Hogyan hat a meditáció az elmédre és a testedre?

Kezdj el Te is  meditálni! Miért? Mert szükséged van rá! Szükséged van arra, hogy a fejedben cikázó gondolatokat lecsendesítsd, hogy megszabadulj a feszültségtől, hogy KIZÁRÓLAG a jelen pillanatra fókuszálj! Ha ezt sikerült elérned, akkor a meditáció számos pozitív hatását élvezheted majd.

A meditáció hatása az elmédre, a testedre

A meditáció célja, hogy a tested tudatos ellazításával átengedd a szellemed a nyugalomnak és a belsődre való koncentrálásnak,  a lelki békéd  megtalálása érdekében.

A meditáció hatása az elmédre: 

  • segít megismerni önmagad – hogy ki is vagy valójában, és segít elfogadni azt, aki vagy
  • segít abban, hogy másokat elfogadj, ne ítélkezz, és ne árts
  • gyógyító folyamat – pozitív hatással van az érzelmeidre, a szellemedre, és fizikálisan is a testedre
  • segitségével megtanulod helyesen használni a gondolataidat,
  • összerendezi, tisztítja, és megnyugtatja a szellemedet
  • segít megélned a pillanat szépségét minden külső impulzus nélkül
  • képessé tesz arra, hogy  átformáld a negativ érzéseidet – és elegedd a benned lerakódott stresszt és feszűltséget
  • segítségével újra harmóniába kerülhetsz önmagaddal, és a környezeteddel
  • javítja a közérzetedet, 
  • csökkenti a depressziós tüneteket – arra tanít, hogy csak a jelenre figyelj, és ne szorongj a jövőd lehetséges rossz eseményei miatt
  • növeli a koncentrációs és megfigyelő képességedet- javitja a memóriádat : mivel meditáció közben az elméd megnyugszik, pihen, javul a koncentrációd is- jobban tudsz  fókuszálni, jobban tudsz  tanulni, emlékezni és javulnak a kommunikációs képességeid.
  • rendszeresen végezve segít a hozzáállásod átalakításában, nyugodtabbá, kiegyensúlyozottabbá, alkalmazkodóbbá tehet, 
  • segít  új szemszögből szemlélned a dolgokat, így új megoldásokat tudsz találni egy-egy problémára
  • önfegyelemre tanit
  • javítja az önbizalmadat
  • általa sikeresebben tudod kezelni a káros stressz-hatásokat
  • a tudatos mentális jelenlét megélésével boldogabbá tesz : a rendszeres meditáció hatására megkönnyebbülsz a mindennapi rohanás, stressz nyomása alól, így hosszú távon kevésbé érzed majd leterheltnek  magad,  ezáltal növekedhet az elégedettség és boldogság érzésed is

A meditáció hatása a testedre:

  • csökkenti a magas vérnyomást – mivel meditáció közben lassul a légzésed –  ennek hatására lassul a szívverésed is, így csökken a vérnyomásod
  • csökkenti a fájdalmakat
  • javítja az alvásminőségedet
  • erősebbé teszi az immunrendszeredet, ellenállóbbá válsz a fertőzésekkel szemben
  • lassítja az öregedési folyamatokat azáltal, hogy növeli a telomeráz enzim aktivitását ami a sejtjeidet védi az  öregedés ellen 
  • hatékonyan segít étkezési zavarok esetén (stressz-evés, falási rohamok, bulimia, anorexia)
  • segít a függőségeid leküzdésében (dohányzás, alkoholizmus)
  • javul a látásélességed, fokozódik az éberséged, a figyelmi és kognitív (megismerő) funkcióid javulnak. 
  • csökken az impulzivitásodat, ami azt jelenti, hogy javul az érzelmeid és indulataid szabályozásának képessége. 

A boldogabb -kiegyensúlyozottabb élet  lehetőségének a kulcsa a kezedben van: Te döntöd el, hogy belépsz – e  az ajtón. Irányítsd a sorsod : meditálj rendszeresen!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)