Hogyan győzd le a negatív gondolatokat a meditáció segítségével

Te mennyi időt töltesz azzal, hogy a múlt eseményein rágódsz, és sorra veszed a kudarcaidat, a nehézségeidet, az élet veled szembeni igazságtalanságait? Na és mennyi időd telik el azzal, hogy a jövő miatt aggódsz? Ha sok, akkor ez a negatív gondolkodási mintázat bizony rányomja bélyegét a mindennapjaidra, a jelenedre – eltereli a figyelmedet a lényeges dolgokról, szétaprózza az energiádat, nagymértékben gátol abban hogy élvezd az életet – szorongóvá, és lehangolttá tesz, ami senkinek sem jó.

Miért veszélyes a negatív gondolkodás?

A negatív gondolkodás az életed szinte minden területére negativ hatást gyakorol, megbetegítheti a testedet és a lelkedet egyaránt:

  • rossz lesz tőle a kedved, és a közérzeted, 
  • hosszabb távon megöli benned a hitet, a reményt, a derűt 
  • dekoncentrálttá téve akadályoz a mindennapos feladatok elvégzésében
  • megöli a konstruktív- előrevivő elképzeléseidet
  • szétzúzza az emberi kapcsolataidat, 
  • hajlamossá válsz a depresszió kialakulására

Hogyan győzd le a negatív gondolatokat?

Szerencsére kellő odafigyeléssel és gyakorlással úrrá lehetsz ezen a negativizmuson:

  • Ismerd fel időben a hibás gondolatokat!

Az elméd nagyon leleményesen képes meggyőzni olyasmiről, ami valójában nem is igaz: hajlamossá tesz arra, hogy a dolgokat fekete-fehérben lásd, vagy csak a helyzet negatív oldaláról végy tudomást, a szituáció katasztrofizálásáról ( hogy feltehetőleg a lehető legrosszabb dolog fog megtörténni) nem is beszélve. Ilyenkor állj meg egy pillanatra, és értékeld a gondolataid

hitelességét: valóban ilyen szörnyű lenne a helyzet? Ne engedd, hogy az elméd torzitásai eluralkodjanak rajtad!

  • Távolodj el a negatív gondolatoktól!

Állítsd meg a negatív gondolataidat!Ne hagyd, hogy reggeltől-estig csak ezek foglalkoztassanak. Ennek legegyszerűbb módja az, hogy csak bizonyos időt szánsz a borúlátó gondolatokra – majd tovább lépsz. Győzd meg magad arról, hogy csak a kishitűség, a félelmeid beszélnek belőled és egyáltalán nincs alapja a negatív gondolataidnak.

  • Tereld el a figyelmedet a negatív gondolatokról!

Olvass, nézz filmet, beszélgess, jógázz, meditálj – csinálj bármit, ami jókedvre derít, ami örömet okoz.

  • Ne ítélkezz se önmagad, se mások felett!

Az ítélkezés általában már önmaga is negatív csengésű tevékenység – ezért, ha nem akarod folyamatosan még ezzel is rontani a kedved –  tanuld meg pozitiv értelemben használni. 

  • Vezess hálanaplót!

Bármilyen nehéznek is érzed az életed – mindig van olyan dolog, amiért hálás lehetsz. Vezess ezekről a dolgokról naponta hálanaplót – írd le mi minden alakult jól, mi az, ami örömet okozott. Így végre nem arra koncentrálsz, ami rossz, hanem arra, ami jó.

  • Tudatosítsd a félelmeidet!

Írd le mi az amitől félsz – már ez is segíthet abban, hogy felmérd – valóban van e valós okod erre a félelemre, és ha igen – miként tehetsz ellene?

  • Fókuszálj az erősségeidre!

Ne rágódj a hibáidon, ne időzz sokat a gyengeségeiden való elmélkedéssel – sokkal inkább koncentrálj az erősségeidre, azokra a dolgokra, amiket szeretsz önmagadban.

  • Gyakorold a pozitív gondolkodást!

Napjainkban számos kutatás igazolja a pozitív gondolatok, és a pozitív gondolkodás egészségre gyakorolt jótékony hatását. A pozitív gondolkodás felé vezető úton az első lépés, hogy megtanuld tudatosan érzékelni és kiértékelni saját gondolataidat. Vedd magad körbe motivációs idézetekkel – légy önmagad motivációs trénere! Pozitív megerősítésekkel győzd meg magad, hogy képes vagy bármire, ha kellőképpen akarod!

  • Keresd a rosszban is a jót!

Nem a legkönnyebb feladat – de annál hatásosabb. Valaminek a vége – egyben egy újnak is lehet a kezdete, ahogy vannak helyzetek amelyek végződhettek volna rosszabbul is. Ezzel a hozzáállással könnyebb lesz megbirkóznod bármivel.  

  • MEDITÁLJ!MEDITÁLJ!MEDITÁLJ!

Miért? Mert a meditáció alatt épp az lesz a feladatod, hogy ha elkalandozik a figyelmed, akkor ezt észrevedd és visszahozd. A légzést  kezdő meditálóként meglehetősen unalmas lesz figyelned,  tehát garantáltan el fogsz kalandozni – ez máris remek lehetőség arra, hogy ezt észrevedd. Ez a típusú metakogníció (észreveszem, merre járnak a gondolataim) egyre javul, erősödik és nem csak a meditációban: a hétköznapi életedben is. Ezáltal hamarabb észre fogod venni, ha stresszt okozó, aggodalmaskodó vagy negatív gondolataid vannak – igy időben tudsz másképpen reagálni rájuk. 

Ne ragadj bele a negatív gondolkodás örvényébe – győzd le a negatív gondolatokat, hogy kiegyensúlyozottabb, és elégedettebb lehess!

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)