4 dolog ami segíthet az alvásminőséged javításában

Az álmatlanság, a kevés alvás számos egészségügyi panaszt okozhat, hiszen a szervezeted megfelelő mennyiségű és minőségű alvás hiányában képtelen a regenerálódásra. Ha tartóssá válik ez a probléma, megemelkedhet a vérnyomás, ami negatív következményekkel járhat a szív- és érrendszer egészségére, de az alváshiány megemelheti a vércukor és a stresszhormonok szintjét is, ezek pedig gyulladást, de akár krónikus betegségeket is előidézhetnek. Mégis mit tehetsz, hogy könnyebben és gyorsabban el tudj aludni?

Lefekvés előtt ne tévézzünk!

A hálószobában nem tanácsos televíziót nézni, hiszen a tévé úgynevezett kék fényt bocsát ki, ami megzavarja az agy működését. Az agyunk aktívvá válik, hiszen a fény azt jelenti számára, hogy nappal van és ideje aktívnak lenni. A hálószobában lefekvés előtt csak hangulatfény világítson, majd teljes sötétségre van szükség, hogy nyugodtan tudjunk pihenni.

Legyen alacsonyabb hőmérséklet a hálószobában!

A hálószobában ne legyen túl meleg, mert az agy akkor tud igazán kikapcsolni, ha kissé hűvösebb van abban a helyiségben, ahol álomra hajtjuk a fejünket. Amennyiben túl meleg van, úgy az agy nem tud kellőképpen kikapcsolni.

Kényelmes ágynemű, párna és matrac

Ha nem kényelmes az ágyunk, nem is várhatjuk, hogy pihentető lesz az alvásunk. Nagyon lényeges, hogy mindig az évszaknak megfelelő legyen a paplan vastagsága, lehetőleg egy párnán aludjunk, amely nemcsak a gerinc, hanem az egész test számára kényelmes pihenést biztosít, a matrac pedig legyen inkább kicsit keményebb, mint süppedős.

Levendulaspray házilag

Azok a személyek, akik nehezen alszanak el, lefekvés előtt elkortyolhatnak egy csésze meleg levendulateát, de olyan levendulaspray-t is készíthetnek, amelyből néhány cseppet kell csak a párnára fújni, hogy aztán mély és pihentető alvásban legyen részünk.

A levendulaspray hozzávalói: 1 evőkanál tiszta alkohol, 1 dl desztillált víz és 30-40 csepp levendula-illóolaj. Töltsön meg egy szórófejes flakont vízzel és alkohollal, majd adja hozzá az illóolajat. Este lefekvés előtt fújjon néhány cseppet a párnájára, hogy könnyebben és gyorsabban el tudjon aludni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)