10 tudományosan megalapozott jó tanács életminőséged javítására

Legyen ma szó 10 olyan egyszerű, könnyen alkalmazható tippről, ami segít egy tartalmasabb, nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb és boldogabb életminőséged kialakításában – és a jógában is nagy hasznát veheted.

10 tudományosan megalapozott jó tanács életminőséged javítására

  1. Menj ki a szabadba!

Válassz olyan sportokat, amiket a szabad levegőn is végezhetsz.
Ha van rá lehetőséged, gyakorold a jógát is odakinn.

Mindig tölts egy kis időt a napon. Ha elég melegen süt a nap, ne öltözz olyan rétegesen! Ha tél van, akkor is hagyd, hogy legalább az arcodat érje a nap. Mindenkire ráfér a D-vitamin (bár ez nem azt jelenti, hogy a nap legmelegebb szakán ajánlatos kifeküdni a napra! Mindig ügyelj arra, hogy le ne égj.)

Nagyszerű eszköze a földeltség elérésének, ha mezítláb mászkálsz a földön, kinn a kertben, a szabad levegőn. Egy új kutatás azt bizonyítja, hogy ennek segítségével több oxigén tud a sejtjeidbe kerülni, mivel a mezítláb mászkálás segítségével átmasszírozod az összes akupunktúrás pontot a talpon.

Ha van rá lehetőséged, ússz, fürdőzz egyet. A víz mentesít a nem kívánatos, negatív energiáktól.
Még jobb, ha úszol, méghozzá a víz alatt. Ezzel a tüdőkapacitásod is fejlesztheted.

  1. Mozogj!

Sétálj, amennyit csak tudsz, minden egyes nap, de ügyelj arra, hogy a csípőd és a vállöved is bekapcsolódjon a mozdulatba, így közvetlenül stimulálhatod a hasüregi szerveket, különösen a szaporodásért felelős szerveidet. Még a tudományos kutatások is megerősítették, hogy ha a járásod szexi, sokkal boldogabb és egészségesebb leszel!

Válaszd a lépcsőt a lift helyett.
Gyakorolj jógát, chi kungot, tai chit.

Törekedj arra, hogy elsődlegesen a gerincedet mozgasd. Az alap gerincmozdulatok megtalálhatók a Kezdő Jógatanfolyam videói között.

  1. A családdal, barátokkal töltött idő aranyat ér!

 Válaszd azon kedves emberek társaságát, akikkel ki tudsz kapcsolódni és jól tudod érezni magad. Azokkal tölts időt, akiket szeretsz és akik viszont szeretnek. Akik megnevettetnek.

Egy nem rég készült kutatás szerint, ha olyan emberekkel élsz és töltesz időt együtt, akikkel kölcsönösen törődtök egymás iránt, kevesebbszer kell látogatnod az orvost, kisebb eséllyel esel depresszióba, kevésbé leszel rászorulva, hogy gyógyszereket vagy hangulatjavítókat szedj.  Még a szorongásod is csökkenhet, kevésbé leszel fogékony a fájdalomra, jobban tűröd a stresszt, kisebb esélyed van megfázást elkapni vagy lebetegedni, azonban ha mégis elkap a nyavalya, gyorsabban regenerálódhatsz, egy szó mint száz: hosszabb, boldogabb és tartalmasabb életet élhetsz.

  1. Adj hálát!

 Érezd, ahogy átjár a hála érzése, mindenért, ami te vagy, és ami neked megadatott.

Mindig törekedj a legjobb teljesítményedre (ezt a jógában szanszkritül tapasnak hívják), de mindezt anélkül, hogy agresszív vagy erőszakos lennél testben és lélekben (ez az ahimsa elve a jógában), de légy megelégedett az eredményeiddel, még akkor is, ha nem az, amit elsőre vártál (ezt úgy hívják, santosha).

Engedd meg magadnak, hogy belásd, hogy a boldogság választás kérdése.
Válaszd, hogy boldog vagy, úgy, ahogy vagy.

Válaszd tudatosan, hogy örülsz annak, amid van, és annak is, amid nincs.
Válaszd, hogy örülsz annak a tudásnak, amit megszereztél, és annak is, amit nem.
A boldogság nem elvont dolog, amire várnod kell, a boldogságot te választod.
Ez a jógikus megközelítése a megelégedettség, azaz a santosha elvének.

  1. Meditálj – légy boldog úgy, ahogy vagy

Csendesítsd el az elméd mozdulatlan, vagy mozgás közbeni meditáció során.
Mindennek a legegyszerűbb módja, ha csak leülsz, arra fókuszálva, hogy megnyújtsd a gerinced és a végtagjaidat – szimplán ezzel eljuthatsz egy meditatív állapotba.

Akár táncolhatsz is, végezz valamilyen áramló mozgást, és próbáld a törzsedből, a köldökből indítani a mozdulatot – ez nyugtatja az idegrendszert, ellazítja és megerősíti a hasizmokat, a belső szervek tartóizmait.

  1. Ügyelj a megfelelő mennyiségű alvásra

Csendesedj el lefekvés előtt, már ne telefonozz, ne nézz tévét, ne törd a fejed a nap történésein.
Nap közben is szakíts időt a relaxációra.
Szentelj külön figyelmet arra, hogy fizikálisan és mentálisan is laza maradj a munkanapjaidon is!

Csökkentsd a testedben feleslegesen felgyülemlett stresszt azzal, hogy nem húzod be a hasad, azaz nem közelíted a köldököd a gerinced felé. Így lazán tudod tartani azokat az izmokat, amelyek az erőltetett hasi kilégzésért felelnek – ugyancsak pozitívan hatva az idegrendszer működésére.

  1. Állítsd magad kihívások elé

Mindig adhatsz magadnak új feladatot, legyen az fizikális, mentális, érzelmi.
Törekedj szenvedélyesen arra, hogy a legjobbat hozd ki magadból.

Sose hagyd kihunyni magadban azt a belső tüzet, ami abban segít, hogy kihozd magadból a maximumot. Ez az, amit a tapas elvének hívunk a jógában, és nagyon fontos alkotóeleme a gyakorlásnak.

Használj lépésszámlálót, hogy lásd számszerűen a megtett lépéseid számát. Minden nap.

  1. Nevess, amennyit csak tudsz!

 A tudományos kutatások szerint egy átlagos gyerek naponta 300-500 alkalommal nevet, ezzel szemben egy átlagos felnőtt csupán napi 5-15-ször.

A kutatások azt igazolják, hogy a nevetésnek olyan pozitív hatásai vannak a szervezetre, mint a belső szervek stimulálása, feszültség oldása, a stresszreakciók feloldása, azaz végeredményben a nevetés nyugtat és ellazít.

A kacarászás hosszú távú jótékony hatásai közé tartozik az immunrendszer fokozott működése, kevesebb fájdalomérzet és növekvő személyes megelégedettség.

  1. Érintkezz embertársaiddal!

Ölelkezz, ahelyett, hogy kezet ráznál vagy puszit adnál.
Masszírozd meg szeretteidet.
Szeretkezz, ha van lehetőséged.
Gyakorold a páros jógát.

A tudományos kutatások azt bizonyítják, hogy az érintés hatására az együttérzés és a jutalmazás érzései kerülnek előtérbe. Emellett segít szorosabbra fűzni a kapcsolatunkat más emberekkel, növeli a biztonság és a bizalom érzését, csökkenti a szív- és érrendszeri stresszt, aktivizálja a relaxációs választ az idegrendszerben, és az érintkezés hatására még oxitocin is felszabadul a testünkben (ez a szeretetért felelős hormon).

  1. Maradj optimista!

Semmibe sem kerül, hogy a nézőpontod változtasd meg. Nagyon sok múlik ugyanis azon, hogy a poharat félig üresnek, vagy félig telinek látod.

Rengeteg tudományos kutatás bizonyította, hogy ha optimista vagy, tovább élsz, tiéd a lelki fejlődés lehetősége, toleránsabb, megértőbb, együttérzőbb leszel embertársaiddal, és sokkal higgadtabb is tudsz maradni egy-egy stresszes szituációban.

forrás: https://kezdojoga.hu/blog/10-tudomanyosan-megalapozott-jo-tanacs-eletminoseged-javitasara/

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)