Lehetsz érzelmileg kiegyensúlyozott

Teljes életet szeretnél élni… Kiegyensúlyozott, boldog szeretnél lenni, de egyfolytában elfog a kétség: lehetséges ez a mai világban? Valóban el lehet érni azt az érzelmi stabilitást, amely a boldogság kulcsát jelentheti a számodra? Meg tudsz valaha szabadulni a vélt, és valós félelmeidtől, a negatív gondolataidtól? A válasz: igen. Igen, ha hajlandó vagy tenni érte!

Nem az hat rád, ami történik veled – hanem az, amit gondolsz róla

Milyen az érzelmileg stabil ember? Nyugodt, kiegyensúlyozott, nem aggodalmaskodik, nem szorong, nehéz felbosszantani, érzelmi reakciói lassúak, gyengék, hamar visszatérnek az alapszintre. 

És az érzelmileg labilis? Érzelmi reakció gyorsak, erősek, nehezen térnek vissza az alapszintre. Aggodalmaskodó, szorongó, gyakran küzd „pszichoszomatikus” panaszokkal.   Tartós stressz hatására könnyen kialakulnak náluk neurotikus tünetek.

Az érzelmi stabilitást Te is elérheted ha  kitartó és következetes vagy, és kellő mentális gyakorlással elsajátítod, hogy a téged érő szélsőséges eseményekre miként reagálj kiegyensúlyozottan – anélkül, hogy érzelmileg nagyon kibillennél. Mert mi is zajlik le benned, ha történik veled valami? Először elkezdesz gondolkodni rajta – ezek hatnak az érzelmeidre, az esetek többségében irracionális módon félelmet, aggodalmat okoznak – ez pedig nemhogy segítene a probléma megoldásában még meg is nehezíti azt. 

15 tipp hogyan lehetsz érzelmileg kiegyensúlyozott

Annak érdekében, hogy érzelmileg kiegyensúlyozottabbá válj rendet kell raknod a gondolataid között:

  1. Ismerd fel a problémát okozó negatív gondolataidat, amelyek ahhoz a a kellemetlen állapothoz vezettek, ahol most tartasz! Az érzelmi problémáid  gyakran a torzult, hibás
    • gondolkodásból adódnak – ha képes leszel felismerni
    • azokat a gondolatokat, amelyek szomorúsághoz, reménytelenséghez, haraghoz vagy szorongáshoz vezettek, akkor képessé válsz arra is, hogy átértékeld azokat.
  2. Válj meg azoktól  az aggasztó, szorongást okozó alapfeltevésektől, és hiedelmektől, amelyek eddig a gondolkodásodat, az érzéseidet, és a cselekedeteidet irányították. 
  3. Tanuld meg reálisan és objektíven szemlélni a valóságot, lépj egy lépést hátra, és próbáld egy kívülálló szemével  mérlegelni a helyzetet.
  4. Fogadd el: az életed csak a jelen pillanatban zajlik – most tudsz érezni, szeretni, tapasztalni – ha a múlton vagy a jövőn rágódsz, csak elvesztegeted a most pillanatainak megélését.
  5. Légy jelen a saját életedben – koncentrálj tudatosan az aktuális élményekre ezzel is kontrollálva a gondolataidat, és az érzéseidet.
  6. Légy mindig nyitott és kíváncsi – ne kerüld el a nehéz helyzeteket sem, hiszen ezekből tanulsz a legtöbbet.A lelki fájdalom és más érzések megtapasztalása nem kerülhető el –  ne menekülj el, hanem próbáld meg helyretenni a kisiklott dolgokat. Lehet hogy ez nem sikerül majd maradéktalanul, de attól még a hasznodra válik:  legközelebb már fontos tapasztalatokkal felvértezve érkezel egy hasonló helyzetbe, és mivel már ismered, nem lesz olyan félelmetes.
  7. Ne másoknak akarj megfelelni! – a figyelmed soha ne kifelé, hanem befelé irányuljon: arra koncentrálj, hogy miképp élhetsz kiegyensúlyozott és önmagaddal összhangban lévő életet. 
  8. Ne akarj mindenáron megszabadulni a szorongató érzéseidtől, félelmeidtől! – ne menekülj előlük, hanem állj meg és nézz szembe velük.
  9. Ne higgy el mindent, amit gondolsz! Ha túl nagy jelentőséget tulajdonítasz  a gondolataidnak, akkor  elhiszed az esetlegesen alaptalan gondolatokat is. 
  10. Soha ne a hiányra koncentrálj! – ha egyfolytában azt mantrázod, amid nincs, észre sem tudod venni, amid van.
  11. Ne haragudj magadra olyasmiért, ami fölött nincs kontrollod.
  12. Sajátíts el  valamilyen meditációs vagy relaxációs technikát, hogy legalább a test feszültségét kordában tudd tartani – ez kedvezően hat  majd a pszichédre is. 
  13. Jógázz! -a jóga rendszeres gyakorlásával az agy, a teljes idegrendszer és a hormonális rendszer is aktívabban működik. A tudatos figyelmet igénylő gyakorlás beindítja azokat a fizikai, fiziológiai, biokémiai változásokat, amelyek fokozzák a boldogság érzését.
  14. Fogadd el, hogy minden változás megbillent egyensúlyi helyzettel jár, és időbe telik, amíg  hozzászoksz az új körülményekhez.
  15. Alkalmazkodj rugalmasan minden helyzethez – és ne szégyellj hibázni. Ne gondold túl a kudarcokat sem – az élet velejárói. Hisz tudod: nem az hat rád, ami történik veled – hanem az, amit gondolsz róla…

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)