Hogyan tanuld meg szeretni önmagad?

Mondd – Te mennyire vagy  jóban magaddal? Mennyire szereted azt az embert, aki vagy?  Milyen énképpel rendelkezel, hiszel önmagadban? Számtalan kérdés, amelyek megválaszolására érdemes egy kis időt fordítani, már ha boldog és kiegyensúlyozott életet szeretnél élni.

Szeresd önmagad!

Önmagad szeretete és elfogadása a  kiindulópont az egészségesebb kapcsolatokhoz és egy boldogabb élethez. Ha nem vagy képes önmagadat szeretni – akkor nem tudsz másokat sem elfogadni, arról nem is beszélve, hogy miképp várod el azt, hogy mások szeressenek? 

Mi az önszeretet?

Az önszeretet lényegében az önelfogadás azon állapota, amely támogatja fizikai, pszichológiai és szellemi növekedésedet. Dinamikus  – folyamatosan fejlődik, és érettebbé tesz. Ha képes vagy növelni az önmagad iránt táplált szeretetet, akkor idővel képes leszel elfogadni a saját gyengeségeidet is, csakúgy, mint erősségeidet. Nem akarod többé megmagyarázni a hiányosságaidat, világosabbá válnak számodra az életcéljaid és értékrended is. Képessé válsz arra, hogy megtaláld magadban a szépséget, a különlegességet, örülsz a sikereidnek, elfogadod a kisebb-nagyobb hibáidat – és egy pozitív énkép kialakításával megtanulod szeretni önmagadat. Mindez persze nem megy rögtön és könnyedén – hiszen a mostanság mindenkire jellemző negativizmus a Te életedre is hatást gyakorol.

Hogyan tanuld meg szeretni önmagad?

Arra, hogy újra megtanuld szeretni önmagad – nincs  univerzális recept, saját magadnak kell úgy alakítani a gondolkodásmódodat, hogy önmagad számára légy a legfontosabb, és a legtökéletesebb. 

A következő néhány jó tanács kapaszkodót jelenthet számodra az önszeretethez vezető úton:

Figyelj magadra! 

Éld meg az érzéseidet, a gondolataidat, akár negatívak, akár pozitívak. Légy tudatában a viselkedésednek – gondold végig, milyen sikereket értél el az életben vagy aznap! Légy büszke arra amit elértél, és fogadd el a dicséretet! Tudatosítsd azon tulajdonságaidat, amiket szeretsz magadban!  

Definiáld a határaidat!

A határok felállítása hozzásegíthet önmagad szeretetéhez. Ha képes vagy nemet mondani bizonyos helyzetekben és nem vállalod túl magad –  nagyban hozzájárulhat pszichológiai és egyben fizikai jólléted megteremtéséhez is. 

Bocsáss meg… önmagadnak is!

Gyakran előfordul, hogy magadnak nehezebben bocsátasz meg, mint bárki másnak. A folyamatos önvád később szorongáshoz vagy akár depresszió kialakulásához is vezethet. Meg kell tanulnod elfogadni, hogy olykor  Te is hibázhatsz. Fogd fel úgy, hogy a hibákból tanulhatsz – és ezáltal fejlődhetsz.

Gondolj a sikereidre!

A rosszul kialakított negatív énképed lerombolásának legjobb módja az eddigi  sikereid számbavétele. Készíts egy listát az általad elvégzett fontosabb  teendőkről, dolgokról, és ne engedd, hogy negatív gondolatok tolakodjanak a felsorolásba. 

Vedd számba az erősségeidet

Lépj túl a múltbeli sikertelenségeden vagy rossz tapasztalataiodon, és koncentrálj az erősségeidre! 

Vetkőzd le az önmagaddal szembeni előítéleteket!

Sokszor az önmagadról megfogalmazott véleményed nem tárgyilagos alapokon nyugszik, ezért kezdj el másképp gondolkodni, dolgozz önmagadon, s ha észrevétlenül is, de elindulsz a helyes önértékelés útján. 

Ne akarj mindenáron megfelelni!

Ne akarj megfelelni mindenkinek – és ne próbálj más lenni, mint amilyen vagy. Csak ismerd meg magad, és add önmagad. Így hitelesebbé válsz mások szemében. 

Ne beszélj  csúnyán magaddal!

Fejezd be a negatív kommunikációt önmagaddal – nem vezet sehová az állandó önostorozás.

Ünnepeld meg az apró győzelmeket!

Jutalmazd meg magad, és érezd jól magad a bőrödben, ha bármilyen apró, de nagyszerű dolog történik veled. 

Tisztítsd meg az elméd – meditálj!

Túl sok minden jár a fejedben? Képtelen vagy tisztán gondolkodni? Akkor itt az ideje, hogy lecsendesitsd az elméd! Meditálj rendszeresen, és tapasztald meg a meditáció minden pozitív hatását!A meditáció segít abban, hogy elengedd azokat a tudatalatti hiedelmeidet, negatív gondolataidat  amelyek meggátolnak  abban, hogy magabiztosnak érezd magad, szeresd önmagad, és megvalósítsd a céljaidat. 

Legyen saját mantrád!

Amikor úgy érzed, hogy összecsapnak a fejed fölött a hullámok – rukkolj elő egy mantrával, amelynek ismétlésével újra erősnek és pozitívnak érezheted magad.  Például: „Szerethető vagyok.”„Jó vagyok abban, amit csinálok.” “Képes vagyok rá!”

Mondd – Te mennyire vagy  jóban magaddal? Szeresd önmagad, és semmi és senki nem állhat az utadba, mert képes leszel magadból erőt meríteni.

 

 

One thought on “Hogyan tanuld meg szeretni önmagad?
  1. Köszönöm szépen, Mónika!
    Nagyon sokat segítettél ezzel az írásoddal.
    Még egyszer, hálásan köszönöm!
    Tisztelettel, Lenkey Kata

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)