15 tanács hogyan növeld a tűrőképességed meditációval

Alkalmazkodás a Te életed is: alkalmazkodsz az idő múlásához, az időjáráshoz, a környezeti tényezőkhöz, ha kell a betegségekhez, a fájdalomhoz, a veszteséghez, a nélkülözéshez,  – mindenhez, ami körülvesz. Az, hogy ez mennyire lesz eredményes a tűrőképességed függvénye. De hol van a tűrőképességed határa? Mi az, ami már kibírhatatlan? Mi az, ami fejben dől el, és mi az, ami fizikai képtelenség? Lehet e növelni a tűrőképességedet, és ha igen, hogyan?

Van, akinek alacsony a tűrőképessége

Árvizek, földcsuszamlások, földrengések, pusztító viharok, éhezés, járvány – borzalmak amelyek nap, mint nap próbára teszik a világot. Az ember oxigén nélkül pár percig, folyadék nélkül 1 hétig, táplálék nélkül akár 1 hónapig is élhet, ha elegendő vizet fogyaszt. Elvileg. Ennek ellenére mégis vannak, akik bár túlélték a katasztrófát – adott a folyadék, adott az élelem – mégis meghalnak, mert alacsony a tűrőképességük.

Van, ami fejben dől el

Viszont vannak, akik a legzordabb körülmények ellenére is kitartanak, és eltűrnek mindent, – akkora az élni akarás bennük, hogy minden pillanatban hisznek a túlélésben. A tűrőképességet egyszerre több tényező is befolyásolhatja: életkor, nem, egészségi állapot, mentális képességek, szocializáció…

De  van, ami fejben dől el – még akkor is, ha némi ingerültséget érzel, amikor ezt a kijelentést hallod. Az élet nem ilyen egyszerű – mondod most. Van benne igazság, hiszen a pozitív gondolkodás önmagában nem tud megoldani mindent. De a negatív hozzáállás még annyira sem…

A mentális beállítódásod igenis hatással van az életedre: a sikereidre, a teljegsitményedre, az egészségi állapotodra, a közérzetedre, az emberi kapcsolataidra – és a tűrőképességedre is. Minél jobban hiszel magadban, annál könnyebben veszed az akadályokat. 

Ha magas a tűrőképességed akkor javul az alkalmazkodó-képességed is: 

nem fogsz félni attól, hogy ismeretlen helyzetbe  kerülsz, mert gyorsan elfogadod a meglévő feltételeket, legyen az  biológiai-, társadalmi-. vagy  pszichológiai eredetű. Előnyt tudsz kovácsolni a hátrányokból, képessé válsz egy adott helyzetre másképp nézni. A terhelő élethelyzetek ellenére is képes leszel megőrizni a belső egyensúlyodat, és krízishelyzetekben is fel tudsz állni – a kihívások kapcsán nem összetörsz, hanem megerősödsz. 

15  tanács hogyan növeld a  tűrőképességedet meditációval

A tűrőképességed szerencsére növelhető  fizikai-, és mentális síkon egyaránt. A fizikai tűrőképesség személyre szabott edzésekkel (pontosan kidolgozott stratégia szerint haladva)  a fokozatosság elvét szem előtt tartva -, míg a mentális tűrőképesség meditáció révén is növelhető.

Miért növelheti a tűrőképességedet meditáció?

A meditáció segítségével:

  1. erősödnek  a tested öngyógyító folyamatai, 
  2. képessé válsz a tested önszabályozó rendszerének és a pszichéd működésének befolyásolására
  3. csökken a stressz, a magas vérnyomás 
  4. enyhülnek a fájdalmak, 
  5. oldódik a szorongás, 
  6. meg tudod élni az itt és most pillanatait
  7. javul az életminőséged és közérzeted 
  8. energiát szabadíthatsz fel a stresszes helyzetek, konfliktusok megfelelő megoldásához, feldolgozásához. 
  9. megnő a fizikai és pszichés tűrőképességed, 
  10. fokozódik a teljesítményed,  fejlődik az önismereted 
  11. imagináció révén olyan belső képeket hozhatsz létre melyek erősítik a tűrőképességedet
  12. kiegyensúlyozottság, nagyobb nyugalom és vitalitás jellemez
  13. kitartóbb, hatékonyabb, koncentráltabb leszel
  14. javulnak a kapcsolataid
  15. nő a kreativitásod

Mi történik ha rendszeresen meditálsz? Megbékélsz a múltaddal – túllépsz a negatív tapasztalatokon, és értékelni tudod az elért sikereket. Segítségével reális optimizmussal tekintesz a jövőbe, így könnyebben megbirkózol a nehézségekkel. Megoldásközpontú gondolkodás jellemez – a felmerülő problémát kihívásnak tekinted, és a megoldásra fókuszálsz a kifogás keresés helyett. Egészséges önbizalommal tekintesz a világra, mert tudod, hogy erős vagy testileg, lelkileg, és mentálisan egyaránt.

 

Körülötted minden változik – neked is alkalmazkodnod kell. Minél nagyobb a tűrőképességed, annál rugalmasabban tudod kezelni a változásokat. Növeld Te is a tűrőképességedet meditációval!

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .