6 betegség, ami a vállfájdalom mögött állhat

A vállfájdalomnak ezernyi oka lehet. Lehet, csak meghúztad az izmaidat az edzésen, de komoly betegségek is meghúzódhatnak a háttérben. Az egyik ilyen a szívet érintő betegségek, de sajnos a tüdőráknak is van ilyen tünete.

A vállfájdalom oka ízületi gyulladás is lehet. A degeneratív ízületi betegségnek sok oka lehet. Kialakulhat úgynevezett elhasználódás miatt, származhat sportsérülésből, de megerőltető fizikai munka vagy sérülés miatt is kialakulhat ez a betegség. A porc és az ízületi szövetek állapota idővel romlik. Egy idő után már az apró súrlódás is fájdalmat okoz, majd megjelenik a duzzanat és a mobilitás is csökkenni fog, vagyis beszűkül. A kezelés között elsősorban a gyulladáscsökkentő ételek fogyasztása szerepel, de a gyógytorna is sokat segíthet.

Az úgynevezett befagyott váll azt jelenti, hogy a kar, illetve a váll bizonyos irányba nem tud mozogni, vagyis beszűkül a mozgás tartománya. Mi az, ami segíthet? Nagyon hasznos lehet a fizikoterápia, a gyulladáscsökkentő táplálékok és gyógynövények fogyasztása, illetve az akupunktúra is a kezelések listáját színesíti.

Még epehólyagproblémák is okozhatnak vállfájdalmat. Ilyenkor a szegycsont alatti, a lapockákhoz közeli résznél érez a beteg fájdalmat. Epekövet okozhat a magas zsírtartalmú étrend, a magas koleszterinszint, az alacsony rosttartalmú étrend, de a cukorbetegség is egy kiváltó tényező lehet.

Az idegbecsípődés is okozhat fájdalmat a vállakban. Ilyenkor a fájdalmat zsibbadás is kísérheti. Ez a betegség néha magától is elmúlik. Ha mégsem, sokat segíthet a fizikoterápia, illetve a borogatás. Először a hideg, majd a meleg borogatás hozhatja meg a várva várt gyógyulást.

A kulcscsonttörés is oka lehet a vállfájdalomnak. Egyes esetekben elegendő a fizioterápia, súlyos esetben azonban műtétre is szükség lehet.

A fibromyalgia krónikus fájdalmat jelent. Ez egy olyan betegség, amikor a test különböző részein megmagyarázhatatlan fájdalom jelentkezik. Emellett megjelenhet fáradtság, depresszió, fejfájás és szorongás is. Sokat segíthet a fizikoterápia, az akupunktúra, az alacsony hús- és cukorfogyasztás, illetve a zöldségekben és a gyümölcsökben gazdag táplálkozás.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)