A jóga és a meditáció szorongás-csökkentő hatásai

Annak ellenére, hogy a szorongás egy hétköznapi stressz-reakció, a szorongás állandó állapota vagy a túlzott mértékű szorongás a szorongásos zavar elsődleges tünete. A szorongásos rendellenességek meglehetősen gyakoriak, a felnőttek körülbelül 18 százalékát érintik. Okai valószínűleg genetikai, környezeti, pszichológiai, fejlődési tényezőkben és ezek kombinációjában keresendők.

A jóga és a meditáció szorongás-csökkentő hatásai

Miközben a szorongásos rendellenességek hagyományos kezelése gyógyszerekkel és pszichoterápiával történik, a jóga és a meditáció stresszcsökkentő hatásai révén csökkentik a túlzott stresszt és szorongást.

Mindemellett nagyban növelhetik a hagyományos terápiák hatásait vagy akár ki is válthatják azokat.

A közelmúltban végzett orvosi vizsgálatok kimutatták, hogy a jóga és a meditáció rendszeres gyakorlása hatékonyan csökkenti a szorongást. A túlzott szorongás enyhíthető lassú, gyengéd jóga gyakorlatokon keresztül, amelyek a szív és az elme nyugtatására, az érzelmek kiegyensúlyozására és a test feszültségeinek feloldására koncentrálnak.

A jóga légzésgyakorlatai és a meditációs gyakorlatok hasznosak lehetnek az elme és a test megnyugtatására, valamint a stressz és a negatív gondolatok megszüntetésére.

A rendszeres jógagyakorlás különösen nyugtatja a testet és az elmét, segítve a túlzott szorongás csökkentését és megelőzését.

Az érzelmek nagy szerepet játszanak a szorongásos rendellenességekben. A félelem, az aggodalom, az ingerlékenység, a harag és a depresszió túlzott érzése szintén növelheti a szorongás mértékét.

A helyes légzés gyakorlása nagy szerepet játszik a szorongás leküzdésében. Szorongásos állapotban a lélegzet gyors és felszínes lesz. Ez a fajta légzés erős stresszhelyzetbe hozza az idegrendszert.

A jógikus légzés gyakorlása során az idegrendszer nyugalmi állapotba kerül.  Rendszeres gyakorlással a folyamatos, lassú hasi légzés bárki által elsajátítható.

Ezzel a fajta jógikus légzéstechnikával minimalizálhatjuk és akár meg is előzhetjük a szorongásos és stresszes idegállapotot.

Gondolataink is fontos szerepet játszanak mindennapi idegállapotunk kialakításában.

A félelem és az aggodalom további szorongást okozhat. A jóga és a meditáció lehetővé teszi számunkra, hogy az elmét a jelen megtapasztalására összpontosítsuk, és ezáltal csökkentsük múltra irányuló aggodalmainkat és a jövővel kapcsolatos félelmeinket.

A rendszeres meditációs gyakorlatok előnyei közé tartozik a stressz, a feszültség, a szorongás és a frusztráció csökkentése. A jóga, a légzés és a meditáció mind erőteljes eszközök a szorongás túlzott állapotának csökkentésében és megelőzésében.

A fent említett módszerek segítik a hit, az önuralom, a koncentráció, az elszántság és a türelem gyakorlásának képességét is. Amikor mindezeket együtt gyakoroljuk még erősebb hatást fejtenek ki az elme és az érzelmek megnyugtatásában.

( forrás: https://kezdojoga.hu/blog/joga-terapia-blog/a-joga-es-a-meditacio-szorongas-csokkento-hatasai/ )

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)