Hogyan szabadulj meg a meditáció gátló tényezőitől?

Te átélted már azt a lelkiállapotot,amit sok gyakorlás után  csak a meditáció segítségével lehet megélni? Akkor Te már tudod, hogy a tested tudatos ellazitásával, a szellemed átengedésével elérhetsz a lelki béke, és a megnyugvás olyan szintjére, ahol feltárul előtted önnön lényed valódi, tiszta formája. Elhagyod a tudatod hétköznapi síkját, és eljutsz  a személyiséged eddig fel nem tárt területeire – olyan helyekre is, amiről eddig nem tudtál vagy nem is akartál tudni. Segítségével megtalálhatod a békét, örömöt, megnyugvást, szeretetet,  a jó közérzetet – csökkentve ezzel a szorongást, az aggodalmakat, a stresszt.

Hogyan szabadulj meg a meditáció gátló tényezőitől?

Ideális esetben… 

De eleinte akarva-akaratlanul olyan  a meditációt gátló tényezők zavarhatnak meg az elcsendesedésben, amelyektől a cél elérése érdekében meg kell szabadulnod. A meditáció összerendezi, tisztítja és megnyugtatja  a szellemet. Ez csak akkor lehetséges, ha képes vagy felismerni azokat az akadályokat, amelyek gátlólag hatnak rád. A felismerés után el kell fogadnod ezen akadályok jelenlétét – és meg kell tanulnod miként bánj velük. Vizsgáld meg, tanulmányozd őket, – de ne időzz velük túl sokat – fogadd el, hogy ez egy múló állapot, ami leküzdhető.

A meditációt gátló tényezők lehetnek:
  1. Tested szükségletei és vágyai – ilyen például a létfenntartás ösztöne, vagy a rossz hajlamok (alkoholizmus,drog). Ellenszere: ezek felismeréséhez tudatosságot kell gyakorolnod,  elemezned kell őket, el kell fogadnod a létezésüket- de semmiképpen sem szabad azonosulnod velük.
  2. Lustaság – tunyaság: unalom, energiahiány, egyfajta rabszolgaság – amikor céltalanul telik az életed. Ellenszere: az energiagyűjtés – és elérhető célok kitűzése.
  3. Rossz akarás – harag, keserűség, ellenségesség, elégedetlenség, kapzsiság érzése kerit hatalmába ami miatt nem tudsz békére lelni. Ellenszere: a szerető kedvességen való meditáció.
  4. Aggodalom-nyughatatlanság – a tudatod képtelen lecsillapodni, nem tudsz leállni, mindig egyre többet és többet akarsz. Ellenszere: a kicsivel való beérés előnyeinek megtapasztalása.
  5. Kétség – amikor nem hiszel abban amit csinálsz,  a meditációban sem.  Nem tudod megérteni és elfogadni a tanításokat – kételkedsz az oktatóban. Ellenszere: egy jó tanító, aki képes bizalmat építeni.
  6. A stressz – vagy éppenséggel a stressz hiánya – mindkét változat veszélyes. A rosszul kezelt stressz megbetegithet, a stresszmentes – ingerszegény élet egyhangúságot, motiválatlanságot szül. Ellenszere: meg kell találnod a stressz-kezelés hatékony technikáit, illetve gondoskodnod kell a kihívásokkal teli, ingergazdag mindennapokról.
  7. Önbizalomhiány – a saját magadról alkotott tévképzetek, félelmek blokkolhatják a belső béke megtalálásának lehetőségét. Ellenszere: hinned kell magadban, a képességeidben.
  8. Nem megfelelő  környezet – zaj, zavaró fények, magas vagy alacsony hőmérséklet, telefoncsörgés – ellehetetleniti az elméd lecsendesítését.Ellenszere: teremts nyugodt körülményeket – vonulj félre a világtól.
  9. Nem zavartalanok a testi feltételek  – ha  beteg, lázas, náthás vagy , vagy fáj a fejed, éhség vagy szomjúság gyötör – bele se kezdj a meditációba, mert sikertelenségre lesz ítélve. Ellenszere: várd meg, amíg a zavaró testi problémák elmúlnak.
Találd meg Te is a lelki békét – meditáció segítségével!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)