Egy nagyon egyszerű relaxációs technika: a visszajátszás

Ez a technika egy nagyon egyszerű relaxációs technika, amelyet leginkább a nap végén, az esti elalvás előtt érdemes gyakorolni. Ez a módszer a napi stressz, a napi történések, események, esetleg stresszes helyzetek feldolgozásában nagy segítségedre lehet, elősegíti a nyugodt alvást.

A módszer nagyon egyszerű, de többféleképpen is gyakorolható.

Visszajátszásnak hívom, mert olyan, mint hogyha egy régi filmet visszafelé játszanánk le a filmvetítőn, a különbség itt csupán annyi, hogy a mozizás a fejünkben történik, az események a lelki szemeink előtt játszódnak le újra.

Ez azt jelenti, hogy a nap eseményeit a lefekvés pillanatától (a jelen pillanattól) a reggeli ébredésig fordított sorrendben számba vesszük, újra lejátsszuk gondolatban.

A lényeg, hogy tegyük ezt minél aprólékosabban, minél több részletet, történést, párbeszédet felidézve. Ez sokszor nem is annyira könnyű.

Lehet csak az események sorrendjét visszafelé felidézni.  Haladóbb, nehezebb memória gyakorlat, viszont, ha valóban úgy látod és érzékeled a nap eseményeit, mint hogyha minden visszafele mozdulna, pl. az utcán hátrafelé mennének az embereket, a fogmosás mozdulatait visszafelé játszod le a lelki szemeid előtt mint, egy visszafelé tekercselt filmet.

Ha már némi rutinra teszel szert ennek a technikának a kivitelezésében, akkor képes leszel végig gondolni a napodat esténként anélkül, hogy elaludnál az események felidézése közben. Persze eleinte az is megtörténhet, hogy már a nap felénél elalszol.

Az előbbi módszereknél az események felidézése tárgyilagosan, objektíven, címkézés, érzelmi bevonódás nélkül történik. Semleges, kívülről szemlélő, 3. személyként veszed tudomásul a nap történéseit.

Egy másik módszer szerint, meg lehet állítani, kinagyítani a nap egyes történéseit. Megállhatsz olyan eseményeknél, amelyek valamilyen stresszt, problémát, rossz érzést váltottak ki benned. Olyan történéseknél, amelyeket szeretted volna, ha más irányt vesznek, másképp zajlanak, más végkimenetet hoznak. 

Ezeket felidézed, megállítod és újra játszod kívánalmaid, eredeti elképzeléseid szerint. Fontos, hogy a számodra kedvező, pozitív érzelmi töltet tápláld be hozzá és az előzőt pedig töröld ki, írd felül. Ezzel tulajdonképpen a lelki, érzelmi traumákat tudod feldolgozni, egyfajta megnyugvást hozva a nap végére.

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)