5 ok arra, hogy miért meditációval kezeld a stresszt

Magas vérnyomás, savtúltengés, gyomor-, és emésztési panaszok, gyakori fejfájás, pánikrohamok, gyenge immunrendszer, megnövekedett vércukor értékek, depresszió, kiégés – csak néhány tünet a sok közül, amit a tartóssá vált stressz okozhat és amiket orvosolhatsz meditációval. Szervezeted reakciója a külső ingerekre jobb esetben építő-serkentő jellegű, segít a mindennapos problémák megoldásában –  de a stressz tartós fennállása esetén, amikor úgy érzed képtelen vagy uralni a helyzetet – kialakulhat benned a kontrollvesztés érzése, ami negatívan befolyásolja majd a közérzetedet, a teljesítményedet, és számos pszichés és testi megbetegedés forrásává válhat.

5 ok arra, hogy miért meditációval kezeld a stresszt

Ha nem teszel ellene…
Hatékony stresszmentesítés – meditációval

Ahhoz, hogy a stressz káros hatásait sikeresen kivédd meg kell találnod a személyiségednek megfelelő megküzdési stratégiát. Sokszor nem is a problémák nagysága, a krízisek és a téged ért stressz a lényeg, hanem a hozzájuk való viszonyulásod, ami a személyiséged egyik jellemzője. Ha jól tudsz alkalmazkodni, azaz jó az adaptációs rendszered – akkor a stressz-kezelésében is eredményes leszel. Ezért jó hír, hogy a stressz hatékony kezeléséhez szükséges természetes módszer mindig a rendelkezésedre áll – függetlenül attól, hogy éppen hol vagy , vagy mit csinálsz.  

Ez nem más, mint a meditáció. 

Miért?

Azért,mert a meditációs technikák elsajátítása során megtanulod hogyan kell lazítani, kikapcsolódni, és a figyelmeddel a jelen pillanatában időzni. Ez az elfogadó, elvárások nélküli passzív figyelem az, ami valójában segít  majd ellazulni. Ahhoz, hogy ezt elérd, először is csendre kell intened az gondolatoktól folyamatosan zakatoló  elmédet azért, hogy oldódhasson a feszültség. Időt kell adnod magadnak ahhoz, hogy az a temérdek információ ami rádzúdul napközben ne foglalja el helyet és az időt azoktól az érzésektől és gondolatoktól, amelyekkel igazából foglalkoznod kellene.

Számtalan tudományos kutatás bizonyítja, hogy a meditáció különböző technikáinak elsajátítása és mindennapos gyakorlása javítani fogja az életminőségedet, a közérzetedet, a testi- és lelki jólétedet, és tehermentesíti a sok stressz miatt folyamatosan pattanásig feszült idegrendszeredet.

Alkalmazd az egyik legerősebb meditációs technikát: a légzésfigyelést

Talán elsőre túl egyszerűnek tűnik ez a meditációs technika, de a hatása annál erősebb. A légzésed tudatos megfigyelése és irányítása ugyanis vissza fog vezetni a pörgésből a belső középpontodba – az elméd lecsendesedik, és egy feszültségmentes-ellazult állapotba kerülsz. Hatására különleges tapasztalatokkal leszel gazdagabb – a tudatalattid teret kap, az energiaszinted nő, a koncentrálóképességed fokozódik –  mély harmónia lesz úrrá a testeden-elméden egyaránt – elűzve a stresszt.

Érezni fogod, hogy minden egyes belégzés és kilégzés egyre mélyebb állapotba visz!  Minden lélegzetvétellel elméd egyre csendesebb lesz, tudatosságod növekszik.

Szabadulj meg a feszültségtől – megszabadulsz a problémáidtól

A rendszeresen végzett meditáció feszültségoldó hatásának köszönhetően sokkal jobb lesz a közérzeted, könnyebben regenerálódsz és feltöltődsz,az  öngyógyító folyamataid felerősödnek. Tanuld meg hogyan kell valóban elengedni magad, és fenntartani ezt az ellazult, felszabadult állapotot, függetlenül attól, hogy mi történik körülötted. 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)