12 tipp hogyan és miért tanulj meg pozitívan gondolkodni

Te sem pesszimistának  születtél- szerencsére csaknem “tiszta lappal” indultál  – hiszen a személyiséged fele nem örökletes, hanem a saját tapasztalataid alapján iródik. Hogy miként – az csak tőled függ és a szemléletmódodon áll.  Ha optimista vagy és  pozitívan gondolkodsz olyan működésmódot alkalmazhatsz, amelynek a tartópillérét a saját erődben vetett hit alkotja. Nem, ez nem azt jelenti, hogy nem lesznek kudarcaid, mert lesznek – de hinni fogsz abban, hogy képes leszel megbirkózni bármilyen nehézséggel, és a lehetőségeidhez mérten a legtöbbet hozod majd ki belőle.

Akkor miért vagy mindig negatív?  

Sokféle oka lehet. A pesszimizmusod  oka visszavezethető a gyermekkorodig: a szüleid, tanáraid látásmódjára, kritikáira, az ezzel kapcsolatban átélt tapasztalataidra.

Pesszimista vagy akkor, ha 

  • a saját gondolataidat összekevered egy ténnyel – attól, hogy valamiről azt hiszed, hogy igaz – még nem biztos, hogy tényleg az
  • túlságosan hamar vonod le a következtetéseket – anélkül, hogy minden körülményt megvizsgáltál volna
  • eltorzítod a valóságot – mindent feketében vagy fehérben látsz
  • csak a gyengeségeidre koncentrálsz
  • mindig a hibákat keresed, tökéletességre vágysz
  • túlértékeled a történések súlyát
  • úgy érzed, hogy semmin sem tudsz változtatni
  • negativ jóslatokba bocsátkozol

A negatív gondolataid sajnos jelentős hatással lesznek az önfejlesztésedre, hiszen a gondolkodásmódod határozza meg a boldogságod szintjét is. Kutatások szerint a napi közel 60.000 gondolatból, ami az elmédben cikázik  80% negatív. Nehéz pozitívan gondolkodni, mert nem szoktál hozzá: a rosszat, a félelmetest észreveszed, és arra koncentrálsz, amit el akarsz kerülni.Tudatalatti szinten  az esetek 90%-ában mindig a legrosszabb lehetőségekkel számolsz,   idővel hiedelmeket kialakítva.

Pedig az elméd zseniálisan “átkódolható”!

Az elméd folyamatosan narrálja, értelmezi a világot és saját magát.Olyan ez, mint egy  belső párbeszéd, vagy egy folyamatos belső monológ. Amire folyamatosan gondolsz, megjelenitesz, vagy kimondasz – azaz  amit beprogramozol – azt fogja az elméd végrehajtani. Ha mindig a hiányra gondolsz, vagy panaszkodsz a sikertelenség miatt- akkor az elméd erre fókuszál – és parancsként ezt hajtja végre. Viszont ha úgy döntesz, hogy meg akarod változtatni a negativ hozzáállásodat, és le akarsz számolni az ennek  következtében kialakult pesszimizmussal, ami az életed minden területén uralkodik, akkor jó ha tudod, hogy a POZITÍV GONDOLKODÁS TANULHATÓ!

 

Miért tanulj meg pozitívan gondolkodni?

A válasz egyszerű: mert boldogabb lesz tőle az életed. Kiegyensúlyozottá, derűsebbé válsz, könnyebben megbirkózol a stresszes mindennapok kihívásaival. Tisztában leszel az erősségeiddel, és elfogadod a gyengeségeidet.Egészséget, vidámságot, jólétet, boldogságot, és békét teremtesz a saját, és a környezetedben élők életébe.A pozitív gondolkodás, a meditáció és a relaxáció segítenek abban, hogy agysejtjeid frissek, fiatalosak és terhelhetők maradjanak, és megtalálhasd a lelki békét, és a boldogságot.

 

12 tipp hogyan tanulj meg pozitívan gondolkodni

    1. Ismerd fel, és ismerd be, hogy vannak problémáid! Problémák, hibák, amelyeken csak akkor tudsz változtatni, ha szembenézel velük, és elhatározod, hogy felhagysz a negativizmussal!
    2. Válj tudatosabbá!  Válj önmagad megfigyelőjévé. Milyen gondolataid, érzéseid, reakcióid vannak  egyes helyzetekben – és cselekedj másképp mint eddig. A tudatosság javításának legjobb módszere a jóga és a meditáció rendszeres gyakorlása.
    3. Legyenek céljaid! – Nem engedheted, hogy az életed megrekedjen, és depresszióba zuhanj. Az új   célok sokkal pozitívabb hozzáállást eredményeznek –  a mindennapi sikerek pedig önbizalmat adnak. 
    4. Értékeld és segítsd a barátaidat! –  Értékeld azokat az  embereket, akik kitartanak melletted, és töltsön el örömmel hogy Te is a segítségükre lehetsz.
    5. Tudd: minden fejben dől el – Ami az elmédben zajlik, az határozza meg a  tetteidet és döntéseidet, legyenek azok pozitívak, vagy negatívak. Ha mindig csak negatívan gondolkodsz, akkor negatív személlyé is válsz.
    6. Kerüld a negatív embereket! – Egy negatív embernél csak két negatív ember lehet rosszabb – hiszen erősítik egymás pesszimizmusát. Ha pozitivabbá akarsz válni, akkor tartsd távol magad tőlük.
    7. Találj egy pozitív mottót! – ezt a pozitív gondolatot egy cetlire felírva néha elolvashatod – és erőt meríthetsz belőle azokban a gyengébb pillanatokban, amikor újra a pesszimizmus akar felülkerekedni benned.
    8. Fókuszálj a vágyaidra, álmaidra, és arra, hogy a megváltoztatott gondolkodásmódod el fog vezetni hozzájuk.
    9. Képzeletben hozd létre a saját világodat! Ha több sikert szeretnél – fókuszálj minden téren azokra a dolgokra, melyben már sikeres vagy! Ha több szeretetre vágysz, fókuszálj azokra az emberekre, akik most is szeretnek és a szeretetre, amelyet másoknak TE  tudsz adni!
    10. Képzeld el, hogy máris egy pozitív ember  – és viselkedj is igy.
    11. Segíts másokon! – Látva, hogy másoknak lényegesen nehezebb a sorsa rávilágít arra, hogy Te a szerencsésebbek közé tartozol, és értékelni kell azt, amid van.  Ráadásul az önzetlenség miatt jobban érzed majd magad a bőrödben.
    12. Írd át a negatív gondolataidat valami pozitívval! Minden szituációnak lásd az előnyös oldalát. Bármi is történik neked kell eldöntened, hogy a jóra vagy a rosszra koncentrálsz!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)