10+1 természetes gyógymód az izületek védelmére

Recseg,ropog,kattog, merev és annyira fáj, hogy korlátoz a mozgásban, akadályoz a mindennapi tevékenységeidben?  Az ízületeid bizony így jelzik, ha valami nincs rendben.

De mi is az izület?

 Az ízületek egy vagy több csont mozgékony  összeköttetései, ahol a csontok súrlódásmentesen elmozdulnak. A csontok között porcborítás található, ami egy sima felszínű, rugalmas porc, feladata csökkenteni a súrlódást és az ütközést. Az  ízületeket ízületi tok veszi körül, ami erős rostjaival óvja és összetartja az ízületet. Ahhoz, hogy az ízületeket alkotó porcfelszínek súrlódásmentesen mozgjanak ízületi nedvre van szükség. Az ízületi nedvet, az ízületi tok belső rétege, az ízületi belhártya termeli, ami állagát tekintve kis mennyiségű, nyúlós, tapadós, sárgás folyadék.

Miért fáj az ízület?

Az ízületi fájdalom lehet:

  • Egyszerű ízületi fájdalom

A fájdalom mellett  nincs látható elváltozás – általában túlterhelés, vagy sérülés okozza.

  • Gyulladásos ízületi megbetegedések okozta fájdalom(arthritisek)

Jellemzően nyugalomban, pihenés alatt jelentkezik intenzív fájdalom ami az izület mozgatására csökken. Jelentkezhet duzzanat, az ízület melegsége, vörössége. Okozhatja helyi fertőzés,  de gyakran több ízület egyidejű gyulladása alakul ki immunológiai, belgyógyászati vagy egyéb megbetegedések miatt.

  • Porckopásos ízületi fájdalom (arthrosis)

Ezt okozhatja degeneratív elváltozás (ízületi kopás) amikor a savós hártya keringése romlik, gyulladásba jön, az ízületi nedv minősége pedig kórossá válik. Az ízületi nedv elveszti mechanikai védő szerepét – és a krónikus gyulladás  következtében kialakul a fájdalom. De gyulladás nélkül is  az életkor előrehaladtával lelassul porcszövet anyagcseréje  – a porcszövetet alkotó rostok zsugorodnak, nedvességtartalmuk csökken, a porcállomány elvékonyodik, elveszti rugalmasságát, aminek szintén fájdalom, mozgásnehezítettség, ízületi merevség,és deformáció  lesz a következménye.

A porcok kopása egy fokozatosan – évek alatt kialakuló folyamat, amit okozhat az ízület előzetes sérülése, a mozgásszegény életmód, az elhízás, vagy  az egyoldalú terhelés . Mivel a már kialakult porckopás teljes gyógyítása nehézkes – a kezelések célja, hogy az életminőségedet, az ízületi funkcióidat, a mozgásképességedet  a lehető legoptimálisabb szintre javítsák. (fizioterápia, hidroterápia, ultrahang kezelés, gyógytorna, hőterápia, masszázs, fájdalomcsillapítók segítségével)

Emellett Te is sokat tehetsz annak érdekében, hogy a porckopás ütemét lassítsd, illetve enyhits a kellemetlen tüneteket.

Milyen természetes módszereket vethetsz be az ízületeid védelmére?

1. Testsúlykontroll

Már 5 kg-os testsúly csökkenéssel felére redukálhatod a porckopás kialakulásának esélyét, ha pedig már kialakult – tehermentesítheted a problémás ízületet.

2. Rendszeres testmozgás, célzott gyógytorna

Segít az ízületi mozgástartomány megtartásához, illetve növeléséhez.

3. Halolaj rendszeres fogyasztása

Enyhítheti az ízületek merevségét és fájdalmát. Az omega-3 zsírsavak gyulladáscsökkentő tulajdonsággal rendelkeznek.

4. Kurkuma

Hozzájárulhat a porcok, ízületek egészségének és normál állapotának fenntartásához. A hagyományos orvoslásban és a népi gyógyászatban régóta alkalmazzák a kezelések kiegészítéseként izületi és reumatikus gyulladás, fájdalom esetén.

5. Fokhagyma

Gyulladáscsökkentő hatású külsőleg-belsőleg egyaránt hat.

6. Ricinusolaj

A ricinusolajban lévő ricinol – sav gyulladáscsökkentő, antibakteriális és fájdalomcsillapító hatású – a fájó területbe masszírozva hat.

7. A porc építőköveinek pótlása

A porcszövet sejtközötti állományának két legfontosabb összetevője a glükózamin-szulfát és a kondroitin-szulfát, ezek megfelelő pótlása kulcsfontosságú az  ízületi kopás megelőzésében, javításában.

8. Antioxidánsok

Klinikai vizsgálatok szerint a C-vitamin és más antioxidánsok védik és erősítik az ízületeket. 

9. Gyógyteák, és gyógynövényes krémek

A cickafark, diólevél, csalán, zeller, kamillavirág ízületvédő és gyulladásgátló hatású gyógynövények, amelyek mellékhatás nélkül tudnak segíteni. 

10. Lazító meleg fürdő és iszappakolás

+1  TERMÉSZETES GYÓGYMÓD

Jógával az ízületi fájdalom ellen

A jóga és a jógikus életmód elvei, szabályai  sokat segíthetnek Neked az izületi problémák megelőzésében, illetve speciális személyre – és az ízületi problémára – szabott ászanákkal az ízületi fájdalom csökkentésében.

Rendszeresen végezve érvényesülnek pozitív hatásai:

  • természetesen erősíti az ízületeidet
  • erősíti az izmaidat – amelyek ezáltal erősebben védik az izületeidet
  • hajlékonyabbá, rugalmasabbá tesz – a nyújtások és lazítások növelik az ízületeid mozgásterjedelmét –  csökkentik a fájdalmat
  •  a jóga pózok által tested megerősödik, fejlődik testtudatod, egyre kitartóbb leszel
  • a mozgás által több ízületi folyadék termelődik – védve a porcfelszíneket a kopástól
  • rugalmasan és egészségesen tartja a gerincedet (porckorongsérv esetén mindenképpen orvoshoz és gyógytornászhoz kell fordulnod)
  • megvéd a csontritkulástól 
  •  enyhítheti ízületi és kötőszöveti betegségek, például a rheumatoid arthritis tüneteit

Recseg,ropog,kattog, merev és annyira fáj, hogy korlátoz a mozgásban, akadályoz a mindennapi tevékenységeidben? Akkor éppen itt az ideje, hogy tégy ellene! 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)