7 ok, amiért még ősszel is érdemes a természetben sportolnod

Ősszel még többnyire jó idő van, így mindenképp részesítsd előnyben a kinti edzéseket, hiszen hamarosan kénytelen leszel otthon, a jó melegben vagy az edzőteremben edzeni. Márpedig a friss oxigén nagyon jó hatással van a szervezetedre és még a teljesítményedet is meg tudja növelni. Ha van kedved, fuss, kerékpározz, túrázz vagy kajakozz a szabadban, hiszen ezek a sportok nem csupán felfrissítenek, hanem energiával is feltöltenek és javítják az állóképességed és az erőnléted.

A természet szinte táplál benned és segít visszanyerni, megőrizni az általános egészségi állapotod és a jó közérzeted. Az embereket valahogy megnyugtatja a természet közelsége. Ennek oka az lehet, hogy vadászó és gyűjtögető őseink is a természet lágy ölén éldegéltek és valahogy az embereket még ma is jó érzéssel tölti el, ha a természetben lehetnek. A szabadtéri edzés lehetővé teszi, hogy újra a természetben legyél, miközben ennek számos előnyét élvezheted.

Tanulmányok igazolják, hogy a természetben, a zöldövezetben történő edzés csökkenti a feszültséget, de még a haragos, szorongó emberre is pozitív hatással van a természet közelsége. A természetes napfény növeli a szervezetben a szerotoninszintet, amely a jólét és a boldogság érzetét erősíti benned. A szerotonin ugyanis fokozza a hangulatot, viszont ha nincs elegendő belőle a szervezetedben, akkor depressziós lehetsz, és szorongással, fáradtsággal is meg kell küzdened.

A szerotonin hiánya a kognitív funkciók károsodását is előidézheti. A természet illata, látványa az emberi önbecsülésre és a viselkedési problémákra is pozitívan hat. Ennek oka a természet stresszcsökkentő hatása lehet.

A természetben történő séta vagy akár a futás a mentális állapotunkat javítja és elősegíti az alkalmazkodó képességünk fejlődését és a kitartásunkat is erősíti. Tanulmányok igazolják, hogy azok az emberek, akik rendszeresen a szabadban edzenek, nem nagyon szeretik elbliccelni a napi edzéseiket, merthogy a természet olyan pozitív hatás gyakorol rájuk, amiről nem szívesen mondanak le.

Az edzőtermi edzések általában szigorú edzésterv alapján zajlanak, ami sok feszültséget is generálhat. Éppen ezért ha a szabadban edzel, törekedj arra, hogy az ne legyen megerőltető. Az alacsony intenzitású testmozgás – mint például a séta – alkalmas lehet a feszültség levezetésére, amelyet az intenzív benti edzés eredményezett.

A természetben elegendő „napfényvitaminhoz”, azaz D-vitaminhoz is hozzájuthatsz. A D-vitamin-hiányt sok betegséggel összefüggésbe hozták. Ezek a következők: csontritkulás, szívbetegségek, daganatos megbetegedések.

A szabadtéri sportok másik hatalmas előnye, hogy általában ezek a mozgásformák az összes izomcsoportot alaposan megdolgoztatják és sok képességet is fejlesztenek. Például a hegyi kerékpározás sokkal több koordinációt és egyensúlyérzéket igényel, mint a szobakerékpározás.

Fontos, hogy megtaláld az egyensúlyt az edzőtermi és a szabadtéri edzés között, és próbáld az általuk kínált előnyöket maximalizálni.

Ha a természetben kívánsz edzeni, akkor se felejts el bemelegíteni. A bemelegítéssel a szervezetedet készíted fel az aktív tevékenységre, vagyis a bemelegítés segít ellazítani az izmokat, javítja a véráramlást és aktiválja az idegrendszert.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)