A komfortzónán túl, a meditáció erejével

A komfortzónád egy kényelmes, kiszámítható, veszélyek nélküli hely, ahol nincs stressz, feszültség, bánat, csalódottság, dráma. Vagy ha mégis van – azt már megszoktad. Ezért aztán minden marad a régiben: nincs  fejlődés, és fejlődni akarás sem. Biztos, hogy jó ez így ? 

Komfortzónán innen, és túl

A személyiségfejlődésed egyik fontos mérföldköve lesz, amikor képessé válsz arra, hogy kilépj a komfortzónádból.

A hivatalos definíció szerint a komfortzóna azon viselkedésminták összessége, amelyek között szorongás mentesen tudsz mozogni, és anélkül tudod megválasztani a cselekvéseidet, hogy különösebb kockázatot vállalnál. Leforditva: arról a jól bevált (élet)módról van szó, ahogy eddig is élted az életedet.

Ahol a tudatalattid biztonságban érzi magát, mert ösztönösen tudja, hogy ha eddig nem ért baj, ezután sem fog. Csakhogy a tudatos részed nem feltétlenül elégszik meg ezzel : Te is biztosan számtalanszor érezted már , hogy változtatnod, fejlődnöd kellene, hogy többre vagy hivatott, hogy másképp kellene élned.

Ez néha kellemetlenségekkel járhat, mert  kockáztatnod kell, merésznek kell lenned, ismeretlen helyzetekbe kell  kerülnöd, ami magában rejti a kudarc lehetőségét is. Ez ellen a tudatalattid riadtan fog tiltakozni – és meghátrálásra kényszerít – már, ha hagyod így legyen.

Lépj ki a komfortzónádból és teremts egy szebb jövőt magadnak

Az egész életedet meg fogja határozni az a keret, amit a komfortzóna jelent. Mivel a  komfortzóna az önképed része, – annak a szemléletnek az összessége, amit a lehetőségeidről, a képességeidről és a tudásodról alkotsz  – nagyon fontos, hogy felismerd mikor értél a határára:  mikor  lép működésbe az az ösztön, ami  a biztonságra törekedve korlátozni fog.

Ha nem kezded el “feszegetni” ezeket a határokat – nem is fog változni semmi: hiába lennének lehetőségeid – nem fogsz élni velük, választhatnál egy jobb életet, mégsem teszed meg,  – csak panaszkodni és keseregni fogsz, és egy helyben toporogni. Az igazi személyiségfejlődés, a komfortzónád valódi átlépése akkor kezdődik el, amikor az önmagadról alkotott képet elkezded felülírni, elengedni. 

Hogyan segít a meditáció  a komfortzónád tágitásában?

A meditáció segítségével képessé válhatsz arra, hogy megteremtsd azt a  belső egyensúlyt, ami a céljaid eléréséhez vezet –  a komfortzónád kereteinek átlépése során is. A meditáció közismerten jótékony hatásai most is érvényesülni fognak: gyógyítja a testedet és a lelkedet, közelebb visz önmagadhoz, és a tudatalattidhoz.

Segít abban, hogy választ kapj a saját kérdéseidre, hogy megnyugodj, hogy  kizárólag a jelenre koncentrálj, hogy a  gondolkodásmódodat, életszemléletedet  átalakitsd. Ha gyakran meditálsz az agyad olyan területeit stimulálod majd , amelyekhez pozitív érzelmek kötődnek, illetve ezzel egyidőben a félelem érzetért felelős agyterületeid mérete csökkeni fog.

Mindez hozzájárul majd ahhoz, hogy bátran, és határozottan kezedbe vedd az életed irányítását, hogy képessé válj változni, és változtatni. 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)