7 ok, amiért még ősszel is érdemes a természetben sportolnod

Ősszel még többnyire jó idő van, így mindenképp részesítsd előnyben a kinti edzéseket, hiszen hamarosan kénytelen leszel otthon, a jó melegben vagy az edzőteremben edzeni. Márpedig a friss oxigén nagyon jó hatással van a szervezetedre és még a teljesítményedet is meg tudja növelni. Ha van kedved, fuss, kerékpározz, túrázz vagy kajakozz a szabadban, hiszen ezek a sportok nem csupán felfrissítenek, hanem energiával is feltöltenek és javítják az állóképességed és az erőnléted.

A természet szinte táplál benned és segít visszanyerni, megőrizni az általános egészségi állapotod és a jó közérzeted. Az embereket valahogy megnyugtatja a természet közelsége. Ennek oka az lehet, hogy vadászó és gyűjtögető őseink is a természet lágy ölén éldegéltek és valahogy az embereket még ma is jó érzéssel tölti el, ha a természetben lehetnek. A szabadtéri edzés lehetővé teszi, hogy újra a természetben legyél, miközben ennek számos előnyét élvezheted.

Tanulmányok igazolják, hogy a természetben, a zöldövezetben történő edzés csökkenti a feszültséget, de még a haragos, szorongó emberre is pozitív hatással van a természet közelsége. A természetes napfény növeli a szervezetben a szerotoninszintet, amely a jólét és a boldogság érzetét erősíti benned. A szerotonin ugyanis fokozza a hangulatot, viszont ha nincs elegendő belőle a szervezetedben, akkor depressziós lehetsz, és szorongással, fáradtsággal is meg kell küzdened.

A szerotonin hiánya a kognitív funkciók károsodását is előidézheti. A természet illata, látványa az emberi önbecsülésre és a viselkedési problémákra is pozitívan hat. Ennek oka a természet stresszcsökkentő hatása lehet.

A természetben történő séta vagy akár a futás a mentális állapotunkat javítja és elősegíti az alkalmazkodó képességünk fejlődését és a kitartásunkat is erősíti. Tanulmányok igazolják, hogy azok az emberek, akik rendszeresen a szabadban edzenek, nem nagyon szeretik elbliccelni a napi edzéseiket, merthogy a természet olyan pozitív hatás gyakorol rájuk, amiről nem szívesen mondanak le.

Az edzőtermi edzések általában szigorú edzésterv alapján zajlanak, ami sok feszültséget is generálhat. Éppen ezért ha a szabadban edzel, törekedj arra, hogy az ne legyen megerőltető. Az alacsony intenzitású testmozgás – mint például a séta – alkalmas lehet a feszültség levezetésére, amelyet az intenzív benti edzés eredményezett.

A természetben elegendő „napfényvitaminhoz”, azaz D-vitaminhoz is hozzájuthatsz. A D-vitamin-hiányt sok betegséggel összefüggésbe hozták. Ezek a következők: csontritkulás, szívbetegségek, daganatos megbetegedések.

A szabadtéri sportok másik hatalmas előnye, hogy általában ezek a mozgásformák az összes izomcsoportot alaposan megdolgoztatják és sok képességet is fejlesztenek. Például a hegyi kerékpározás sokkal több koordinációt és egyensúlyérzéket igényel, mint a szobakerékpározás.

Fontos, hogy megtaláld az egyensúlyt az edzőtermi és a szabadtéri edzés között, és próbáld az általuk kínált előnyöket maximalizálni.

Ha a természetben kívánsz edzeni, akkor se felejts el bemelegíteni. A bemelegítéssel a szervezetedet készíted fel az aktív tevékenységre, vagyis a bemelegítés segít ellazítani az izmokat, javítja a véráramlást és aktiválja az idegrendszert.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .