15 tipp, hogyan uralkodja félelmeiden meditáció segítségével

Alig kapsz levegőt, a szíved a torkodban zakatol, olyan vagy mint egy megfeszített húr, kövér izzadságcseppek gördülnek le a homlokodon.  Félsz. Kérdés, hogy okkal vagy ok nélkül tartod stresszben magad…

Mindenki fél az ismeretlentől

A félelem olyan alapérzelem, amely egy vélt vagy valós, a jóllétedet fenyegető veszély alkalmával lép fel. A reális félelmeid hasznosak, mert a túlélésedet szolgálják:   a jelenben egy valóban veszélyeztető tényezőtől való félelmet jelentenek, és segítenek eldönteni, hogy egy adott helyzet biztonságos e a számodra vagy sem. Aktivizál, energizál, motivál abban, hogy elkerüld a veszélyes helyzeteket, fenntartja az éberségedet, javítja a teljesítményedet.  Viszont az irreális félelmek –   amelyek általában a jövőre vonatkoznak, és sok esetben a képzeleted szüleményei – megkeseríthetik a mindennapjaidat.   Ha nem tudod a félelmeidet megfelelően kezelni, elhatalmasodhat rajtad. A hosszú távú, fokozódó félelem sok esetben fóbiához vagy pánik betegséghez vezethet, ami veszélyezteti az  egészségedet és társas kapcsolataidat. A túl erős félelem rontja a figyelmet és a teljesítményt is. 

Miért baj, ha folyamatosan félelemben élsz?

A  félelem és a szorongás alapvetően elkülönül egymástól. A félelemnek azonosítható tárgya van, a szorongás viszont tárgy nélküli, irracionális félelem, feszültség. Normál állapotként értékelhető abban az esetben, ha a szorongást az új helyzetek, kudarc vagy sikertelenség váltja ki. Kórossá akkor válik, ha  már nem tudod kontrollálni a szorongás intenzitását vagy tartalmát. 

A szorongás jelei:

  • Érzelmekben megnyilvánuló változások:indokolatlan szomorú vagy, örömtelen, boldogtalan és szorongó. Bizalmatlanná, féltékennyé válsz, sértődékeny és haragos leszel.  Folyamatosan aggodalmaskodsz  baljóslatú előérzetek gyötörnek. 
  • Testi jelek:hideg, verítékes bőr, remegés, szapora pulzus és légzés, elpirulás, elsápadás, émelygés, hasmenés, gyakori vizelési inger, száraz száj, rövidült légvétel, gombóc a torokban, mellkasi fájdalom jelentkezhet.  
  • Viselkedéses jelek:megváltozik a magatartásod is  – fel-alá járkálsz, ujjaiddal  dobolsz, alig gesztikulálsz, arc mimikád szegényesebb, beszéded halkabb lesz.
  • Kognitív jelek:a  gondolkodásod is megváltozik a külvilágból érkező információkat „negatív szűrön” keresztül érzékeled. Jellemző még a figyelemzavar,  a beszűkült gondolkodás,a szomorú jövőkép és pesszimizmus.

15 tipp hogyan uralkodj a félelmeiden a meditáció segítségével

Az irreális  félelmeidet TE magad hozod létre – a fejedben lefuttatott gondolataiddal. Azt, hogy mitől félsz és mitől nem, nem tudod mindig  megválogatni, azonban a félelmeidről való gondolkodásodon tudsz módosítani. Határozd el magad, és tarts ki a változtatni akarás mellett.

A meditáció és a jóga biztos segítséget jelent majd ehhez. 

  1. Egyedül csak Te vagy képes létrehozni a változásokat önmagadban. Ez csak úgy lehetséges, ha tudomásul veszed, hogy 100 %-os biztonság a külvilágban nem létezik, ahogy biztos emberi kapcsolódási pontok sem. Ezért NEKED  kell megtalálni a belső énedet – azt az állandóságot önmagadban, ami biztonságot ad.  Ez belső békével és nyugalommal jár – igy bármi is történik az életedben, nem tud kizökkenteni a nyugalmadból.
  2. A meditáció segítségével hozz létre olyan lelki, pszichés edzettséget, amely belső nyugalmat biztosít a számodra.
  3. Ha egy helyzet ismeretlen, ne kezd el az ismeretlen réseket a saját irreális gondolataiddal feltöltögetni – állitsd meg a gondolatfolyamot. 
  4. Ne hátrányként, hanem útmutatóként kezeld a félelmeidet. Ha félsz valamitől- az arra utal, hogy az életed azon területén gyengébb vagy: valami hiányzik, ezért dolgoznod kell rajta.
  5. Ne menekülj a félelmeid elől – ne akarj mindenáron megszabadulni tőlük, inkább tedd őket a cinkosoddá. A meditáció tudatosságra nevel – ami támogat a félelmeid megismerésében, és az ezzel kapcsolatos érzéseid kifejezésében.
  6. Képzeld el milyen felemelő és megkönnyebbülést hozó érzés lesz, amikor sikerül úrrá lenned egy-egy ezidáig még félelmet keltő szituáción. 
  7. De akkor se keseredj el ha eleinte kudarcot vallasz – inkább tanulj belőle. Minél több félelmet, vagy szorongást okozó helyzetbe vágsz bele, annál több tapasztalatra, rutinra, és sikerélményre tehetsz szert.
  8. A meditációval valósítsd meg a  a tudatos jelenlétet: tanuld meg hogyan tudsz jelen lenni, az “itt és most” pillanatát megélni, odafigyelni, kikapcsolni, pozitívan gondolkodni, ellazulni.
  9. Ne töprengj, ne agyalj, ne rágódj, hanem csak figyelj – hiszen ez a meditáció, a gondolatok irányításának (megfigyelésének és elengedésének) az alapja. Engedd el a gondolatokat, hagyd, hogy békéssé váljon a tudatod, hogy el tudj indulni a lényed egy mélyebb szintje felé.
  10. Növeld a  döntéshozatali képességeidet, így a  veszéllyel való szembesülés sem vált ki olyan heves reakciót belőled mint korábban, kontrollálni tudod az érzelmeidet.
  11. Változtasd meg a negatív gondolkodási mintákat – a minden vagy semmi típusú gondolkodást, a dolgok felnagyitását, vagy lekicsinylését, a korai következtetéseket, önmagad hibáztatását.
  12. Fejleszd meditációval az önismeretedet, önbecsülésédet, önbizalmadat, és tégy szert egy olyan új szemléletre, amelynek segítségével képes leszel a saját gondolataid és életfolyamataid befolyásolására, jó irányba terelésére.
  13. Légy optimista – ne csak a negatívumokat vedd észre, és ne katasztrofizáld a helyzetedet. A hibás, torz gondolkodás egyre jobban szűkíti a lehetőségeidet, és növelik a félelmeidet.
  14. Ne áldozd fel a jövőbeli céljaidat azért, mert most a könnyebbnek tűnő  utat választod. Ne kerüld a lehetséges kudarcot, hanem keresd a sikert.  Nézz szembe a félelemmel, és írd át a “nem megy” mondatot a “Még nem megy, de dolgozom rajta.” kijelentéssel.
  15. A szorongásos állapot enyhítésére jógázz rendszeresen. A légzéseid és a jóga ászanák  szinkronja egy olyan mozgásformát alakít ki, ami önmagában képes csökkenteni a fizikai tüneteidet, szervezeted magas kortizol-szintjét.

Tiszteld a félelmeidet, értsd meg a működését, és derítsd ki az okait, és ne reagálj túl semmit.  A meditáció és a jóga segítségével fókuszálj az önbizalmad megerősítésére, és cselekedj a félelmeid ellenére is. 

Ha mindez nem megy egyedül, akkor NE FÉLJ segítséget kérni!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)