15 tipp hogyan teremtsd meg a belső egyensúlyt meditációval

Béke, nyugalom, derű, harmónia: egyensúly testben, és lélekben. Te is erre vágysz, de csak ritkán mondhatod a magadénak – hiszen a világ, amiben élsz nem erről, hanem a bizonytalanságról szól. De valóban így kell ennek lennie? Tényleg el kell fogadnod, hogy a lelked elfáradt a folyamatos csatározásokban?  Valóban hagynod kell, hogy a mindennapok eseményei felőröljék még a hitedet is?

Nem! Nem kell hagynod, hogy ez megtörténjen – sokkal inkább meg kell teremtened  saját magadnak a belső egyensúlyt. Hogyan? Egyrészt meditációval, másrészt olyan életviteli, életmódbeli fortélyokkal, amelyek segítenek az egyensúly visszaállításában.

… vagy az egyensúly nem is létezik?

Teljes egyensúlyban csak egy teljesen élettelen dolog lehet, az is csak időlegesen és csak a te nézőpontodból. Az egyensúly természetellenes – hiszen a  természetben csak dinamikus egyensúly létezik. Mondhatni az a természetes, hogy nem vagy egyensúlyban, hiszen kizárólag dinamikus egyensúlyi állapotról beszélhetünk.
Viszont ez a dinamikus egyensúlyi állapot az, ami a mentális egészségedet garantálja. Képessé tesz arra, hogy felismerd, kifejezd és szabályozd az érzéseidet, hogy együttérezz másokkal, hogy rugalmasan reagálj váratlan élethelyzetekre, hogy a helyén kezelve a dolgokat harmóniába kerülj.

Folyamatos odafigyeléssel, sok tanulással, önmagad megismerésével, tudatossággal, és célirányos cselekvéssel Te is elérheted a MOST állapotát.

15 tipp hogyan teremts dinamikus belső egyensúlyt meditációval

A béke és a harmónia kialakítása abban a mérhetetlenül ingergazdag környezetben amiben élsz,  nem tartozik a legkönnyebben megoldható feladatok közé. A  jóga és a meditáció rendszeres gyakorlása  azonban elvezethet ahhoz a most még idillinek tartott állapothoz, – amely során önmagadon is megtapasztalhatod a lelki béke, és  a harmónia semmivel sem helyettesíthető érzését. Lehet, hogy ez az állapot rövid ideig tart,  de ha eléred,  arra fogsz törekedni, hogy újra és újra megtörténjen veled. 

Tippek:

  1. a meditáció  segítségével meg tudod figyelni az érzéseidet és a gondolataidat, 
  2. a meditáció ráébreszt arra, hogy ezek a gondolatok és érzések mennyire változékonyak és múlékonyak is egyben
  3. a meditáció megtanít arra, miképp kell elengedni azokat a dolgokat, amelyek gátolnak a fejlődésben – és miképp fogadd el azokat, amelyek megváltoztathatatlanok
  4. amig a meditáció szellemi síkon, addig az örömteli  jóga testi síkon járul hozzá az egyensúlyod visszaszerzéséhez – egymás hatását kiegészitve
  5. a meditáció révén megismerheted önmagad – rálátást nyersz arra, hogy mi az ami szolgál téged, és mi az ami visszahúz
  6. a belső béke folyamatosan átalakul, változik és formálódik. Nem kötődik a múlthoz, s nem tör a jövő felé, csupán a jelen pillanat megéléséből táplálkozik
  7. a jóga kihívásokkal jár, fejleszti az akaraterőt, sikerélményt okoz
  8. a jóga segít kapcsolódni másokkal – olyan mentorokat, társakat találhatsz általa, akik segítenek a céljaid elérésében, illetve a múltad lezárásában
  9. a jóga során a saját tempódban önmagadhoz képest fejlődhetsz, nincsenek elvárások, vagy külső nyomásgyakorlás – nem kell tökéletesnek lenned ahhoz, hogy boldog lehess
  10. a pozitív megerősítésekkel felül tudod írni azokat a negativ hiedelmeket, amelyek megnehezitették az életedet, és folyamatosan szorongással töltöttek el
  11. a jóga és a meditáció rávesz arra, hogy megéld minden pillanatát az életednek – azokat is, amelyekről eddig azt hitted, hogy jelentéktelenek – képessé válsz arra, hogy észrevedd a téged körülvevő szép dolgokat
  12. a belső egyensúly alapvető feltétele önmagad elfogadása és szeretete – ez meditációval elérhető
  13. a belső béke elérésének  állapotában nem kell magyarázkodnod sem. Nincs szükséged mentségekre, kifogásokra, mert egyszerűen felvállalod azt, ami van, és igyekszel a pillanatnyi helyzetből kihozni a legtöbbet.
  14. a meditáció megismertet a belső elcsendesedés, a befelé figyelés fontosságával, és hatásaival
  15. a meditáció ráébreszt arra, hogy nem csak a jó dolgokért kell hálásnak lenned , hanem a rosszakért is, – a nehézségek mindig új felismerések lehetőségét rejtik magukban – ezek pedig alkalmasak arra, hogy fejleszd az önismeretedet.

Belső egyensúlyt szeretnél? Akkor változtass a nézőpontodon – vállalj felelősséget önmagadért, az életedért, tanulj az eddig elkövetett hibáidból, és használd ki a jóga és a meditáció nyújtotta kedvező hatásokat.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)