Meditáció a szeretet erejével

A szeretet és szerelem erejét általánosan elismerik és felhasználják az ősi gyógyító hagyományoktól egészen a modern kultúráig az egész világon.  A nyugati orvosok elismerik az immunrendszerre gyakorolt előnyeit a pozitivitásnak és szeretetnek, a pszichológusok szerint pedig, szinte csodákat tesz e két érzelem a szervezetben mentális szempontból.  Mind a jóga, mind a buddhista tanítások olyan meditációkat tartalmaznak,  amelyek célja a negatív érzelmek felszabadítása.

Ez az öt részből álló meditáció megtisztítja a szívet és megnyugtatja az elmét. A rendszeres gyakorlással a meditációs gyakorlat által, közelebbi kapcsolatot alakíthatsz ki Önmagaddal, a  hozzátartozóiddal és a téged körülvevő világgal is.

Szeresd az ellenségeid meditáció:
Ez a meditáció akár 5–20 percet is igénybe vehet, vagy lehet még hosszabb is. A lényeg az, hogy jobban érezd magad tőle. Javaslatunk szerint  az 1. és a 2. szakaszban 1-2 percet érdemes időzni, a harmadikban 3-5 percet,  és a negyedikben körülbelül 5-15 percet tölts.

1. lépés
Ülj  le és helyezd magad kényelembe, legyen az egy széken ülve vagy keresztbetett lábakkal a padlón. Figyelj testtartásodra, a gerinced egyenes tartásban legyen. Kezeid pihentesd az öledben vagy a combjaidon, tenyérrel felfelé vagy lefelé.

2. lépés
Csukd be a szemed, és kísérd figyelemmel a saját légzésed. Végy néhányszor  mély levegőt. Hagyd, hogy a kilégzéssel minden olyan feszültséget vagy szorongást kiengedj magadból, amelyet most érzel.

3. lépés
Érezd a szívedben a tudatosságot. Hagyd, hogy a lélegzésed átjárja a mellkasod. Figyeld meg önmagaddal,  az ismerőseiddel vagy bármilyen már dologgal kapcsolatos érzéseid vagy gondolatait.

4. lépés
Fókuszálj továbbra is a szíved területére, miközben a következő dolgokra gondolsz:

 

    • Mutass elfogadó a barátságos magatartást önmagad és a barátaid iránt.
    • Fejleszd az együttérzésed és a megértés képességét mindazok irányába, akik szenvednek.
    • Gondolj egy olyan személyre, akit nagyra becsülsz.
    • Tartsd fenn a közömbösség és az egyenlőség érzéseit mindenkinek, aki ártott neked, vagy bárki másnak. Ne szívd magadba a szellemiségüket vagy káros cselekedeteiket.

5. lépés
A meditáció befejezéséhez végezz három-öt mély hasi légzést. Nyisd ki a szemed, és szép lassan kelj fel.

Hagyd, hogy ennek a meditációnak a középpontjában a szíved legyen  és hogy ezáltal az elméd megtisztuljon. Fontos, hogy a meditáció legtöbb formája tartalmaz közös elemeket, például nagyon fontos a stabil és kényelmes helyzet kiválasztása és a légzéstudatosság, ezekre érdemes minden alkalommal figyelni!

( forrás: https://www.yogajournal.com/meditation/the-power-of-love-meditation)

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .