Mi a meditáció? Miért érdemes meditálni?

Mikor érezted utoljára a lelki béke semmivel sem összehasonlítható nyugalmát – azt, hogy nem a félelmeid uralják egyfolytában zakatoló gondolataidat, és irányítják az életed?  Ha az állandó rohanás, a megoldásra váró problémák, a túlzó elvárások zajában már nem is tudod mikor tapasztaltál ilyet – és lassan de biztosan felőrölnek a stresszes hétköznapok, akkor éppen itt az ideje, hogy változtass! Hogyan? Meditációval!

Mi a meditáció?

A meditáció célja a lelki béke megértése és megtapasztalása. Egy olyan gyakorlat, amelynek segítségével megismerheted önmagad – megtudhatod ki is vagy valójában, és felfedezheted, hogy a feszült, negativizmusra hajlamos  éned – valójában nagyon is pozitív, és ha hagyod, hogy ez a mindennapi gyakorlatban is  érvényesüljön kiegyensúlyozottabbá teheti az életed.

A belső béke  “mindig kéznél van” – ott van legbelül, bármikor elérhető, csak meg kell tanulnod, hogy hogyan  tudsz rátalálni még a legstresszesebb helyzetekben is. A meditáció lényegében a tudatod helyes használata – olyan pozitív gondolkodás, amellyel   érzelmileg, szellemileg és fizikailag is gyógyító folyamatokat indíthatsz el. 

Segítségével olyan tudatállapotot élhetsz meg, amikor nem foglalkozol a  problémákkal, feladatokkal – hanem túllépve rajtuk megpihensz, és megéled a pillanat szépségét. 

Miért érdemes meditálni?

A meditációnak már rövid távon is jelentős pszichés előnyei vannak, de hosszú távon- rendszeresen végezve fizikai hatásai is érvényesülnek.

Meditáció során a gondolatok pozitiv áramlása számtalan jótékony hatással ajándékoz meg:
  • már rövid távú gyakorlás után is eddig szokatlan nyugodtságot tapasztalsz
  • derűsebbé válnak a mindennapjaid, jobb lesz a közérzeted
  • nő a vitalitásod, megemelkedik az energiaszinted, és az életerőd
  • kevesebb lesz az alvásigényed
  • egészségesebbnek érzed magad – csökken a vérnyomásod, lassabban ver a szíved, nyugodtabban lélegzel
  • segít megszabadulni a  benned felhalmozódott negatív érzésektől
  • általa megtanulod elfogadni önmagad
  • nyitottabb, és kreatívabb személyiség leszel
  • csökken a stresszre való fogékonyságod
  • könnyebben szabadulsz meg a rossz  szokásoktól
  • képes leszel tudatosan irányítani az elmédet, fejleszteni az önkontrollodat , és a koncentráló képességedet
  • javitja a memóriádat, segiti a tanulási folyamatokat
  • segít legyőzni a félelmeidet – erőt adva ezzel bármilyen probléma legyőzéséhez
  • képessé tesz arra, hogy uralkodni tudj az érzelmeiden
  • javítja az érzelmi intelligenciádat:  empátiára,toleranciára, bizalomra tanít 
  • csökkenti a stresszt, enyhíti a depressziót, 
  • megóv a pszichoszomatikus betegségek kialakulásától
  • segítségedre lesz a fizikai és mentális traumák feldolgozásában
  • segít megtalálni és megszüntetni az életed stresszes helyzeteinek és feszültségeinek okait
  • mélyebbé és pihentetőbbé teszi az alvást – hatékonyan segit ha álmatlansággal vagy alvászavarokkal küzdesz
  • erősíti az immunrendszered működését
  • csökkenti a fájdalomérzetet
  • a meditáció okozta stressz csökkenés hatására csökken a véredben a stressz hormonok szintje, ami gátolja a gyulladásos folyamatok kialakulását a szervezetben

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .