A szögletes légzés lehet a kulcs a koronavírus okozta szorongás kezelésére

A Harvard Egyetem legfrissebb egészségügyi útmutatójában arról számolt be, hogy a jóga, a meditáció és a kontrollált légzés remek módszer lehet az új koronavírussal kapcsolatos szorongási problémák kezelésére.

A szögletes légzés lehet a kulcs a koronavírus okozta szorongás kezelésére

Érdemes tudni, hogy szinte minden lélegeztető gyakorlat a világon egy forrásból származik, mégpedig a jógából. Ennek a nagyszerű rendszernek számos ága van az ember szerkezetére és átalakítására.

Különböző légzési technikákat alkalmaznak egy személy megváltoztatására a megváltozott tudatállapotban, de néhányat arra terveztek, hogy javítsa a fizikai és a mentális egészséget. Ezen alapvető technikák közül az egyik, az úgynevezett szögletes légzés. Gyógyító hatása már az ókor népe számára is ismerős volt, így a jelenlegi szakemberek próbálják újra bevezetni ezt a technikát.

John Sharp, a Harvard Egyetem orvosi karán praktizáló pszichiáter szintén a négyzet alakú légzést javasolja a szorongás kezelésére. Ha eddig úgy gondoltad, hogy nem vagy az a jógázó típus, nem gond! Nem kell profi jógázó legyél ahhoz, hogy a következő egyszerű feladatot megcsináld:

“Képzeld el a levegőt egy négyzet mentén haladva. Ahogy követed az utasításokat a belégzéshez, a légzés visszatartásához vagy a kilégzéshez, számolj lassan háromig. Próbáld ki most!” – javasolja Sharp.

“Csukd be a szemed és lélegezz a négyzet felső oldalán. Lassan számolj el háromig. Tartsd a lélegzeted a négyzet tetején. Ismét számolj háromig, majd lélegezz a négyzet másik oldalán. Számolj háromig, tartsd bent a levegőt. Végül ismét számolj háromig. Néhány perc múlva nyugodtabbnak kell érezned magad.” – hangsúlyozza Sharp.

A négyzet alakú légzés lényege, hogy a folyamatban levő folyamat minden szakasza megegyezik egymással: belégzés, kilégzés és a szünetek, a közöttük levő egyenlő időintervallumot jelenti.

A szögletes légzésnek számos előnye van:

      • Megszünteti a stresszt
      • Normalizálja a vérnyomást
      • Növeli a szervezet általános ellenállását
      • Harmonizálja az agyi féltekéket
      • Új energiákkal tölt fel
      • Ha napi szinten alkalmazod akkor a fertőző betegségekkel szembeni immunitás is megnő
      • Jelentősen növeli a koncentrációt

Ismételd el mindennap a négyzet alakú légzés használatának minden előnyét, de fontos megjegyezni, hogy csak rendszeres gyakorlattal fog eredményhez vezetni.

( forrás: https://kezdojoga.hu/blog/a-szogletes-legzes-lehet-a-kulcs-a-koronavirus-okozta-szorongas-kezelesere/ )

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .