Fájdalom leküzdése pozitív gondolkodással

A fájdalom nem akkor fog alábbhagyni, ha nem veszel róla tudomást, hanem amikor a gondolkodásodat változtatod meg másik irányába. Fontos, hogy mindig szembenézz a valósággal, a tényekkel, így a betegségekkel, a fájdalmakkal is. Próbálj az attitűdödön, a hozzáállásodon módosítani, mert ha az agyadban, a gondolkodásodban megváltozik valami, akkor a fájdalomra sem úgy tekintesz többé mint ellenségre, hanem képes leszel megbékélni vele és így a szenvedés is alábbhagy.

Egy brit kutatásból az derül ki, hogy azok a személyek, akik egy kognitív viselkedésterápián vettek részt, vagyis olyan pszichológiai felkészítésen, amely megtanította számukra, hogyan kontrollálják a fájdalom szülte negatív gondolatokat, a kísérlet alatt 58 százalékkal kevésbé kellemetlennek ítélték meg a vizsgálat során alkalmazott fájdalomsorozatot, mint a másik csoport résztvevői. A kutatás egyik vezetője szerint ez a vizsgálat igenis bizonyítékul szolgál arra, hogy az elménk képes módosítani, pozitívabb irányba terelni az érzékelt ingert.

A fájdalom még inkább felerősödik, ha tudatosan figyelsz rá. Ezért lényeges, hogy minél gyakrabban eltereld a figyelmedet, amikor a fájdalom jelentkezik, de ez még nem azt jelenti, hogy nem veszel róla tudomást.

A legjobb módszer, ha megtanulod elfogadni, ha az életed részévé válik a fájdalom, és nem rosszallóan tekintesz rá. Akinek ez sikerül, az biztos, hogy nem azzal fogja a napja nagy részét tölteni, hogy a nap minden egyes percében megpróbálja elkerülni vagy kordában tartani bármely testrészét is érintő kínt, mert ez pesszimista hozzáállást feltételez. Aki alkalmazkodik megváltozott egészségi állapotához, vagyis gondolkodása inkább optimista, mint borúlátó, sokkal kevésbé fogja gyötrelemként és kínszenvedésként megélni a betegségét.

  • A pozitív életszemléletű emberek abban az esetben, ha az egészségük megrendül, nem gubóznak be a négy fal közé, hanem még többet foglalkoznak önmagukkal és a környezetükben élő barátaikkal, családtagjaikkal.
  • Ezek az emberek elkezdenek mozogni, sportolni, ami köztudottan javít egészségi állapotukon.
  • Sokan a meditációban látják a gyógyulásukat, és lehet is benne némi igazság, hiszen a meditáció akár 80 százalékkal is képes a fájdalmat csökkenteni.
  • A zene ősidők óta gyógyító erővel bír. Nem pusztán a fizikai fájdalmat képes mérsékelni, hanem a betegséggel együtt járó szorongást és feszültséget is oldja.
  • A művészetterápia sok embert átsegített már élete nehéz szakaszán. A rajz, a zene, a tánc, az ének és az egyéb kreatív tevékenységek mind-mind elősegítik, hogy a művészi élményen keresztül az emberek megismerjék önmagukat, általa lehetőség nyílik betegségük elfogadására, emberi kapcsolataik megerősítésére és vágyaik, érzéseik kifejezésére.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)