Meditációs Tévhitek 5 – A meditáció csak akkor sikeres, ha az elme elcsendesül

Honnan tudod, hogy sikeres meditáló vagy-e? Sokszor nem lehet tudni, főleg nem azonnal.  Eleinte nem biztos, hogy észrevehető. Sőt, az sem mérhető, hogy mit kerültél el, előztél meg a rendszeres meditálás által! Hogy mennyire könnyedén veszed az élet akadályait, hogyan reagálsz stresszhelyzetekben, történik-e egy pillanatnyi reflexió a reakciók előtt, csak bizonyos idő elteltével tudatosul majd benned.

Mindenkinek a saját egyéni felelőssége, hogy 10-15 percet minden nap reflektáljon, elcsendesedjen. Ahogy bent, úgy kint: így tudsz hatni a körülötted lévő világra.

Tehát még egyszer a főbb pontok összefoglalva:

  • A rendszeres ugyanabban az időben végzett meditációk többet érnek, mint a rendszertelen hosszúak.
  • Lehetőleg ugyanabban az időben gyakorolj, napi 10-15 percet.
  • Könnyebb meditálni üres gyomorral.
  • Légy kitartó, ne feledd, hogy nem elveszel az idődből, hanem hozzáadsz.
  • Legyen a pozíció kényelmes és erőlködésmentes, bárhogyan is ülsz.
  • A gondolatok kezdeti áramlása természetes folyamat, ne frusztráld magad miattuk, ne állj ellent, hamarabb elcsendesednek.
  • A rendszeres gyakorlás pozitív hatásainak megtapasztalása némi időbe telhet. Ne add fel:-)