A szögletes légzés lehet a kulcs a koronavírus okozta szorongás kezelésére

A Harvard Egyetem legfrissebb egészségügyi útmutatójában arról számolt be, hogy a jóga, a meditáció és a kontrollált légzés remek módszer lehet az új koronavírussal kapcsolatos szorongási problémák kezelésére.

A szögletes légzés lehet a kulcs a koronavírus okozta szorongás kezelésére

Érdemes tudni, hogy szinte minden lélegeztető gyakorlat a világon egy forrásból származik, mégpedig a jógából. Ennek a nagyszerű rendszernek számos ága van az ember szerkezetére és átalakítására.

Különböző légzési technikákat alkalmaznak egy személy megváltoztatására a megváltozott tudatállapotban, de néhányat arra terveztek, hogy javítsa a fizikai és a mentális egészséget. Ezen alapvető technikák közül az egyik, az úgynevezett szögletes légzés. Gyógyító hatása már az ókor népe számára is ismerős volt, így a jelenlegi szakemberek próbálják újra bevezetni ezt a technikát.

John Sharp, a Harvard Egyetem orvosi karán praktizáló pszichiáter szintén a négyzet alakú légzést javasolja a szorongás kezelésére. Ha eddig úgy gondoltad, hogy nem vagy az a jógázó típus, nem gond! Nem kell profi jógázó legyél ahhoz, hogy a következő egyszerű feladatot megcsináld:

“Képzeld el a levegőt egy négyzet mentén haladva. Ahogy követed az utasításokat a belégzéshez, a légzés visszatartásához vagy a kilégzéshez, számolj lassan háromig. Próbáld ki most!” – javasolja Sharp.

“Csukd be a szemed és lélegezz a négyzet felső oldalán. Lassan számolj el háromig. Tartsd a lélegzeted a négyzet tetején. Ismét számolj háromig, majd lélegezz a négyzet másik oldalán. Számolj háromig, tartsd bent a levegőt. Végül ismét számolj háromig. Néhány perc múlva nyugodtabbnak kell érezned magad.” – hangsúlyozza Sharp.

A négyzet alakú légzés lényege, hogy a folyamatban levő folyamat minden szakasza megegyezik egymással: belégzés, kilégzés és a szünetek, a közöttük levő egyenlő időintervallumot jelenti.

A szögletes légzésnek számos előnye van:

      • Megszünteti a stresszt
      • Normalizálja a vérnyomást
      • Növeli a szervezet általános ellenállását
      • Harmonizálja az agyi féltekéket
      • Új energiákkal tölt fel
      • Ha napi szinten alkalmazod akkor a fertőző betegségekkel szembeni immunitás is megnő
      • Jelentősen növeli a koncentrációt

Ismételd el mindennap a négyzet alakú légzés használatának minden előnyét, de fontos megjegyezni, hogy csak rendszeres gyakorlattal fog eredményhez vezetni.

( forrás: https://kezdojoga.hu/blog/a-szogletes-legzes-lehet-a-kulcs-a-koronavirus-okozta-szorongas-kezelesere/ )

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)