A győzedelmes vagy másnéven ujjayi légzés bemutatása

Az ud előtag felfelé tartót, terjeszkedőt, a dzsaja hódítást, sikert, de féken tartást is jelent. Ez a légzést győzedelmes légzésként is emlegetik. A győzedelmes szó az ego féken tartására vonatkoztatható.

Ez a légzőgyakorlat bármikor végezhető. Ha a szív elnehezül vagy telítettség érzet, esetleg fájdalom jelentkezik a mellkasban, akkor fekve végezd a gyakorlatot. Ilyenkor helyezz a mellkas alá párnát vagy takarókat úgy, hogy a mellkas kidomborodjon és megemelkedjen.

Amikor a mellkas magasabban van, akkor a rekeszizom teljesen el tud lazulni, a tüdő és a légzőizmok akadálymentesen tudnak működni és lehetőség nyílik a mélyebb légzésre. 

Ez a pranayama hatásos megnagyobbodott szív és egyéb szív rendellenességekkel született betegek számára. Jelentősen csökkenti a félelmeket olyan szív problémákkal küzdőknél, akik még a legkisebb mozdulattól is félnek. 

A légzőgyakorlatok mindegyikére érvényes, hogy kilégzéssel kezdődnek és belégzéssel végződnek. A kilégzéssel befejezett pránájáma megerőltető lehet a szívnek.

Az ujjayi légzéssel kapcsolatban gyakori félreértés, hogy hangosnak, hallhatónak és erőteljesnek kell lennie. A légzés hangját a tenger morajlásához is szokták hasonlítani, mert a gégefedő félig lezár, amely, kissé akadályozza a levegő szabad áramlását a torokban.

Ez olyan, mintha „ah” hangot próbálnál kiadni zárt szájjal belégzés közben orron keresztül. Kilégzés közben pedig „ha” hangot próbálnál kiadni zárt szájjal, szintén orron át. Ugyanez az érzet jelentkezik a torokban, amikor valamire rálehelsz.

 A torok lágy szorítása, a gégefedő zárása sokkal inkább a belső figyelmet, fókuszt segíti elő, mintsem egy Darth Vader jellegű hangos légzés gyakorlását. Tehát a lényege nem a hangos légzés, hanem a torok csakrára irányított figyelem, illetve a légzésciklusok minél hosszabbra nyújtása egyenlő arányú be -és kilégzések mellett.

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)