15 tipp hogyan teremtsd meg a belső egyensúlyt meditációval

Béke, nyugalom, derű, harmónia: egyensúly testben, és lélekben. Te is erre vágysz, de csak ritkán mondhatod a magadénak – hiszen a világ, amiben élsz nem erről, hanem a bizonytalanságról szól. De valóban így kell ennek lennie? Tényleg el kell fogadnod, hogy a lelked elfáradt a folyamatos csatározásokban?  Valóban hagynod kell, hogy a mindennapok eseményei felőröljék még a hitedet is?

Nem! Nem kell hagynod, hogy ez megtörténjen – sokkal inkább meg kell teremtened  saját magadnak a belső egyensúlyt. Hogyan? Egyrészt meditációval, másrészt olyan életviteli, életmódbeli fortélyokkal, amelyek segítenek az egyensúly visszaállításában.

… vagy az egyensúly nem is létezik?

Teljes egyensúlyban csak egy teljesen élettelen dolog lehet, az is csak időlegesen és csak a te nézőpontodból. Az egyensúly természetellenes – hiszen a  természetben csak dinamikus egyensúly létezik. Mondhatni az a természetes, hogy nem vagy egyensúlyban, hiszen kizárólag dinamikus egyensúlyi állapotról beszélhetünk.
Viszont ez a dinamikus egyensúlyi állapot az, ami a mentális egészségedet garantálja. Képessé tesz arra, hogy felismerd, kifejezd és szabályozd az érzéseidet, hogy együttérezz másokkal, hogy rugalmasan reagálj váratlan élethelyzetekre, hogy a helyén kezelve a dolgokat harmóniába kerülj.

Folyamatos odafigyeléssel, sok tanulással, önmagad megismerésével, tudatossággal, és célirányos cselekvéssel Te is elérheted a MOST állapotát.

15 tipp hogyan teremts dinamikus belső egyensúlyt meditációval

A béke és a harmónia kialakítása abban a mérhetetlenül ingergazdag környezetben amiben élsz,  nem tartozik a legkönnyebben megoldható feladatok közé. A  jóga és a meditáció rendszeres gyakorlása  azonban elvezethet ahhoz a most még idillinek tartott állapothoz, – amely során önmagadon is megtapasztalhatod a lelki béke, és  a harmónia semmivel sem helyettesíthető érzését. Lehet, hogy ez az állapot rövid ideig tart,  de ha eléred,  arra fogsz törekedni, hogy újra és újra megtörténjen veled. 

Tippek:

  1. a meditáció  segítségével meg tudod figyelni az érzéseidet és a gondolataidat, 
  2. a meditáció ráébreszt arra, hogy ezek a gondolatok és érzések mennyire változékonyak és múlékonyak is egyben
  3. a meditáció megtanít arra, miképp kell elengedni azokat a dolgokat, amelyek gátolnak a fejlődésben – és miképp fogadd el azokat, amelyek megváltoztathatatlanok
  4. amig a meditáció szellemi síkon, addig az örömteli  jóga testi síkon járul hozzá az egyensúlyod visszaszerzéséhez – egymás hatását kiegészitve
  5. a meditáció révén megismerheted önmagad – rálátást nyersz arra, hogy mi az ami szolgál téged, és mi az ami visszahúz
  6. a belső béke folyamatosan átalakul, változik és formálódik. Nem kötődik a múlthoz, s nem tör a jövő felé, csupán a jelen pillanat megéléséből táplálkozik
  7. a jóga kihívásokkal jár, fejleszti az akaraterőt, sikerélményt okoz
  8. a jóga segít kapcsolódni másokkal – olyan mentorokat, társakat találhatsz általa, akik segítenek a céljaid elérésében, illetve a múltad lezárásában
  9. a jóga során a saját tempódban önmagadhoz képest fejlődhetsz, nincsenek elvárások, vagy külső nyomásgyakorlás – nem kell tökéletesnek lenned ahhoz, hogy boldog lehess
  10. a pozitív megerősítésekkel felül tudod írni azokat a negativ hiedelmeket, amelyek megnehezitették az életedet, és folyamatosan szorongással töltöttek el
  11. a jóga és a meditáció rávesz arra, hogy megéld minden pillanatát az életednek – azokat is, amelyekről eddig azt hitted, hogy jelentéktelenek – képessé válsz arra, hogy észrevedd a téged körülvevő szép dolgokat
  12. a belső egyensúly alapvető feltétele önmagad elfogadása és szeretete – ez meditációval elérhető
  13. a belső béke elérésének  állapotában nem kell magyarázkodnod sem. Nincs szükséged mentségekre, kifogásokra, mert egyszerűen felvállalod azt, ami van, és igyekszel a pillanatnyi helyzetből kihozni a legtöbbet.
  14. a meditáció megismertet a belső elcsendesedés, a befelé figyelés fontosságával, és hatásaival
  15. a meditáció ráébreszt arra, hogy nem csak a jó dolgokért kell hálásnak lenned , hanem a rosszakért is, – a nehézségek mindig új felismerések lehetőségét rejtik magukban – ezek pedig alkalmasak arra, hogy fejleszd az önismeretedet.

Belső egyensúlyt szeretnél? Akkor változtass a nézőpontodon – vállalj felelősséget önmagadért, az életedért, tanulj az eddig elkövetett hibáidból, és használd ki a jóga és a meditáció nyújtotta kedvező hatásokat.

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .