Reggeli meditáció az elme és az emésztőrendszer megóvására

Az, hogy mi történik az agyunkban, az elménkben és a gondolatainkban, nagy hatással van az emésztésünkre is. A stressz, az állandó idegeskedés igenis hatással van a bélrendszerünkben zajló folyamatokra. A legtöbb ember csak akkor figyel fel erre az összefüggésre, amikor a hosszabb ideig fennálló stressz olyan emésztési tüneteket okoz, mint görcs, hasfájás, puffadás, székrekedés vagy éppen hasmenés. Az emésztőrendszer mellett hatással van nemcsak az érzelmeinkre, hanem a szellemi állapotunkra is. A reggeli meditáció segíteni tud abban, hogyan óvhatjuk meg elménket és emésztőrendszerünket egyaránt.

Reggeli meditáció az elme és az emésztőrendszer megóvására

A mély lélegzetvétel étkezés előtt nagyban javítja az emésztést, de egyéb megoldások is léteznek az emésztés javítására, illetve a háborgó idegrendszer lecsillapítására.

Ha valaki sokat ül, az gátolja az emésztést. Az étkezés utáni sétát nem véletlenül javasolják a szakemberek, hiszen a mozgás nagyon jót tesz a véráramlásnak és ez jobb közérzetet is biztosít.

A rendszeres testmozgás a bélrendszerre és a bélflóra egyensúlyára is pozitív hatást gyakorol, és ez segíthet csökkenteni a gyomor- és a bélrendszer megbetegedéseit. Milyen mozgásforma javasolt? Az úszás, a tánc, a futás, de természetesen minden olyan sport szóba jöhet, amely jó hatással van a bél perisztaltikájára és csökkenti a mentális feszültséget.

Reggelente sokan nyitják a napot kávéval, pedig ez a legrosszabb, amit csak tehetünk. Ébredés után nem lenne szabad azonnal kikelni az ágyból. Első lépésként először is hálát kellene éreznünk, amiért egészségesek vagyunk. Második lépésként néhány jógapózt kellene elsajátítani, mivel ezek a pozitúrák nemcsak az elmére gyakorolnak pozitív hatást, hanem az emésztést is rendbeteszik. A reggeli tornát pedig mindenkinek legalább egy ötperces meditációval kellene befejezni.

A mély lélegzetvétel szintén kiegyensúlyozó hatással bír az egész szervezetre. Ez lecsillapítja a zavaros gondolatokat és még az emésztésre is pozitívan hat.

A stressz egy nagyon veszélyes dolog, főleg, ha hosszabb ideig fennáll. A hosszú távú feszültség nagymértékben rontja például az irritábilisbél-szindróma (IBS) amúgy sem kellemes tüneteit. A mély légzés azonban segít oldani a feszültséget és segít megnyugodni.

Mindennap találni kell valami örömet az életben, merthogy a jókedv egy erős metabolizáló, amely megnöveli az oxigénszintet és a vér áramlását, csökkenti a kortizol-, illetve az inzulinszintet a szervezetben.

( forrás: https://gyogyszernelkul.com/emeszteskimelo-es-elme-kiegyensulyozo-megoldasok/ )

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)