9 jó tanács, hogyan teremts rendet az életedben

Rendetlenség vesz körül mindenhol? A szobádban, a konyhádban, az íróasztalodon, a táskádban, a munkahelyeden? Ja, hogy Te azok közé a kivételes képességű egyének közé tartozol, akik a káoszban is megtalálják a rendszert, és nem jönnek zavarba, ha valamit gyorsan kézre kell keríteniük? Jó neked! De ennek ellenére mégsem ártana egy kicsit a rendteremtéssel foglalkoznod, hiszen a külső rendetlenség, bizony tükrözheti a bensőd zaklatottságát is. 

Rend kívül, és belül – törekvés a harmóniára

A téged körülvevő rend vagy rendetlenség valójában az aktuális lelkiállapotod kivetülése a tárgyi világra. Mind a rend, mint a rendetlenség átmeneti állapot. Sokszor elég egy megterhelő élethelyzet, hogy a hosszú időn keresztül gondosan fenntartott rend összeomoljon. Személyes környezeted sokat elárul arról, hogy is vagy jelen a saját életedben. A rend megteremtésére való törekvés olyan lelki beállítódás, amely az életed valamennyi szegmensére hatással van. Ahhoz, hogy megtaláld a belső béke semmivel sem összehasonlítható érzését egyensúlyba kell kerülnöd. A harmónia megteremtésének alapfeltétele egy olyan  külső és belső rend kialakítása, amelynek hatására:

  • kiegyensúlyozottabbá válik a lelkiállapotod
  • csökken a zűrzavar okozta  feszültség, 
  • jobb lesz a közérzeted, elégedettebbé válsz
  • nő az önbizalmad
  • átalakul az értékrended
  • fejlődik a stressztűrő képességed
  • nő az énhatékonyság érzése, ami fejleszti a döntéshozó és problémamamegoldó képességeidet
  • energikusabb leszel

9 tipp hogyan teremts rendet az életedben

    1. Kezd a rendrakást az otthonodban – dobáld  ki a felesleges homijaidat! A rendrakás egyfajta számvetés, amely megmutatja mit is szeretsz valójában.Lehet hogy ez a lomtalanítás – a dolgaid  átnézése, selejtezése fájdalmas lehet, hiszen arra kényszerít, hogy szembenézz saját tökéletlenségeddel, a múltban hozott döntéseiddel. Ha lomtalanítás közben azt veszed észre, hogy valamitől nem vagy képes megválni, akkor vagy ragaszkodsz a múlthoz, vagy félsz a jövőtől.  Viszont, ha lomtalanítás közben  átválogatás nélkül kidobsz mindent hibát követsz el: ezzel  csak azt bizonyítod, hogy nem akarsz tudomást venni a döntéseidről – és nem állsz készen a változtatásra. Egyenként válogasd át a tárgyakat: mit jelentenek neked, szükséged van e még rájuk, örömet okoznak, vagy csak fájdalmas sebeket tépnek fel.
    2. Legyen mindig rend a környezetedben – ahogy alakítod a környezetedet, úgy a környezeted is visszahat rád. Egy rendetlen otthon, vagy munkahelyi íróasztal nemcsak fizikai, de érzelmi szinten is rossz hatással lesz rád. A káosz ugyanis növeli a stressz és a szorongás szintjét. Ezért fontos, hogy ha otthonról dolgozol, tudatosan rendezd be  a  munkakörnyezetedet – ezzel hatékonyan javíthatod a munkateljesítményedet.Ha rend vesz körül, akkor sokkal jobban bánsz az időddel és az elvégzendő feladatokkal.
    3. Ne gyűjtögess! – a “később majd jó lesz valamire” felkiáltással eltett tárgyak, vagy a kamasz korodban szenvedélyesen gyűjtött szalvéták, újságok, tányéralátétek, sörös dobozok csupán hasznavehetetlen porfogók. Amit egy évig nem használtál fel semmire, azt ezután sem fogod. Gyakorold az elengedés felemelő érzését.
    4. Legyen napirended – a rendszeresség, állandóság a mindennapok zűrzavarában elengedhetetlen. Mindennek legyen meg a meghatározott és betartott időpontja: ébredés, étkezések, mozgás, pihenés, alvás stb. – ez kiszámíthatóságot, és biztonságot nyújt. 
    5. Ne halmozd fel a feladataidat – hiába halogatsz előbb vagy utóbb úgyis meg kell oldanod őket. Minél többet halmozol fel belőlük, annál nyugtalanabb leszel, a stressz pedig tovább rontja a teljesítőképességedet. Mindig annyit vállalj magadra, amennyit görcsölés nélkül meg tudsz oldani- majd csak ezután bővítsd a kapacitásaidat.
    6. Ne foglalkozz egyszerre többféle dologgal – hiába osztod meg a figyelmedet, csak annyit érsz el vele, hogy egyik teendődre sem tudsz kellőképpen koncentrálni – és nem haladsz sehova. Köteleződj el a legfontosabb feladat mellett, old meg teljesen, és csak utána fókuszálj a soron következőre.
    7. Legyen ápolt a külsőd – akkor is, ha otthon vagy. Az önmagaddal szembeni igényesség elvárás – a foltos pólók, és megnyúlt kínai melegítők, a csapzottan összetűzött haj kora már lejárt.  Az ápoltság, tisztaság önbizalmat ad.
    8. Rakj rendet a kapcsolataidban is – nem csak a házadban, hanem a kapcsolataidban is rendet kell tartanod – jelentse ez a baráti kapcsolataidat, társkapcsolatodat, vagy éppen a gyermekeidhez, szüleidhez fűződő viszonyodat. Ha kell állj félre, ha kell kérj bocsánatot – de semmiképpen ne engedd, hogy a múltbéli sérelmeken rágódva elrohanjon melletted a jelened.
    9. Vetkőzd le a rossz szokásaidat – és teremts magadnak időt és lehetőséget olyan új dolgok kipróbálására is, amelyek örömmel töltenek el.

A rend kiegyensúlyozottságot tükröz, – ha rend vesz körül, sokkal nagyobb nyugalmat és tisztább gondolkodást élhetsz meg azokkal szemben, akik mindennapjaikat zsúfolt környezetben élik. 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)