8 tipp hogyan győzd le az őszi fáradtságot meditációval

Gyakran érzed magad fáradtnak? A kimerültségtől szinte ülve elalszol? Hiába pihensz mégis levert vagy és  nincs energiád? Akkor itt az ideje, hogy utána járj mi okozza mindezt, és mi segíthet ezen az állapoton!

A fáradtság lehetséges okai

A fáradtság fogalma nehezen meghatározható – hiszen mindenki másképp éli meg. Természetes jelenség, hogy a nap folyamán vannak időszakok, amikor fáradtabbnak érzed magad, – ez a szervezeted védekező reakciója a túlterhelés ellen – de ha a fáradtság állandósulni látszik,  fizikailag és szellemileg is megvisel, korlátoz a mindennapjaidban és a munkában, és érezhető  teljesítmény csökkenést eredményez – akkor tenned kell ellene.

Először derítsd ki az okokat.

Fáradtságot okozhat:

  • az  alváshiány 
  • a rendszertelen életmód
  • a fizikai aktivitás hiánya
  • a tétlenség, vagy az unalom demotiváló hatása
  • vagy éppen a túlhajszoltság
  • túl sok koffein, alkohol, vagy nikotin
  • nem megfelelő táplálkozás – túl zsíros megterhelő ételek
  • alultápláltság, fogyókúra, vitaminhiány
  • folyadékhiány (kiszáradás)
  • gyógyszer mellékhatás

Sajnos betegségek is meghúzódhatnak a hátterében:

  • felszívódási zavarok
  • cukorbetegség,
  • vérszegénység, vashiány
  • pajzsmirigy alulműködés
  • vérképzőszervi és fertőző betegségek
  • és minden krónikus megbetegedés (szívelégtelenség, májgyulladás, veseelégtelenség stb.)
  • depresszió

A fáradtság kezelése

A tartós fáradtság elleni harc alapját  a kiváltó ok/okok lehetőség szerinti megszüntetése adja. Ha betegség okozza – a betegség – orvos által előírt megfelelő kezelésével enyhül a fáradtságérzés. Viszont ha életmódbeli problémák állnak a fáradtságod hátterében – mindenképpen érdemes változtatnod a rossz beidegződéseiden. Az egészséges életmód, az egészséges táplálkozás, a rendszeres fizikai aktivitás, a kellő mennyiségű pihentető éjszakai alvás, és a hatékony stresszkezelés hozzájárul ahhoz, hogy elűzzék a mindennapjaidat megnehezítő fáradtságot. 

8 tipp, hogyan győzd le a fáradtságot meditációval

  1. Állítsd helyre az egyensúlyt ! – a fáradtság annak a jele, hogy kibillentél abból az  egyensúlyi állapotból, amit  a test, a lélek, és a szellem hármasa ad. A meditáció segítségével egyensúlyt teremthetsz, és visszanyerheted régi vitalitásodat.
  2. Kezdj minden napot meditációval! – az ébredés utáni időszak mindig stresszel jár. A rohanás, kapkodás, az idő szorítása testileg-lelkileg megviselhet – ezért ha minden reggel időt szakítasz a meditációra az egész napod nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb, és eredményesebb lesz. 
  3. Urald az elmédet! – a meditáció olyan tudati folyamat, amely során megtanulod uralni az elmédet, elengedsz minden csapongó gondolatot – mintegy függetlenné válva azoktól, az elmédet egy pontra rögzíted. Az elme kontrollálásának hatására a tudatod békéssé és nyugodttá válik.
  4. Győzd le a szorongást! – sokszor a félelmeid azok, amelyek folyamatos energiarablóként fáradttá tesznek. A meditáció mentális, fizikai és lelki síkon is segít a szorongás feloldásában – a kritikusnak vélt helyzetek megoldásában.
  5. Koncentrálj a jelenre! – attól, hogy egy később rád váró feladaton gondolkozol naphosszat – az még nem lesz jobban megoldva. Csak annyit érsz el vele, hogy a jelenlegi problémák megoldásában sem leszel eredményes. A meditációban kizárólag az” itt és most” számít – a jelen megélése. Ha gyakran meditálsz képessé válsz arra. hogy elengedd a zavaró-  és sokszor fárasztó – gondolatokat, az elméd lecsendesedik, javul a koncentráló képességed, és a hatékonyságod.
  6. Ismerd meg önmagad! – a meditáció segítségével felfedezheted ki is vagy valójában, és ráébredsz arra, hogy mennyivel másabb az igazi “én”, mint a mindig problémákkal küzdő, feszült, fáradt éned. Megismered és megtapasztalod a belső világod jellemzőit: a gondolataidat, az érzéseidet, a hozzáállásodat, a szándékaidat. Sokszor vezet testi-lelki kimerültséghez az az ellentmondás, ha olyasvalamit kell csinálnod, amit nem szeretsz. A meditációval felszínre kerülnek az ezzel kapcsolatos, ezidáig elfojtott érzések, és lehetőséged nyílik arra, hogy változtass ezen.
  7. Találd meg a belső csend nyugalmát! – a mindennapi stresszből ki kell törnöd és ebben a nyugtalan és zajos világban a megnyugvást, és az elcsendesedést kell  választanod. A meditáció megoldást jelent arra, hogy békével, jótékonysággal és egyensúllyal töltsd fel a tudatodat.
  8. Légy elégedett!- Ne akarj folyamatosan egyre többet és többet – a meditáció segít abban, hogy  elégedett légy a  jelenlegi helyzeteddel, az elégedettség pedig boldogságot,békét és ezáltal sikereket hoz majd az életedbe anékül, hogy belerokkannál a fáradtságba.

    Segíts magadon! Ha minden szervi ok nélkül fáradtnak érzed magad – kezdj el rendszeresen meditálni, és megtapasztalhatod miként teszi napról-napra energikusabbá az életed!

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .