15 tanács hogyan növeld a tűrőképességed meditációval

Alkalmazkodás a Te életed is: alkalmazkodsz az idő múlásához, az időjáráshoz, a környezeti tényezőkhöz, ha kell a betegségekhez, a fájdalomhoz, a veszteséghez, a nélkülözéshez,  – mindenhez, ami körülvesz. Az, hogy ez mennyire lesz eredményes a tűrőképességed függvénye. De hol van a tűrőképességed határa? Mi az, ami már kibírhatatlan? Mi az, ami fejben dől el, és mi az, ami fizikai képtelenség? Lehet e növelni a tűrőképességedet, és ha igen, hogyan?

Van, akinek alacsony a tűrőképessége

Árvizek, földcsuszamlások, földrengések, pusztító viharok, éhezés, járvány – borzalmak amelyek nap, mint nap próbára teszik a világot. Az ember oxigén nélkül pár percig, folyadék nélkül 1 hétig, táplálék nélkül akár 1 hónapig is élhet, ha elegendő vizet fogyaszt. Elvileg. Ennek ellenére mégis vannak, akik bár túlélték a katasztrófát – adott a folyadék, adott az élelem – mégis meghalnak, mert alacsony a tűrőképességük.

Van, ami fejben dől el

Viszont vannak, akik a legzordabb körülmények ellenére is kitartanak, és eltűrnek mindent, – akkora az élni akarás bennük, hogy minden pillanatban hisznek a túlélésben. A tűrőképességet egyszerre több tényező is befolyásolhatja: életkor, nem, egészségi állapot, mentális képességek, szocializáció…

De  van, ami fejben dől el – még akkor is, ha némi ingerültséget érzel, amikor ezt a kijelentést hallod. Az élet nem ilyen egyszerű – mondod most. Van benne igazság, hiszen a pozitív gondolkodás önmagában nem tud megoldani mindent. De a negatív hozzáállás még annyira sem…

A mentális beállítódásod igenis hatással van az életedre: a sikereidre, a teljegsitményedre, az egészségi állapotodra, a közérzetedre, az emberi kapcsolataidra – és a tűrőképességedre is. Minél jobban hiszel magadban, annál könnyebben veszed az akadályokat. 

Ha magas a tűrőképességed akkor javul az alkalmazkodó-képességed is: 

nem fogsz félni attól, hogy ismeretlen helyzetbe  kerülsz, mert gyorsan elfogadod a meglévő feltételeket, legyen az  biológiai-, társadalmi-. vagy  pszichológiai eredetű. Előnyt tudsz kovácsolni a hátrányokból, képessé válsz egy adott helyzetre másképp nézni. A terhelő élethelyzetek ellenére is képes leszel megőrizni a belső egyensúlyodat, és krízishelyzetekben is fel tudsz állni – a kihívások kapcsán nem összetörsz, hanem megerősödsz. 

15  tanács hogyan növeld a  tűrőképességedet meditációval

A tűrőképességed szerencsére növelhető  fizikai-, és mentális síkon egyaránt. A fizikai tűrőképesség személyre szabott edzésekkel (pontosan kidolgozott stratégia szerint haladva)  a fokozatosság elvét szem előtt tartva -, míg a mentális tűrőképesség meditáció révén is növelhető.

Miért növelheti a tűrőképességedet meditáció?

A meditáció segítségével:

  1. erősödnek  a tested öngyógyító folyamatai, 
  2. képessé válsz a tested önszabályozó rendszerének és a pszichéd működésének befolyásolására
  3. csökken a stressz, a magas vérnyomás 
  4. enyhülnek a fájdalmak, 
  5. oldódik a szorongás, 
  6. meg tudod élni az itt és most pillanatait
  7. javul az életminőséged és közérzeted 
  8. energiát szabadíthatsz fel a stresszes helyzetek, konfliktusok megfelelő megoldásához, feldolgozásához. 
  9. megnő a fizikai és pszichés tűrőképességed, 
  10. fokozódik a teljesítményed,  fejlődik az önismereted 
  11. imagináció révén olyan belső képeket hozhatsz létre melyek erősítik a tűrőképességedet
  12. kiegyensúlyozottság, nagyobb nyugalom és vitalitás jellemez
  13. kitartóbb, hatékonyabb, koncentráltabb leszel
  14. javulnak a kapcsolataid
  15. nő a kreativitásod

Mi történik ha rendszeresen meditálsz? Megbékélsz a múltaddal – túllépsz a negatív tapasztalatokon, és értékelni tudod az elért sikereket. Segítségével reális optimizmussal tekintesz a jövőbe, így könnyebben megbirkózol a nehézségekkel. Megoldásközpontú gondolkodás jellemez – a felmerülő problémát kihívásnak tekinted, és a megoldásra fókuszálsz a kifogás keresés helyett. Egészséges önbizalommal tekintesz a világra, mert tudod, hogy erős vagy testileg, lelkileg, és mentálisan egyaránt.

 

Körülötted minden változik – neked is alkalmazkodnod kell. Minél nagyobb a tűrőképességed, annál rugalmasabban tudod kezelni a változásokat. Növeld Te is a tűrőképességedet meditációval!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)