8 tipp hogyan győzd le az őszi fáradtságot meditációval

Gyakran érzed magad fáradtnak? A kimerültségtől szinte ülve elalszol? Hiába pihensz mégis levert vagy és  nincs energiád? Akkor itt az ideje, hogy utána járj mi okozza mindezt, és mi segíthet ezen az állapoton!

A fáradtság lehetséges okai

A fáradtság fogalma nehezen meghatározható – hiszen mindenki másképp éli meg. Természetes jelenség, hogy a nap folyamán vannak időszakok, amikor fáradtabbnak érzed magad, – ez a szervezeted védekező reakciója a túlterhelés ellen – de ha a fáradtság állandósulni látszik,  fizikailag és szellemileg is megvisel, korlátoz a mindennapjaidban és a munkában, és érezhető  teljesítmény csökkenést eredményez – akkor tenned kell ellene.

Először derítsd ki az okokat.

Fáradtságot okozhat:

  • az  alváshiány 
  • a rendszertelen életmód
  • a fizikai aktivitás hiánya
  • a tétlenség, vagy az unalom demotiváló hatása
  • vagy éppen a túlhajszoltság
  • túl sok koffein, alkohol, vagy nikotin
  • nem megfelelő táplálkozás – túl zsíros megterhelő ételek
  • alultápláltság, fogyókúra, vitaminhiány
  • folyadékhiány (kiszáradás)
  • gyógyszer mellékhatás

Sajnos betegségek is meghúzódhatnak a hátterében:

  • felszívódási zavarok
  • cukorbetegség,
  • vérszegénység, vashiány
  • pajzsmirigy alulműködés
  • vérképzőszervi és fertőző betegségek
  • és minden krónikus megbetegedés (szívelégtelenség, májgyulladás, veseelégtelenség stb.)
  • depresszió

A fáradtság kezelése

A tartós fáradtság elleni harc alapját  a kiváltó ok/okok lehetőség szerinti megszüntetése adja. Ha betegség okozza – a betegség – orvos által előírt megfelelő kezelésével enyhül a fáradtságérzés. Viszont ha életmódbeli problémák állnak a fáradtságod hátterében – mindenképpen érdemes változtatnod a rossz beidegződéseiden. Az egészséges életmód, az egészséges táplálkozás, a rendszeres fizikai aktivitás, a kellő mennyiségű pihentető éjszakai alvás, és a hatékony stresszkezelés hozzájárul ahhoz, hogy elűzzék a mindennapjaidat megnehezítő fáradtságot. 

8 tipp, hogyan győzd le a fáradtságot meditációval

  1. Állítsd helyre az egyensúlyt ! – a fáradtság annak a jele, hogy kibillentél abból az  egyensúlyi állapotból, amit  a test, a lélek, és a szellem hármasa ad. A meditáció segítségével egyensúlyt teremthetsz, és visszanyerheted régi vitalitásodat.
  2. Kezdj minden napot meditációval! – az ébredés utáni időszak mindig stresszel jár. A rohanás, kapkodás, az idő szorítása testileg-lelkileg megviselhet – ezért ha minden reggel időt szakítasz a meditációra az egész napod nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb, és eredményesebb lesz. 
  3. Urald az elmédet! – a meditáció olyan tudati folyamat, amely során megtanulod uralni az elmédet, elengedsz minden csapongó gondolatot – mintegy függetlenné válva azoktól, az elmédet egy pontra rögzíted. Az elme kontrollálásának hatására a tudatod békéssé és nyugodttá válik.
  4. Győzd le a szorongást! – sokszor a félelmeid azok, amelyek folyamatos energiarablóként fáradttá tesznek. A meditáció mentális, fizikai és lelki síkon is segít a szorongás feloldásában – a kritikusnak vélt helyzetek megoldásában.
  5. Koncentrálj a jelenre! – attól, hogy egy később rád váró feladaton gondolkozol naphosszat – az még nem lesz jobban megoldva. Csak annyit érsz el vele, hogy a jelenlegi problémák megoldásában sem leszel eredményes. A meditációban kizárólag az” itt és most” számít – a jelen megélése. Ha gyakran meditálsz képessé válsz arra. hogy elengedd a zavaró-  és sokszor fárasztó – gondolatokat, az elméd lecsendesedik, javul a koncentráló képességed, és a hatékonyságod.
  6. Ismerd meg önmagad! – a meditáció segítségével felfedezheted ki is vagy valójában, és ráébredsz arra, hogy mennyivel másabb az igazi “én”, mint a mindig problémákkal küzdő, feszült, fáradt éned. Megismered és megtapasztalod a belső világod jellemzőit: a gondolataidat, az érzéseidet, a hozzáállásodat, a szándékaidat. Sokszor vezet testi-lelki kimerültséghez az az ellentmondás, ha olyasvalamit kell csinálnod, amit nem szeretsz. A meditációval felszínre kerülnek az ezzel kapcsolatos, ezidáig elfojtott érzések, és lehetőséged nyílik arra, hogy változtass ezen.
  7. Találd meg a belső csend nyugalmát! – a mindennapi stresszből ki kell törnöd és ebben a nyugtalan és zajos világban a megnyugvást, és az elcsendesedést kell  választanod. A meditáció megoldást jelent arra, hogy békével, jótékonysággal és egyensúllyal töltsd fel a tudatodat.
  8. Légy elégedett!- Ne akarj folyamatosan egyre többet és többet – a meditáció segít abban, hogy  elégedett légy a  jelenlegi helyzeteddel, az elégedettség pedig boldogságot,békét és ezáltal sikereket hoz majd az életedbe anékül, hogy belerokkannál a fáradtságba.

    Segíts magadon! Ha minden szervi ok nélkül fáradtnak érzed magad – kezdj el rendszeresen meditálni, és megtapasztalhatod miként teszi napról-napra energikusabbá az életed!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)