Hogyan hat a meditáció az elmédre és a testedre?

Kezdj el Te is  meditálni! Miért? Mert szükséged van rá! Szükséged van arra, hogy a fejedben cikázó gondolatokat lecsendesítsd, hogy megszabadulj a feszültségtől, hogy KIZÁRÓLAG a jelen pillanatra fókuszálj! Ha ezt sikerült elérned, akkor a meditáció számos pozitív hatását élvezheted majd.

A meditáció hatása az elmédre, a testedre

A meditáció célja, hogy a tested tudatos ellazításával átengedd a szellemed a nyugalomnak és a belsődre való koncentrálásnak,  a lelki békéd  megtalálása érdekében.

A meditáció hatása az elmédre: 

  • segít megismerni önmagad – hogy ki is vagy valójában, és segít elfogadni azt, aki vagy
  • segít abban, hogy másokat elfogadj, ne ítélkezz, és ne árts
  • gyógyító folyamat – pozitív hatással van az érzelmeidre, a szellemedre, és fizikálisan is a testedre
  • segitségével megtanulod helyesen használni a gondolataidat,
  • összerendezi, tisztítja, és megnyugtatja a szellemedet
  • segít megélned a pillanat szépségét minden külső impulzus nélkül
  • képessé tesz arra, hogy  átformáld a negativ érzéseidet – és elegedd a benned lerakódott stresszt és feszűltséget
  • segítségével újra harmóniába kerülhetsz önmagaddal, és a környezeteddel
  • javítja a közérzetedet, 
  • csökkenti a depressziós tüneteket – arra tanít, hogy csak a jelenre figyelj, és ne szorongj a jövőd lehetséges rossz eseményei miatt
  • növeli a koncentrációs és megfigyelő képességedet- javitja a memóriádat : mivel meditáció közben az elméd megnyugszik, pihen, javul a koncentrációd is- jobban tudsz  fókuszálni, jobban tudsz  tanulni, emlékezni és javulnak a kommunikációs képességeid.
  • rendszeresen végezve segít a hozzáállásod átalakításában, nyugodtabbá, kiegyensúlyozottabbá, alkalmazkodóbbá tehet, 
  • segít  új szemszögből szemlélned a dolgokat, így új megoldásokat tudsz találni egy-egy problémára
  • önfegyelemre tanit
  • javítja az önbizalmadat
  • általa sikeresebben tudod kezelni a káros stressz-hatásokat
  • a tudatos mentális jelenlét megélésével boldogabbá tesz : a rendszeres meditáció hatására megkönnyebbülsz a mindennapi rohanás, stressz nyomása alól, így hosszú távon kevésbé érzed majd leterheltnek  magad,  ezáltal növekedhet az elégedettség és boldogság érzésed is

A meditáció hatása a testedre:

  • csökkenti a magas vérnyomást – mivel meditáció közben lassul a légzésed –  ennek hatására lassul a szívverésed is, így csökken a vérnyomásod
  • csökkenti a fájdalmakat
  • javítja az alvásminőségedet
  • erősebbé teszi az immunrendszeredet, ellenállóbbá válsz a fertőzésekkel szemben
  • lassítja az öregedési folyamatokat azáltal, hogy növeli a telomeráz enzim aktivitását ami a sejtjeidet védi az  öregedés ellen 
  • hatékonyan segít étkezési zavarok esetén (stressz-evés, falási rohamok, bulimia, anorexia)
  • segít a függőségeid leküzdésében (dohányzás, alkoholizmus)
  • javul a látásélességed, fokozódik az éberséged, a figyelmi és kognitív (megismerő) funkcióid javulnak. 
  • csökken az impulzivitásodat, ami azt jelenti, hogy javul az érzelmeid és indulataid szabályozásának képessége. 

A boldogabb -kiegyensúlyozottabb élet  lehetőségének a kulcsa a kezedben van: Te döntöd el, hogy belépsz – e  az ajtón. Irányítsd a sorsod : meditálj rendszeresen!

 

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .