Miért nem jó betegen edzeni?

Amikor valaki elkezd edzeni és végre valahára rákap az ízére, akkor már nehezen lehet eltántorítani a szándékától, hogy azokon a bizonyos edzős napokon lemenjen az edzőterembe, vagy elmenjen futni, kerékpározni vagy éppen úszni.

Ezeket a személyeket nem nagyon lehetséges már elcsábítani, hogy edzés helyett mással töltsék a szabadidejüket, hiszen a rendszeres testmozgás mintegy ritmust és keretet ad az életüknek, és nem szívesen mondanak le a szépen beszabályozott életükről. Ezzel nincs is semmi gond, hiszen nem azért küzdöttek annyit, hogy hetente egyszer elcsábuljanak, ez akár romba is döntheti az addigi szépen felépített munkájukat.

Sajnos azonban a fanatikusok semmilyen extrémebb helyzetben sem képesek lemondani az edzésről, még az sem tántorítja el őket a testmozgástól, ha betegek és az ágyat kellene nyomniuk, nem pedig a súlyokat.

Pedig betegen nemcsak dolgozni vagy a munkánkat végezni nem kellemes, de a testünket karbantartó gyakorlatok is megerőltetőek, és többet ártunk, mint amennyit használunk vele. A túlzásba vitt edzés még akkor sem egészséges, ha teljesen jól érezzük magunkat a bőrünkben, mert hiszen az immunrendszerünk legyengül, ami szabad utat ad a különféle vírusoknak és fertőzéseknek.

Egy tanulmányból az derül ki, hogy ha hetente több alkalommal legalább 40-50 percet közepes intenzitással edzünk, akkor védelmet élvezhetünk a légúti fertőzésekkel szemben.

Ha valaki lázas, náthás, influenzás vagy vírusfertőzéssel küszködik, akkor a betegség idejére mindenképpen fel kell függesztenie az edzést, és jobban teszi, ha ilyenkor a meleg takaró alatt pihen forró, mézes, gyógyteát kortyolgatva.

Ugyanis az edzés során a vírusok még inkább elszaporodnak, és ez még inkább legyengíti az immunrendszert, ami gyulladásokat generál a szervezetben. Szélsőséges esetben még a szívizom is begyulladhat, és ha ez nincs kezelve, akár még halálos kimenetelű is lehet.

Mi a helyzet akkor, ha a betegség nem hatalmasodott el rajtunk? Ebben az esetben sem lehet edzeni? Ha csak enyhe megfázással küszködünk, akkor lehet ugyan mozogni, de a szokásosnál kisebb intenzitással.

Jól teszed, ha ilyenkor sem mész le azonban az edzőterembe, hanem otthon, a négy fal között mozogsz, ha már annyira nem szeretnél egy-egy edzést kihagyni. Ha azonban egy-két napot kihagysz, még nem dől össze a világ, és abban a pillanatban, ahogy meggyógyultál, már folytathatod is ott az életedet, ahol abbahagytad.

Amennyiben lázas voltál és napokig az ágyat nyomtad, akkor a tünetek megszűnését követően legalább várj még 1-1,5 hetet, míg újra nekivágsz az edzéseknek, és csak fokozatos terhelés mellett kezdd el újra a régi életedet élni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)