Zengess egy mantrát a szív egészségéért

A mantrázás valójában sokkal hatékonyabb, ha hangosan történik, sem mint hogy magadban. Így közvetlenül lehet hatni vele a szív és a központi idegrendszerre is. A szent szavak ereje a keleti világban nagy tiszteletnek örvend. A mantrák – szó szerinti jelentésük mellett – speciális rezgéssel rendelkeznek, amelyek kihatnak az őket befogadó emberekre: magasabb lelki szintre juttatnak el.

Zengess egy mantrát a szív egészségéért

A hindu nézet szerint az egyetemes lélek lakozik mindenben és mindenkiben, és ez a lélek fokozatosan lengi át a materiális, azaz az anyagi síkot. Kezdve az első hangtól, az Omtól (ami tulajdonképpen 3 hangból áll: A-U-M), egészen a beszélt, emberi nyelvig és a teljes, anyagilag megnyilvánult világmindenségig. Ezért vallják a hinduk, hogy bizonyos mantrák zengetésével eljuthatunk legbelső önmagunkhoz, isteni valónkhoz.

De a lelki síkon történő felemelkedés nem az egyedüli haszna annak, aki mantrázik. A tudósok nem rég fedezték fel, hogy a mantrázás és a rózsafüzér elmondása fiziológiásan javíthat a szívműködésen.

Legyen az szanszkrit nyelvű mantra vagy az Ave Maria, hangoztatásuk idején annak a 23 önkéntesnek, aki részt vett a kutatásban, légzése megnyugodott, és szívritmusa összehangolódott – állítja az olasz kutatók friss tanulmánya. A kutatást végző csapat azt mondja, mindez azért történt, mert a mantra és az imádság optimalizálta a lélegzetvételt, ami percenként 6 lélegzetet jelent.

Két szakrális jelentőségű szöveg szerepelt a kísérletben. Az egyik egy buddhista mantra, az Om mani padme hum, a másik az Ave Maria című imádság, mindkettőt 10 másodperces légzési körrel zengették, így 6-szor lélegeztek percenként.

Ezzel szemben egy átlagos ember 16-20-szor vesz levegőt percenként. Ám amikor a belső metronóm lelassul, az számtalan jótékony hatással bír, és még az olyan sajnálatos következmények is elkerülhetők, mint a szív- és érrendszeri betegségek vagy a stroke.

Márpedig sok spirituális tradíció tanítja, hogy elég a mantrát magadban mondani. Azonban ez nem jár ugyanazokkal a hatásokkal, mint a recitálás, a zengetés. A hangos éneklés, a zengetés a lélegzet szabályozásával közvetlenül hat a szív ritmusára, és így a központi idegrendszerre.

A lélegzet lassítása és lágysága oxigénhez juttatja a vért, szabályozza a szívritmust és a nyugalom, biztonság, jólét érzését váltja ki az emberből.

Tudvalevő, hogy a relaxáció bármely formája jótékonyan hat a szívbetegségekre. Kell-e több ezeknél az évezredek óta alkalmazott, szimpla, közérthető technikáknál, mint a lélegzet lassítása, a relaxáció, a meditáció?  Ezek a kiegészítő terápiás módszerek egyre több tanulmányban kapnak helyet, mint hatékony eszközök, így egyre több ember kap kedvet a gyakorlásukhoz.

A puszta tény, hogy ez a két különböző hagyományból származó szöveg a világ két teljesen ellentétes pontjáról ugyanazokkal a gyógyító hatásokkal bír, nem lehet véletlen. A rózsafüzér a kereszteslovagok révén jutott el Európába, akik az arab népektől tanulták, akik a tibeti szerzetesektől és indiai jógiktól tanulták – állítják a kutatók. Bármi is legyen a mantrák eredete, az biztos, hogy nagy bennük a gyógyításra használható potenciál.

„Sosem  javasolnám egy olyan betegnek, aki épp most jött ki a szívműtétről, hogy végezzen napüdvözleteket – mondja a kutatást vezető orvos,  dr. Mehmet C. Oz, aki szintén rendszeres jógagyakorló –, de a relaxáció, a légzés, az egyszerűbb gerinccsavarások és az ülésben végzett nyújtások szerves részét képezik a szívbetegek rehabilitációjának. Immár hozzáadhatjuk a mantrameditációt is.”

forrás: https://kezdojoga.hu/blog/zengess-egy-mantrat-a-szived-egeszsegeert/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)