Lelki táplálékaink – 10 tipp, hogy miből meríthetsz erőt, ha eleged van mindenből?

Nemrég még minden rendben volt: minden nap ezerrel élted az életed: a munka, a tanulás,  a család, a sok-sok teendő, és elvárás közepette észre sem vetted, hogy a testi fáradtság mellett a lelked is elfáradt. Igy aztán, amikor egy újabb probléma  áll elő nem véletlenül érzed úgy, hogy hirtelen minden összeomlik körülötted.   Szinte látod magad kívülről: ott ülsz az életed romjai között magatehetetlenül, roskadtan, –  és már ahhoz sincs erőd, hogy gondolkozz. Eleged van mindenből, és mindenkiből…

Várd meg, amig a lelked utolér

Hullámvölgyek és mélypontok mindig lesznek az életedben. Pláne, ha nem hagysz időt magadnak arra, hogy a tested, lelked, elméd megpihenjen – a pattanásig feszült idegrendszered megnyugodjon, – és feltöltődhessen újra életető energiával. Ha nem állsz meg, ha nem változtatsz – megbetegedhetsz: a kiégés nagyon komoly érzelmi kimerüléssel jár, amely erőtlenség- , energiátlanság- érzésében jelentkezik, szorongóvá, cinikussá és fásulttá téve.

Csökken a teljesítőképességed, már nem tudsz hatékony munkát végezni. Emellett testi tünetek is jelentkezhetnek: fejfájás, gyomorfájás, emésztési zavarok, szapora szívverés, magas vérnyomás.

Magányosnak érzed magad, de nincs energiád az emberi kapcsolódásokra. Tele vagy negatív érzésekkel: irigység, düh, agresszió, megkeseredettség uralja a napjaidat, a negatív jövőképedről nem is beszélve. Tudod, érzed, hogy nem jó úton haladsz, és minél hamarabb tenned kell valamit – kétségbeesetten keresed a megoldást, de már annyira kilátástalannak érzed a helyzetedet, hogy inkább hagyod sodortatni magad az árral…

10 tipp, hogy miből meríthetsz erőt ahhoz, hogy változtass

  1. Állítsd vissza a prána egyensúlyi állapotát – A fizikai test az életerő (prána) megnyilvánulása. Az életerőd állapota visszatükrözi, hogy mit eszel, mennyit pihensz, milyen testmozgást végzel, hogyan gondolkodsz, hogy lélegzel. Minden betegség hátterében az életerő egyensúlyzavara áll. Ha ezt a zavart sikerül megszüntetni – a kiváltó okokat megtalálni, és kezelni – akkor a az egyensúly újra visszaáll. 
  2. Táplálkozz egészségesen –  ha frissen készült ételeket eszel, az nagymértékben növeli az energiaszintet. A gyors ételek, hideg vagy több nappal ezelőtt készült ételek csak megterhelik a szervezetedet.Ráadásul, ha a “nem ártás elvét” is alkalmazod – azaz csökkented, vagy kiiktatod az állati eredetű élelmiszereket az étrendedből – könnyebben fogod venni az akadályokat. 
  3. Szánj végre időt magadra – elérkezett a lassítás ideje. Az az idő, amikor kikapcsolod a telefonod, nem vagy elérhető senkinek – nem foglalkozol a problémákkal – kizárólag csak önmagaddal. Pihenj, relaxálj, aludd ki magad, vegyél egy forró fürdőt.  Ne hagyd, hogy bárki kizökkentsen ebből. 
  4. Jógázz! – és tapasztald meg annak minden testi-lelki  pozitív hatását. A rendszeres jóga oldja a benned felgyülemlett stresszt, és a feszültséget, megteremti a belső összhangot, fokozza a koncentrációs képességedet – segít egy dologra összpontosítani, ellazít, segít a félelmeid leküzdésében, oldja a szorongásaidat, növeli az önértékelésedet, magabiztosságot ad, segítségével könnyebben elfogadod  és megismered önmagad, és toleránsabbá tesz másokkal szemben. 
  5. Tanuld meg a jógalégzést – A kapkodó és sekélyes légzés csökkenti energiáidat .A rendszeres légzőgyakorlatok és a teljes légzés ezzel szemben növeli az életerődet. 
  6. Meditálj! – a belső béke és nyugalom megteremtésének legjobb módszere. Segitségével megnyugszik a gondolatok cikázástól mindig zajos elméd – könnyebben tudsz egy dologra koncentrálni. Hatékonyan csökkentheted a mindennapos stressz okozta káros hatásokat – elégedettebbé, nyugodtabbá válsz, javul szociális és érzelmi életed, oldódnak a szorongásaid, tudatosabbá válsz az  érzelmeiddel kapcsolatban,  – képessé válsz jobban kontrollálni azokat.Megtanulod anélkül szemlélni a téged  érő impulzusokat, hogy kénytelen lennél feltétlenül intenzív érzelmi reakciót adni rájuk azaz higgadtabban reagálsz a konfliktushelyzetek okozta feszültségre. Mivel az “itt és most” számít,  képes leszel elengedni a múlt eseményein való rágódást, és a jövő miatti fölösleges aggodalmaskodást, pozitívabbak lesznek a gondolataid – nem a hiány-elmélet uralkodik rajtad, hanem a meglévő dolgaid iránti hála dominál majd.
  7. Vedd észre a mindennapok apró örömeit –  tartsd be az “itt és most” örökérvényű elvét.
  8. Ne bántsd önmagad! – belső monológjaid során egyfolytában ostorozod, kritizálod magad? Ne tedd! Minden negatív kijelentésed  a többszörösére dagad – és rossz irányba formálja az életed. Használj inkább pozitív belső megerősítéseket.
  9. Keresd a kapcsolódási lehetőségeket – ahelyett hogy beguboznál, inkább ragadj meg minden lehetőséget arra, hogy beszélgess másokkal. Segíts másokon – adj, hogy kaphass.
  10. Javítsd a hangulatodat – kellemes zenékkel, vidám – élénkítő színekkel, illatokkal. 

    Fáradt vagy és motiválatlan?  Eleged van mindenből? Akkor ne várd a csodát – tégy ellene! Egy életed van, nem mindegy mennyi időt fecsérelsz el arra, hogy rosszul érezd magad!

One thought on “Lelki táplálékaink – 10 tipp, hogy miből meríthetsz erőt, ha eleged van mindenből?
  1. Köszönöm Mónika!Számomra nagyon hasznosak ezek a blogbejegyzések.”Balzsam a lelkemnek!”
    Dolgozok magamon☺️.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)