6 alapvető meditációs ülés melyek közül te is könnyen választhatsz…

Neked is gyakran eszedbe jut, hogy helyesen ülsz-e meditáció közben? Az igazság az, hogy  közel egymillió meditációs forma létezik a világon, de ha körbe járnád a világot, csak azért, hogy meditáló embereket fényképezz, hamar észrevennéd, hogy legtöbbjük meglehetősen hasonló pózt vesz fel. Vajon miért van ez? Mivel a cél a nyugtalan elme lenyugtatása ezért, a gyakorlott meditálók olyan testtartásokat keresnek melyek számukra legkényelmesebbek.

Azok számára, akik megszokták a széken ülést, kissé nehéz lehet a lábukat keresztbe tenni és úgy ülni. Itt az ideje, hogy megpróbáld!  Ha úgy érzed nehéz, akkor olvass tovább és mutatunk pár egyszerűbb testtartást!

lótuszülésnek több változata is van, de a legtöbbhez meditációs párna használata ajánlott.  Ha nincs otthon, keress egy nagyobb lapos párnát, ami elég magas és nagy. Fontos, hogy a póz kényelmes legyen, és ne okozzon fájdalmat.

Íme 6 alapvető meditációs ülés melyek közül választhatsz: 

1. A kényelmes ülés
A meditációs párnán lazán keresztezett lábakkal ülj, lábfejedet az ellenkező comb vagy térd alá helyezve.

2. A féllótusz ülés
Ez a fentiek variációja. Az egyik lábad tedd keresztbe és tedd  rá az ellenkező combodra. A másik lábad hajlítsd be, vagy csak egyenes tartásban pihentesd,

3. A teljes lótusz ülés
A lábaidat tedd keresztbe, és mindkét lábad helyezd az ellentétes combodra.

4. A burmai ülést (Sukhasana)
Ha nem tudsz teljesen keresztezett lábakkal ülni, az sem baj. Csak ülj, mindkét lábadat a padlóra fektetve ebben a nyugalmi helyzetben.

5. A seiza vagy kellékes ülés
Ha nem kényelmes keresztbe tett lábakkal ülnöd, térdelhetsz is, és párnát vagy más jóga kelléket helyezhetsz a lábaid közé.

6. A széken ülés
Végül, persze, használhatsz széket is, amennyiben kezdő vagy és erre van szükséged.  Ügyelj  arra, hogy a szék háttámlájától kicsit távolabb tartsd a hátad, és helyezd a lábaid szilárdan a padlóra, a csípődhöz és a térdedhez igazítva.

Ha nem tudsz nyitott szemmel meditálni, akkor nyugodtan csukd be őket. Fontos, hogy ezt a  döntést tudatosan hozd meg a meditáció megkezdése előtt. Ellenkező esetben a teljes meditáció idején hol nyitva hol csukva lesz a szemed ami össze zavarhat.

Sok mindenkinél  a csukott szemmel végzett meditáció további gondolatokhoz, álmodozásokhoz vezethet, ezért érdemes megfontolnod te melyik változatot választod.

(forrás: https://kezdojoga.hu/blog/6-alapveto-meditacios-ules-melyek-kozul-valaszthatsz/ )

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)