7 ok, amiért minden futónak jógáznia is kellene

A futás egy nagyszerű sport, hiszen közben nemcsak szabadnak érezheted magad, de nagyon jó hatással van a testi és lelki egészségre is. Azonban azok, akik futnak, jól teszik, ha elkezdenek jógázni is, hiszen ez pozitívan hat a teljesítményükre és természetesen nem csak arra.

A jóga erősíti az izmokat, így segíti elő a hatékony járást, ez esetben a futást. A jóga a mobilitást is elősegíti, és pozitívan a hat a csontokra, az ízületekre és a mozgásra. Márpedig ha nincsenek ilyen gondjaid, akkor a futással sem lesznek problémáid.

Mentális és érzelmi energiáink korlátozottak. Azonban a jóga szinte rákényszerít arra, hogy a negatív gondolatokkal is foglalkozz és oldd is meg azokat. Így nem futás közben fogsz ezeken agyalni, ami nagyon jó, hiszen így elkerülheted a balesetveszélyes helyzeteket.

A jóga mintegy felkészít a futásra, hiszen a napi testedzésre nemcsak testileg, hanem lelkileg is rá kell hangolódni. Jógázz otthon, például a nappaliban. Lehetőleg néhány órával a futás előtt jógázz harminc vagy hatvan percet, így lélekben is felkészülhetsz a délutáni vagy az esti edzésre.

A jóga megtanít a helyes légzéstechnika elsajátítására, amelynek megint csak hasznát veszed futás közben. Ráadásul a helyes légzésnek stresszoldó, stresszcsökkentő szerepe van, így mindenképpen érdemes rendszeresen jógáznod is.

Jóga közben azokat az izmaidat is megmozgatod, amelyekről nem is gondoltad volna, hogy léteznek. Mivel ezek a kevésbé bejáratott izmok is alaposan meg lesznek dolgoztatva, így kevés az esélye, hogy futás után izomlázzal fogsz szembesülni.

A jóga türelemre tanít, amelynek gyakorlása nagyon fontos futás közben is. A stabil, egyenletes futás fenntartásához is önuralomra van szükséged, amelyet a jóga megtanít neked. A jóga az önbizalmadat is helyreteszi, így, ha a futással komolyabb terveid vannak, azaz versenyeken is akarsz indulni, akkor nagyon jót fog tenni, ha mellette még jógázol is.

A jóga a kitartásra is megtanít. Bizonyára előfordult veled, hogy akartál ugyan futni, de valahogy mégis lebeszélted magad az edzésről. Ha elkezdesz jógázni, ilyen soha többé nem fordulhat elő veled, hiszen a jóga megtanít arra, hogyan ne add fel az álmaidat és ara is, hogyan kötelezd el magad a testedzés mellett anélkül, hogy közben áldozatnak érezd magad.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)