Az önismereti meditáció 20 haszna

Valld be őszintén: mennyi időt szánsz önmagadra egy nap? Mennyi időt fordítasz arra, hogy átgondold a történteket, hogy elemezd az érzéseidet, hogy feldolgozd az eseményeket? 10 perc? Fél óra? 1 óra? Valószínűleg a teljesítménykényszer nem hagy egy perc nyugtot sem, – önmagad mélyebb megismerése a sokadik a későbbre halasztott teendők sorában. Pedig, ha alkalmat teremtenél rá, könnyebb lenne az életed.

Találd meg az utat önmagadhoz

Sokszor érzed úgy, hogy a napjaid sodró lendületében elvesztetted a fonalat – elvesztetted azt, ami valóban boldoggá tenne? Hiába igyekszel, hiába küzdesz, és harcolsz – nem tudod élvezni azt, amid van – annyi stressz, szorongás, félelem halmozódott fel benned, hogy kibillentett az egyensúlyi állapotodból? Akkor találnod kell egy olyan módszert, ami ezt a diszharmóniát helyreállítja – meg kell találnod az utat önmagadhoz.

Az önismereti meditáció 20 haszna

A meditáció célja, hogy a tested tudatos ellazításával, és a gondolataid elcsendesítésével  átengedd a szellemed a nyugalomnak és a belsődre való koncentrálásnak. Az önismeret önmagad megértését jelenti. Ki vagy? Mit szeretsz? Mik a céljaid? Miben vagy ügyes? Mik a gyengeségeid? Mik az erősségeid? – hosszan lehetne folytatni a kérdések sorát, de bármennyire is egyszerűnek tűnnek a kérdések nagyon kevesen tudnak valódi önazonos választ adni rájuk.

Az önismereti meditáció segítségével:

  1. meg tudod ismerni a saját mentális folyamataidat, az indítékaidat, és a motivációs rendszeredet
  2. állandó belső megfigyelés által egyre mélyebb lelki jelenségek és funkciók tudatosulnak majd benned. Elindulsz az  önmegismerés útján, a mentális folyamatokat, gondolatokat egyre finomabban észleled és a jelen pillanatra tudsz fókuszálni
  3. el tudod mélyíteni az önismeretedet – ezen a szinten megérted, és tudatosítod, hogy milyen élmények, tapasztalatok befolyásolják hozzáállásodat
  4. nem másokat fogsz hibáztatni a kudarcaid miatt, hanem magadban keresed az okokat – mondhatni a tükörbe nézel, és meglátod azt is, ami nem igazán tetszetős 
  5. formálni tudod a személyiségedet
  6. tudatosabban és indulatoktól mentesen éled majd meg a napi eseményeket, megváltozik a saját magadról és a világról eddig szerzett tudásod és tapasztalatod
  7. le tudod küzdeni a stresszt, a szorongást, és a félelmet
  8. pozitívan tudod befolyásolni az önkorlátozó hiedelmeidet
  9. mérsékelheted a pszichoszomatikus megbetegedések kialakulásának kockázatát
  10. képessé válsz arra, hogy szembenézz a hiányosságaiddal – és ha szükséges változtass a hozzáállásodon
  11. megismerheted a képességeidet, és lehetőségeidet, és tudatosan kerülni fogod a személyiséged túlértékelését (beképzeltség, gőg), és lebecsülését(kishitűség, alacsony önértékelés) is.
  12. meg tudsz szabadulni azoktól a korlátozó komplexusoktól, amelyek a tudattalan háttérből irányítottak
  13. tudatosan fogod szemlélni a cselekedeteidet, az érzelmi állapotodat, a vágyaidat
  14. le tudod magadról seperni a címkéket – az életed során  ideiglenes címkékkel öltöztetted fel  magad annak megfelelően, hogy a tested és az elméd milyen állapotban volt. Minél inkább azonosulsz ezekkel a címkékkel, annál inkább tapasztalni fogod  ezek korlátait és a belőlük származó szenvedést. Az önismereti meditáció segíteni fog abban, hogy ezektől megszabadulj.
  15. a pörgésből nyugalmat, a szétszórtságból összeszedettséget tudsz létrehozni
  16. a kezedbe venni az életed irányítását – le tudod küzdeni a haragodat, el tudod felejteni a sérelmeidet, felhagysz az önsajnálattal, képessé válsz a továbblépésre
  17. türelmesebbé, és empatikusabbá válsz
  18. felfedezni magadban újabb és újabb, addig nem ismert tulajdonságokat, viselkedésmódokat
  19. felismerni, hogy az életedért egyedül csak TE vagy a felelős – azaz változtatni is egyedül csak TE tudsz rajta
  20. látni az összefüggéseket az életedben, azt hogy mi miért történt, vagy történik veled

 

Az önismereti meditáció hosszas folyamat, de megéri a fáradtságot, hiszen igazi felelősségvállalás önmagadért, egy kiegyensúlyozottabb, boldogabb élet záloga. 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .