10 tanács hogyan győzd le a negatív gondolatokat meditációval

Állsz a pénztár előtti sorban, és cikáznak a gondolataid: mi történt a munkahelyeden, miért nem sikerült a prezentációd, mikor kell a gyerekért menni, biztosan rossz lesz a laboreredményed, mit  fog mondani az anyósod, miért nem jelentkezett az autószerelő, úgysem leszel képes még ma főzni is… – szinte már zsibbadsz a feszültségtől, képtelen vagy kikapcsolni. 

Már észre sem veszed, hogy folyamatosan rágódsz valamin

Az agyad  hamar kifárad, ezért energiát akar spórolni azzal, hogy nem összpontosítja folyamatosan egy dologra a figyelmedet – inkább elkalandozik. A baj csak az, hogy az elkalandozó gondolataid nagy része aggodalmaskodó vagy múlton rágódó gondolat. Ezek a negatív belső monológok, és párbeszédek meghatározzák a hangulatodat, a közérzetedet, lehetetlenné téve számodra a lelki egyensúly megtalálását.

A negatív gondolkodás csapdája

Egy probléma felmerülése során az önbántós, aggodalmat keltő gondolataid, és a rágódás egy dologra jó csak: megneheziti a megoldás megtalálását. Tisztában vagy vele, hogy nem jó a hozzáállásod, hogy túlgondolod a helyzetet, hogy a hiányokra koncentrálsz – ennek ellenére  a negatív gondolatok felbukkanására továbbra sem a  megfelelő módon reagálsz. Megpróbálod őket elnyomni,hibáztatod magad miattuk, vagy megkérdőjelezed őket,esetleg érvelsz ellenük, de bármelyiket is teszed a rossz érzés ott marad benned, ami még jobban elbizonytalanít, és még mélyebbre húz.Ráadásul minél jobban belebonyolódsz egy-egy negatív gondolatmenetbe, annál jobban megerősited azt, és egyre inkább el is hiszed, hogy igaz.

10  tanács hogyan győzd le a negatív gondolatokat meditációval

A meditáció az elme lecsendesítése révén segít a negatív gondolatok legyőzésében.

  1. Fedezd fel a meditáció segítségével a belső csend azon pontját, amely egy iránytűhöz hasonlóan a megfelelő időben, a megfelelő irányba vezet majd téged,  és békével, pozitivitással, és egyensúllyal tölti fel a tudatodat.
  2. Szüntesd meg a gondolataid cikázását, és engedd el a problémákat – a meditáció gyakorlása során meg tudod szüntetni a a gondolataid tombolását, a “belebonyolódást” a negativ gondolatmenetekbe, így képessé válsz arra, hogy a problémákat elengedd.
  3. Nevezd meg azt, ami éppen történik! – a meditáció segít megnevezni azt, ami történik. A gondolatok tudatosításával gyakorlatilag bekapcsolod az  agyad racionális, józanabb belátásra képes részét – igy azok nem rántanak bele a negatív hangulatba, nem növelik a szorongásodat, 
  4. Figyelj inkább befelé, a tested érzeteire! –  ehhez az első lépés, hogy tudatosítsd, hogy érzi magát most a tested.  Meditáció során a légzésedre való koncentrálás lehorgonyozza a figyelmedet a jelen pillanatra –  egyszerre segit jelen lenni, és ezáltal elengedni a zavaró gondolatokat. 
  5. Vedd észre a gondolataidat! –  A jókat is, meg azokat is, amelyek kevésbé hasznosak.Meditálás során a metakogníció képessége azt jelenti, hogy képes vagy megfigyelni a saját gondolkodásod működését: egyszerre vagy az aki átéli, aki megfigyeli és aki elemzi ezt a folyamatot.
  6. Vedd észre, ha a gondolataid elkalandoznak, és hozd vissza őket a jelenbe! – a meditáció alatt az a feladat, hogy ha elkalandozik a figyelmed, akkor ezt észrevedd és visszahozd. Ez a képesség az idő múlásával egyre javul, erősödik és nem csak a meditációban: a hétköznapi életedben is. Ezáltal hamarabb észreveszed, ha stresszt okozó, aggodalma vagy negatív gondolataid vannak – nem bonyolódsz  úgy be, időben tudsz másképpen reagálni rájuk. 
  7. Ne aggodalmaskodj egy problémán annyit! – ezzel a belső monológjaid barátságosabbá válnak és idővel a gondolkodásmódod is egyre pozitívabb lesz.
  8. Tartsd fenn az elméd üres állapotát! – ismételgess egy mantrát, vagy figyeld  a be és kilégzésedet  meditációs pózban, behunyt szemmel, – ha a negatív gondolatok át akarják venni a tudatod feletted az uralmat.
  9. Tudatosíts, törölj és ird felül: amikor észreveszed önmagadon, hogy önkorlátozó hiedelmet vagy valamilyen ítéletet mondasz, mondd azt hogy “törlöm” / “törlés” és írd felül egy pozitív megerősítéssel. 
  10. Vigyázz mire fókuszálsz! -akár hiszel benne, akár nem, de ahol a fókuszod, amire a legtöbbet gondolsz, annál inkább az fog létrejönni az életedben!

Az életedet Te teremted gondolataid, érzéseid által, – ezek határozzák meg, hogyan kapcsolódsz önmagadhoz, a világhoz, másokhoz. A meditáció rendszeres gyakorlásával képessé válsz a negatív gondolatok legyőzésére – és egy boldogabb, kiegyensúlyozottabb élet megteremtésére.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)