A meditáció segít a krónikus nyakfájáson

Aki keveset mozog, túl sokat ül és például órákon át nézi a monitort, ismeri a merevre feszült nyakizmokat. Egyeseknél a fájdalom alattomos módon elviselhetetlen tartós állapottá válik. A krónikus nyakfájásra panaszkodók számára egy tanulmány jelenthet most új reményt: a rendszeres meditáció kitűnően alkalmas mellékhatásmentes és hatékony terápiának. A gyengéd önkezeléssel a fájdalom okozta depresszió is jótékonyan enyhíthető.

A meditáció segít a krónikus nyakfájáson

A nyakfájás népbetegség

A visszatérő nyakfájás a nyak és váll izomzatának és kötőszövetének erős feszülésével és görcsével jár együtt. A nyaki fájdalom már szabályosan népbetegséggé vált, mert sokan töltik munkanapjaikat órákon át az íróasztalnál – gyakran egészségtelenül hajlott háttal és előre lejtő vállakkal. A stressz és a teljesítménynyomás a rohanó hétköznapokon túlterheli a szervezetünket. Ehhez jön a rossz testtartás, és mindez a nyak fájdalmas merevségéhez és kellemetlen mozgáskorlátozottsághoz vezet. Ha ezek a panaszok három hónapnál tovább fennállnak, az orvosok krónikus fájdalomról beszélnek.

Depresszió kíséri a nyakfájást

A stresszt és krónikus fájdalmat gyakran a lelki mélypont követi, mely nemritkán bénító depresszióban végződik. Az érintettek kedvetlennek, lehangoltnak és szorongónak érzik magukat. A koncentráció és a munkateljesítmény általában nagymértékben megszenvedi az állandó terhelést.

Német kutatók szerint aki a nyakfájását nem tudja a szokásos házi módszerekkel – melegítő párna, masszázs, mozgás vagy nyújtó gyakorlatok – leküzdeni, az rendszeres meditációval sikert érhet el.

Kísérletük során a krónikus nyakfájással küzdő egyik betegcsoport speciális mozgásprogramon vett részt, míg a másik csoport meditált. A kutatók a 89 tesztszemélynél a terápiás hatást a fájdalomérzet, a stressz-szint és az általános pszichés állapot tekintetében hasonlították össze.

A meditáció enyhíti a fájdalmat és oldja a stresszt
Nyolchetes kezelés után kiderült, hogy a meditációs tréning résztvevői jobban csökkentették fájdalomérzetüket, mint a mozgáscsoport páciensei. A pszichés kísérőjelenségek – mint a depresszív hangulat – is jobban csökkent a meditálók, mint a sportot űzők között. Nemcsak a fájdalom győzhető le meditálással, hanem a még több fájdalomtól való félelem ördögi köre is. A tudósok megállapították, hogy a meditációs technika egy egyedülállóan elsöprő módszer a hatékony fájdalomcsillapításra.

( forrás: https://gyogyszernelkul.com/a-meditacio-segit-a-kronikus-nyakfajason/ )

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)