Relaxációs technikák a stressz csökkentésére

Mindenki szembesül stresszes helyzetekkel az életben. A szervezetben stressz okozhat, ha hosszú perceket a dugóban kell tölteni, de egy kedves szeretted súlyos betegsége is stresszes állapotba taszíthat. Ilyenkor elszabadulnak a stresszhormonok, ami megnöveli a pulzusszámot, de a légzés is felgyorsul és az izmok megfeszülnek.

Relaxációs technikák a stressz csökkentésére

Az úgynevezett stresszválasz normális reakció a stresszes, fenyegető helyzetekre, ugyanis ez segíthet túlélni olyan helyezeteket, amelyekbe életünk során keveredünk. Az életünkben adódó stresszhelyzeteket nem tudjuk elkerülni, azonban fontos, hogy egészségesen reagáljunk rájuk. A relaxációs gyakorlatok segítenek feldolgozni a stresszt, azaz a testünknek ezzel nyugalmat adhatunk.

Az egyik ilyen gyakorlat a légzésre való összpontosítás.

Ebben az estben a hosszú és mély lélegzetvételre fókuszálunk. Ez a gyakorlat különösen hasznos lehet az étkezési rendellenességgel küzdők számára, vagyis akik gyorsan, kapkodva esznek, akik IBS-ben szenvednek. Ez a technika nem alkalmas a légzőszervi problémákkal vagy a szívelégteleséggel küzdők számára.

A progreszív izomlazítás is egy nagyon jó stresszoldó technika.

Néhány percnyi légzőgyakorlatot követően a gyakorlatot végző személy egy-egy izomcsoportra fókuszál és mentálisan felszabadítja az ott érzett feszültséget. Ezt testvizsgálatnak is nevezik, amely segít a test és a tudat kapcsolatának kialakításában.

Az irányított képek elnevezésű technika is nagyszerű relaxációs módszer. Ehhez a technikához megnyugtató képekre, élményekre, jelenetekre kell gondolni, amelyek segítenek lazítani és összpontosítani. Az irányított képek segítenek saját magunkat pozitívan látni, de nagyon nehéz lehet azok számára, akik képtelenek ilyen mentális képeket a bensőjükből előcsalogatni, előhívni.

Meditáció

A meditáció egy nagyon népszerű relaxációs technika, Indiában sokan gyakorolják. A meditáció során a légzésre összpontosítunk, a tudatunkkal a jelen pillanataira koncentrálunk, anélkül, hogy ebbe bevonnánk a múlt vagy a jövő történéseit. A meditáció alkalmas a szorongás oldására, a depresszió tüneteinek csökkentésére és a fájdalom megszüntetésére.

Jóga

A jóga, a tai chi és a csikung (quigong, chi kung), azaz a három ókori művészeti relaxációs technika tartalmaz ritmikus légzést, állva végezhető pozitúrákat és úgynevezett folyó mozgásokat. Ezek a technikák segítenek a mentális fókuszálásban, miközben rugalmasságot és egyensúlyt is biztosítanak.

Hit

Az ima szintén stresszcsökkentő, stresszoldó hatással bír. Eközben is fontos a helyes légzésre összpontosítani, de közben a belső énre is koncentrálni kell. Ima közben az ember le tud nyugodni, megtalálja a belső békéjét, de nem csupán önmagát segít elfogadni, hanem segít mások megértésében is.

Forrás: https://gyogyszernelkul.com/relaxacios-technikak-a-stressz-csokkentesere/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)