5 oka arra, hogy miért kezdj el futni még ma!

A futás az egyik olyan sport, amelyhez nem szükségesek különleges eszközök és a szabadban lehet űzni. Így minden alkalommal, amikor futni mész, friss levegőhöz jut a szervezeted. Ez azért fontos, mivel az oxigénben dús levegő csak hasznára válik az egészségnek. Nemcsak a fizikai egészségnek tesz jót, de az agyi egészséget is óvja.

  1. A futástól boldogabbak leszel

Tanulmányok sora állítja, hogy a futás boldogabbá tesz, ez a tény különösen igaznak bizonyul, ha a futás a szabadban történik. A futás növeli az energiaszintet és jobb érzelmi egészséget is biztosít.

  1. A futás kreatívvá tesz

Futás közben van időd kicsit rendezni a gondolataid. Futás közben jönnek a jó ötletek. Habár ez érvényes a szabadban eltöltött sétára is. A friss levegő ugyanis oxigénnel látja el a szervezeted, ez által a tompult gondolatok kiélesednek. Ami nem jutott eszedbe az íróasztal fölé görnyedve, az eszedbe fog jutni, ha kicsit lazítasz, futsz és sétálsz, vagyis kimozdulsz kicsit a szabadba.

  1. Az anyagcserére is pozitívan hat

A futás pozitívan hat az anyagcserére is. A metabolikus szindróma nagyon veszélyes. Ez magába foglalja a megemelkedett vércukorszintet, ebben az esetben megemelkedik a vérnyomás és a koleszterinszint is, nem beszélve a zsírpárnák megjelenéséről a derék körül. A metabolikus szindróma olyan komoly betegségek okozója lehet, mint cukorbetegség és szívbetegség, amelyek magukban hordozzák a korai halálozás kockázatát is. Az anyagcsere-szindrómának az esélyét jelentősen lecsökkenti, ha rendszeresen áldozol a futás oltárán.

  1. Jobb alvást biztosít

A futással kapcsolatban az is bebizonyosodott, hogy jobb alvást képes biztosítani. Márpedig a napi 7-8 órányi alvásra minden felnőttnek szüksége van. Az alvásnak mélynek és pihentetőnek kell lennie ahhoz, hogy éjjel a szervezet regenerálódni tudjon.

  1. Csökkenti a stresszt

Mai stresszes világunkban szükség van néha egy kis kikapcsolódásra. Ezt a futás is biztosítani tudja. Kutatások igazolják, hogy a futás jelentősen képes csökkenteni a szorongás és a depresszió kellemetlen tüneteit.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)