Az önismereti meditáció 20 haszna

Valld be őszintén: mennyi időt szánsz önmagadra egy nap? Mennyi időt fordítasz arra, hogy átgondold a történteket, hogy elemezd az érzéseidet, hogy feldolgozd az eseményeket? 10 perc? Fél óra? 1 óra? Valószínűleg a teljesítménykényszer nem hagy egy perc nyugtot sem, – önmagad mélyebb megismerése a sokadik a későbbre halasztott teendők sorában. Pedig, ha alkalmat teremtenél rá, könnyebb lenne az életed.

Találd meg az utat önmagadhoz

Sokszor érzed úgy, hogy a napjaid sodró lendületében elvesztetted a fonalat – elvesztetted azt, ami valóban boldoggá tenne? Hiába igyekszel, hiába küzdesz, és harcolsz – nem tudod élvezni azt, amid van – annyi stressz, szorongás, félelem halmozódott fel benned, hogy kibillentett az egyensúlyi állapotodból? Akkor találnod kell egy olyan módszert, ami ezt a diszharmóniát helyreállítja – meg kell találnod az utat önmagadhoz.

Az önismereti meditáció 20 haszna

A meditáció célja, hogy a tested tudatos ellazításával, és a gondolataid elcsendesítésével  átengedd a szellemed a nyugalomnak és a belsődre való koncentrálásnak. Az önismeret önmagad megértését jelenti. Ki vagy? Mit szeretsz? Mik a céljaid? Miben vagy ügyes? Mik a gyengeségeid? Mik az erősségeid? – hosszan lehetne folytatni a kérdések sorát, de bármennyire is egyszerűnek tűnnek a kérdések nagyon kevesen tudnak valódi önazonos választ adni rájuk.

Az önismereti meditáció segítségével:

  1. meg tudod ismerni a saját mentális folyamataidat, az indítékaidat, és a motivációs rendszeredet
  2. állandó belső megfigyelés által egyre mélyebb lelki jelenségek és funkciók tudatosulnak majd benned. Elindulsz az  önmegismerés útján, a mentális folyamatokat, gondolatokat egyre finomabban észleled és a jelen pillanatra tudsz fókuszálni
  3. el tudod mélyíteni az önismeretedet – ezen a szinten megérted, és tudatosítod, hogy milyen élmények, tapasztalatok befolyásolják hozzáállásodat
  4. nem másokat fogsz hibáztatni a kudarcaid miatt, hanem magadban keresed az okokat – mondhatni a tükörbe nézel, és meglátod azt is, ami nem igazán tetszetős 
  5. formálni tudod a személyiségedet
  6. tudatosabban és indulatoktól mentesen éled majd meg a napi eseményeket, megváltozik a saját magadról és a világról eddig szerzett tudásod és tapasztalatod
  7. le tudod küzdeni a stresszt, a szorongást, és a félelmet
  8. pozitívan tudod befolyásolni az önkorlátozó hiedelmeidet
  9. mérsékelheted a pszichoszomatikus megbetegedések kialakulásának kockázatát
  10. képessé válsz arra, hogy szembenézz a hiányosságaiddal – és ha szükséges változtass a hozzáállásodon
  11. megismerheted a képességeidet, és lehetőségeidet, és tudatosan kerülni fogod a személyiséged túlértékelését (beképzeltség, gőg), és lebecsülését(kishitűség, alacsony önértékelés) is.
  12. meg tudsz szabadulni azoktól a korlátozó komplexusoktól, amelyek a tudattalan háttérből irányítottak
  13. tudatosan fogod szemlélni a cselekedeteidet, az érzelmi állapotodat, a vágyaidat
  14. le tudod magadról seperni a címkéket – az életed során  ideiglenes címkékkel öltöztetted fel  magad annak megfelelően, hogy a tested és az elméd milyen állapotban volt. Minél inkább azonosulsz ezekkel a címkékkel, annál inkább tapasztalni fogod  ezek korlátait és a belőlük származó szenvedést. Az önismereti meditáció segíteni fog abban, hogy ezektől megszabadulj.
  15. a pörgésből nyugalmat, a szétszórtságból összeszedettséget tudsz létrehozni
  16. a kezedbe venni az életed irányítását – le tudod küzdeni a haragodat, el tudod felejteni a sérelmeidet, felhagysz az önsajnálattal, képessé válsz a továbblépésre
  17. türelmesebbé, és empatikusabbá válsz
  18. felfedezni magadban újabb és újabb, addig nem ismert tulajdonságokat, viselkedésmódokat
  19. felismerni, hogy az életedért egyedül csak TE vagy a felelős – azaz változtatni is egyedül csak TE tudsz rajta
  20. látni az összefüggéseket az életedben, azt hogy mi miért történt, vagy történik veled

 

Az önismereti meditáció hosszas folyamat, de megéri a fáradtságot, hiszen igazi felelősségvállalás önmagadért, egy kiegyensúlyozottabb, boldogabb élet záloga. 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)