Gyorsítsd fel az anyagcseréd!

Ha lassú az anyagcseréd, az bizony alaposan meghiúsíthatja a fogyókúrádat. Ebből a cikkből kiderül, hogyan pörgesd fel az anyagcserédet, hogyan égess kalóriát, és emellett hogyan maradj egészséges.

Az izomtömeg még akkor is több kalória, mint zsír elégetésére képes, amikor nyugalomban van. A kor előrehaladtával egyre jobban lelassul az anyagcsere, így mindenképpen arra kell törekedni, hogy a rendszeres testmozgást beiktassuk a mindennapjainkba. Idősebb korban is nagyon fontos az izomtömeg építése, hogy kalóriát tudjunk elégetni.

Az alváshiány is oka lehet a lassú anyagcserének. Ha nem alszunk eleget, vagy nem megfelelő az alvás minősége, úgy anyagcsere-betegségek alakulhatnak ki. Ilyen például a 2-es típusú cukorbetegség, a szív- és érrendszeri megbetegedések vagy éppen a stroke. A hozzáértők napi 7-8 órás alvást tartanak optimálisnak. Az ennél kevesebb alvással töltött idő megemeli a szervezetben a zsírszintet, amely hozzájárul az inzulinrezisztencia kialakulásának, amelyet a cukorbetegség előfutáraként is szoktak emlegetni.

Az anyagcsere-betegségek akkor is kialakulhatnak, ha nem étkezel rendesen. Olyan ételeket érdemes magadhoz venni, amelyek nem emelik meg drasztikusan a vércukorszintet.

Ha valaki inaktív életmódot folytat, vagyis semennyit sem mozog, az hozzájárulhat a lassú anyagcseréhez, ami különböző betegségek forrása lehet. A mozgás nélküli élet megnöveli a szív- és érrendszeri betegség és a cukorbetegség kialakulásának a kockázatát.

Ha ülőmunkát végzel, akkor napközben is többször állj fel az asztaltól és mozgasd meg a végtagjaid, vagy sétálj ebédidőben. Nem elég csak este odafigyelni a mozgásra, a lábaknak például napközben is szükségük van arra, hogy serkentsd bennük a keringést. Az alsó végtagok rossz vérellátása nemcsak visszér kialakulásához vezethet, de akár még trombózist is okozhat.

A fogyókúra nem egyenlő az éhezéssel. Ha csak kevés kalóriát viszel be a szervezetedbe, azzal csak még jobban lelassul az anyagcseréd. És ha aztán ismét nem figyelsz oda a táplálkozásodra, akkor még több súlyfelesleg lesz rajtad, mint amennyi a fogyókúra előtt volt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)