Hogyan szabadulj meg a meditáció gátló tényezőitől?

Te átélted már azt a lelkiállapotot,amit sok gyakorlás után  csak a meditáció segítségével lehet megélni? Akkor Te már tudod, hogy a tested tudatos ellazitásával, a szellemed átengedésével elérhetsz a lelki béke, és a megnyugvás olyan szintjére, ahol feltárul előtted önnön lényed valódi, tiszta formája. Elhagyod a tudatod hétköznapi síkját, és eljutsz  a személyiséged eddig fel nem tárt területeire – olyan helyekre is, amiről eddig nem tudtál vagy nem is akartál tudni. Segítségével megtalálhatod a békét, örömöt, megnyugvást, szeretetet,  a jó közérzetet – csökkentve ezzel a szorongást, az aggodalmakat, a stresszt.

Hogyan szabadulj meg a meditáció gátló tényezőitől?

Ideális esetben… 

De eleinte akarva-akaratlanul olyan  a meditációt gátló tényezők zavarhatnak meg az elcsendesedésben, amelyektől a cél elérése érdekében meg kell szabadulnod. A meditáció összerendezi, tisztítja és megnyugtatja  a szellemet. Ez csak akkor lehetséges, ha képes vagy felismerni azokat az akadályokat, amelyek gátlólag hatnak rád. A felismerés után el kell fogadnod ezen akadályok jelenlétét – és meg kell tanulnod miként bánj velük. Vizsgáld meg, tanulmányozd őket, – de ne időzz velük túl sokat – fogadd el, hogy ez egy múló állapot, ami leküzdhető.

A meditációt gátló tényezők lehetnek:
  1. Tested szükségletei és vágyai – ilyen például a létfenntartás ösztöne, vagy a rossz hajlamok (alkoholizmus,drog). Ellenszere: ezek felismeréséhez tudatosságot kell gyakorolnod,  elemezned kell őket, el kell fogadnod a létezésüket- de semmiképpen sem szabad azonosulnod velük.
  2. Lustaság – tunyaság: unalom, energiahiány, egyfajta rabszolgaság – amikor céltalanul telik az életed. Ellenszere: az energiagyűjtés – és elérhető célok kitűzése.
  3. Rossz akarás – harag, keserűség, ellenségesség, elégedetlenség, kapzsiság érzése kerit hatalmába ami miatt nem tudsz békére lelni. Ellenszere: a szerető kedvességen való meditáció.
  4. Aggodalom-nyughatatlanság – a tudatod képtelen lecsillapodni, nem tudsz leállni, mindig egyre többet és többet akarsz. Ellenszere: a kicsivel való beérés előnyeinek megtapasztalása.
  5. Kétség – amikor nem hiszel abban amit csinálsz,  a meditációban sem.  Nem tudod megérteni és elfogadni a tanításokat – kételkedsz az oktatóban. Ellenszere: egy jó tanító, aki képes bizalmat építeni.
  6. A stressz – vagy éppenséggel a stressz hiánya – mindkét változat veszélyes. A rosszul kezelt stressz megbetegithet, a stresszmentes – ingerszegény élet egyhangúságot, motiválatlanságot szül. Ellenszere: meg kell találnod a stressz-kezelés hatékony technikáit, illetve gondoskodnod kell a kihívásokkal teli, ingergazdag mindennapokról.
  7. Önbizalomhiány – a saját magadról alkotott tévképzetek, félelmek blokkolhatják a belső béke megtalálásának lehetőségét. Ellenszere: hinned kell magadban, a képességeidben.
  8. Nem megfelelő  környezet – zaj, zavaró fények, magas vagy alacsony hőmérséklet, telefoncsörgés – ellehetetleniti az elméd lecsendesítését.Ellenszere: teremts nyugodt körülményeket – vonulj félre a világtól.
  9. Nem zavartalanok a testi feltételek  – ha  beteg, lázas, náthás vagy , vagy fáj a fejed, éhség vagy szomjúság gyötör – bele se kezdj a meditációba, mert sikertelenségre lesz ítélve. Ellenszere: várd meg, amíg a zavaró testi problémák elmúlnak.
Találd meg Te is a lelki békét – meditáció segítségével!

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .