Használati útmutató az online kezdő csikung tanfolyamhoz

A kezdő Qi Gong tanfolyam 4 nagy egységre tagolódik:

1. A bevezetésre, a célkitűzésekre,
2. A második fejezetben található, a mélyebb megértéshez szükséges elméleti, háttér információra filozófiára.
3. A harmadik része a Nei Dan. Ez tartalmazza a belső alkímiai gyakorlatokat, a légzést és a meditációt.
4. A negyedik fejezet a Wai Dan. Itt találhatóak az 5 elem szerint összeállított gyakorlatsorok.

Mielőtt bármi másba belefognál, nézd meg a Célkitűzésekről szóló rövid prezentációt, végezd el a benne található gyakorlatokat, és nyiss egy gyakorlási naplót, mely segítségedre lesz a rendszeres, kitartó gyakorlásban. A célkitűzések között található szintfelmérő feladatokat időről-időre ismételd meg a gyakorlás előrehaladtával és jegyezd fel a mérési eredményeket. Ez segítségedre lesz a folytatásban.

Érdemes az elméletet a megadott sorrendben végig nézni először, majd átvenni, megtanulni az alap légzőgyakorlatokat, amit azután szükség szerint minden nap gyakorolhatsz.

A 6 gyógyító hang meditáció is napi szinten használható mozgás előtt vagy után, de önálló meditációként is. Lehet gyakorolni csak egy adott gyógyító hangot a mozgássorral összhangban. Pl., ha a víz elem sort gyakorlod, akkor a víz elemhez kapcsolódó gyógyító hang meditációt használd a mozgás előtt, végén, vagy akár az egyes gyakorlatok között is, szünetet tartva amennyiszer szükségét érzed.

A primordiális légzést hagyd a végére a Nei Dan gyakorlatoknak, mivel ez némileg összetetteb légzés és meditációs szempontból is, így kicsivel több kitartást kíván a megtanulása. Mindenképp az elméleti magyarázattal kezdd!!

Mivel azonban számtalan jótékony hatása van feltétlenül tedd a rendszeres gyakorlás részévé.
A Wai Dan gyakorlatsorok mindegyike egy rövid bemelegítéssel kezdődik. Ha nincs többre időd, azok is kellően átmozgatnak.

Javaslom, hogy az első gyakorlás előtt nézd végig a teljes videót, majd ezután gyakorolj velem együtt. Ha szükséges, többször megismételve az egyes gyakorlatokat.

Igyekezz minden nap mozogni, de legalább 2-szer egy héten. Gyakorolhatod a sorokat heti felbontásban. Kezdve a fa elemmel, hét napon át, mielőtt tovább lépsz a következőre.

A Qi Gongban sok olyan gyakorlat van, amely széken ülve is végezhető, módosítható. Ha egészségügyi problémád van, nem tudsz hosszú ideig állni, használj széket a gyakorláshoz és ülj le, ha a gyakorlat jellege megengedi, vagy elfáradtál.

Soha ne feszítsd magad túl, sem fizikálisan, sem mentálisan, sem a lélegzettel. Tudd, hogy hol vannak a határaid.

Ha már átvetted a teljes elméleti anyagot legalább egyszer, igény szerint állíthatod össze a napi gyakorlásod a légző, meditációs és mozgásos gyakorlatok közül.

Jutalmazd magad napi gyakorlással, hogy könnyedén átvészeld a stresszes időszakokat.
Kívánom, hogy ez a Qi Gong tanfolyam videós anyaga a mindennapjaid szerves részévé váljon, segítségedre legyen az egészséged, a jónléted helyreállításban és fenntartásában hosszú idő át!

Csível teli mindennapokat és jó gyakorlást kívánok!
Lenkefi Mónika