Őszi immunerősítés meditációs és relaxációs technikákkal

Ősz van. Az esős, borongós idő, a didergős reggelek kihívást jelentenek a Te szervezeted számára is, hiszen alkalmazkodnia kell a megváltozott körülményekhez. Ha nem szeretnél menetrendszerűen megbetegedni, és a megfázás kellemetlen tüneteivel küzdeni, akkor érdemes az immunrendszered megerősítésére törekedned, amelynek – többek között – eredményes módszere lehet a rendszeres meditáció és a relaxációs technikák tudatos alkalmazása.

Az immunrendszer a szervezeted természetes védekező képességét biztosítja az őt károsító hatásokkal (kórokozókkal vagy méreganyagokkal) szemben. Az immunrendszered állapotát nagyon sok tényező befolyásolja: a szociális körülményeid, az életmódod, a táplálkozásod – és a stressz, ami hosszabb távon fennállva krónikussá válhat, kimeríti a szervezeted erőforrásait, és megbetegít.

Stressz hatására a stresszhormonok (adrenalin, kortizol, stb.) mennyiségének növekedésével párhuzamosan  gyengül az immunrendszered működése – hajlamosabbá válsz a fertőzésekre, de legrosszabb esetben akár pajzsmirigy-, mellékvese-, emésztőrendszeri problémákat,  daganatos megbetegedéseket,  szív-, és érrendszeri katasztrófát; infarktust, agyvérzést is okozhat. 

Immunerősítés stresszcsökkentéssel

A  tudatos táplálkozás, a kellő folyadékbevitel, a pihentető alvás, a rendszeres mozgás, a káros szenvedélyek kerülése, a pozitív gondolkodás elsajátítása mellett nagy jelentősége van a   stresszkezelésnek, mert bizonyitottan szerepe van az immunrendszer hatékony működésének biztosításában.

  • A stressz csökkentése relaxációval

A relaxáció ellazulást, pihenést jelent. Gyűjtőneve azoknak a módszereknek, amelyek alkalmazásával lelki megnyugvást, kiegyensúlyozott közérzetet, az idegrendszer beszabályozását, és egészséges működését érheted el. Lényegében minden olyan tevékenység relaxáló hatású lehet, ami kiszakít a megszokott-feszített tempójú tevékenységedből.

Ez lehet séta, zenehallgatás, olvasás, masszázs, szauna, kirándulás – attól függően, hogy Te egyénileg mit tekintesz annak. Félre kell tenned a szorongást okozó, elvárásokkal teli, feszültséget gerjesztő dolgaidat – és képessé kell válnod arra, hogy fizikailag, szellemileg, és lelkileg egyaránt ellazulj. Ebben a segítségedre lehetnek olyan relaxációs technikák, mint 

  • a stresszoldó masszázs, – javítja az izmok vérkeringését, oldja a feszülő izmok görcsös állapotát
  • a hasi légzés elsajátítása, -a  mélylégzés a légzés feletti kontroll gyakorlásán keresztül vezet ellazuláshoz.
  • az autogén tréning – amely során eltávolodnak az aktuális gondolatok, feszültségek, és a zavaró külvilági ingerek -rendszeres gyakorlás után javulni fog a közérzeted, szellemileg frissnek és kipihentnek érzed magad 
  • a progresszív relaxáció – ami az izomzat feszítése majd lazítása közti különbség tudatosítására épül. Végig feszíted és lazítod a tested izomcsoportjait, míg az egész tested bevonódik az ellazításba.
  •  a Benson-féle relaxáció – amikor egy csendes, nyugodt helyen ellazulva kiválasztasz egy számodra békét kifejező szót és minden kilégzésnél ezt  ismételed – gyakorlással a relaxációs szó beindítja a relaxációs testi választ
  • a jóga gyakorlása – amellyel esélyt adhatsz magadnak, hogy a tested és a pszichéd újra megismerje a nyugalom és béke érzését.

 

  • A stressz csökkentése meditációval

A meditáció elmélkedést jelent- amelynek mintegy járulékos hatása a kívánt relaxált állapot. Míg azonban a relaxációban csak az ellazulás volt a célod, addig a  meditációban az összpontosítás is az, ami irányulhat az elme kiürítésére, de egy adott dologra is. A receptív meditációban  a teljes céltalanságra törekszel, és minden gondolatot és képet beengedsz a belső tudatodig, míg a koncentratív eljárások alkalmával egy bizonyos hangra, tárgyra vagy szóra összpontosítasz.

A meditáció bármely formáját is választod, az alapelv azonos:a figyelmedet összpontosítva kizárod az elmédből a zavaró körülményeket, csökkentve ezzel a félelmiedet, a szorongásaidat, és a stressz káros hatásait. Tudományos kutatásokkal igazolták, hogy a meditációnak hosszú távon anti-aging, vagyis az öregedés folyamatait késleltető hatása van és  ez az immunrendszeredet alkotó sejtekben is érvényesül: ezáltal az immunrendszered aktivitása fokozódik, a szervezeted ellenállóbb lesz a fertőzésekkel szemben.

A meditáció segít a szellemi, értelmi képességeid megőrzésében, a figyelmi és kognitív (megismerő) funkcióid javításában. Egyúttal javul az érzelmeid és indulataid szabályozásának képessége is – ami szintén hatékony a stressz-helyzetek megoldásában.

Ha fenti technikákat rendszeresen gyakorolod – olyan nézőpontra és életszemléletre  tehetsz szert, amely az életed valamennyi területén pozitív minőségi változást eredményez. Élj velük Te is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)