A relaxációs technikák 3 legalapvetőbb önbizalom növelő hatása

Neked milyen az önbecsülésed? Mennyire érzed magad magabiztosnak az életed különböző területein? Mennyire hiszel a saját képességeidben, tehetségben, erődben – mennyire tudod biztosan azt, hogy képes vagy valamire, valaminek a megtételére vagy teljesítésére? Nehéz kérdések,hiszen a rájuk adott válaszok azt fogják tükrözni, hogy mennyi önbizalommal rendelkezel.

Hogy az  önbizalom fogalmának lényegét megértsd beszélni  kell az  önbecsülésről és önértékelésről – és ezek egymáshoz való viszonyáról is. Míg az  önértékelés inkább a múltról szól: mennyire értékeled azt, amit elértél, és aki voltál – addig az önbecsülés ehhez képest jelen idejű, mennyire becsülöd azt, aki vagy. Az önbizalom  pedig  leginkább jövő orientált: bízol-e magadban, bízol-e a saját jövődben?

Honnan tudhatod hogy kevés az önbizalmad?

Vannak “árulkodó” jelek:

  • Nehezen hozod meg a döntéseket, és nehezen cselekszel – folyamatosan halogatsz, és kibúvókat keresel.
  • Nem vállalod a felelősséget – bármi is történik veled mindenért másokat hibáztatsz.
  • Könnyen feladod – végre elhatároztad, hogy változtatsz az életeden, aztán az első akadálynál feladod – és fejvesztve menekülsz vissza a komfortzónád biztonságába.
  • A legrosszabb lehetőséget képzeled el – a legrosszabbra számítasz, így – szerinted – megkíméled magad a csalódástól. … és egyúttal a siker lehetőségétől is.
  • A mások véleményére adsz – ez határozza meg a tetteidet.
  • Állandóan másokhoz viszonyitod  magad -ettől függően érzed magad boldognak vagy sikertelennek
  • Sokáig rágódsz a kudarcaid miatt – ezerszer átgondolva hol és hogyan rontottad el.

Sajnos ha kevés az önbizalmad, lényegesen nehezebben boldogulsz az élet minden területén. A sikertelenség, a kisebb-nagyobb kudarcok pedig még jobban megtépázzák a maradék tettvágyadat is – még több frusztrációt, szorongást, és stresszt gerjesztve benned.

Hogy fejlesztheted az önbizalmadat a relaxáció segítségével?

A relaxációs technikák segítségével kellemes feszültségmentes állapot érhető el –  rendszeres gyakorlásával  kialakithatod azokat a feltételes reflexeket, amelyek segítségével bármikor könnyen kiváltható lesz az izmaid ellazítása, a szorongásmentes állapot létrehozása, ami segíteni fog az önbizalmad növelésében. 

A legismertebb relaxációs technikáknak önbizalom növelő hatásuk van:

  1. Az autogén tréning a leggyakrabban alkalmazott eljárások egyike – hatására csökkennek a szorongásos tünetek, kontrolláltabbá válik a légzésed, szivműködésed, javul a közérzeted – a jó közérzet pedig magabiztosabbá tesz. Az autogén tréning az autonóm idegrendszer ellazitásával csillapítja a stresszt – rendszeres gyakorlással a testi és pszichés működéseidet  az aktuális céljaidnak megfelelően leszel képes szabályozni.Az autogén tréning jelentősen hozzájárul az  életminőséged és a közérzeted javulásához, kellő felkészültséget és, pszichés energiát ad a stresszek, konfliktusok megfelelő megoldásához, feldolgozásához. Hatására rövidebb idő alatt mélyebben és nyugodtabban fogsz pihenni, nő a fizikai tűrőképességed, a pszichés feszültségtűrésed, fokozódik a teljesítményed, és fejlődik az önismereted.

  2. Meditáció – olyan lelkiállapotra utal, amikor a testedet tudatosan ellazítod, és a szellemedet átengeded a nyugalomnak és a bensődre való koncentrálásnak. A cél a lelki béke, megnyugvás keresése. A meditáció jelenlét – megszűnik minden, az Itt és Most van. Testi-lelki ellazulást biztosit –  közelebb kerülsz belső önmagadhoz. Megismered az érzéseidet, vágyaidat, félelmeidet úgy, hogy eközben megtanulsz elkülönülni tőlük. Ennek hatására csökken a feszültség, lassan megszűnnek a félelmek, a stressz, és helyükre megnyugvás, öröm, és béke költözik. Rövid távú pszichés előnyei : a kiegyensúlyozottság, a nagyobb nyugalom és vitalitás, valamint a kisebb alvásigény, helyre billenő önértékelés. Hosszú távon már a szomatikus hatásai is megmutatkoznak: normalizálódhat a vérnyomás,  javulhat az emésztés.

  3. Imaginációs eljárások – alkalmazása során egy kívülről irányított képzeletbeli utazáson vehetsz részt. Az imaginatív technikában relaxált állapotban képeket/szimbólumokat hívsz elő, strukturált, tematikus módon, a felmerülő problémáknak megfelelően.Ez képessé tesz arra, hogy szembenézz a szorongásaiddal,megnyugtat, segit tisztán látni a problémát, és megoldási lehetőségeket sorakoztat fel.Elmélyíteni azokat a készségeket és praktikákat, amelyekkel a valóságban is szembenézhetsz a félelmeid kiváltójával – és annak legyőzésével. Ez a tudat pedig önbizalmat ad.

A relaxáció segít:

  • megismerni és elfogadni önmagad
  • megtalálnod a belső egyensúlyt és harmóniát
  • a megrázó érzelmeket, a gyötrő gondolatokat, a kétségeket, gyorsabban kezelni.
  • elfogadni a tényt, hogy Te vagy a felelős mindazért, ami Veled történik. Vállald a felelősséget – és élj azzal a szabadsággal, hogy tudod ha Te hoztad létre – akkor Te is leszel az, aki meg fogja ezt oldani. 
  • jónak lenni önmagadhoz
  • tisztán látni, és megoldásokat találni
  • a hit szemével látni a bekövetkező pozitív változást az életedben
  • szeretni önmagad

Neked milyen az önbecsülésed? Az önértékelésed? Az önbizalmad? Növeld Te is relaxációs technikák rendszeres gyakorlásával!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)