A komfortzónán túl, a meditáció erejével

A komfortzónád egy kényelmes, kiszámítható, veszélyek nélküli hely, ahol nincs stressz, feszültség, bánat, csalódottság, dráma. Vagy ha mégis van – azt már megszoktad. Ezért aztán minden marad a régiben: nincs  fejlődés, és fejlődni akarás sem. Biztos, hogy jó ez így ? 

Komfortzónán innen, és túl

A személyiségfejlődésed egyik fontos mérföldköve lesz, amikor képessé válsz arra, hogy kilépj a komfortzónádból.

A hivatalos definíció szerint a komfortzóna azon viselkedésminták összessége, amelyek között szorongás mentesen tudsz mozogni, és anélkül tudod megválasztani a cselekvéseidet, hogy különösebb kockázatot vállalnál. Leforditva: arról a jól bevált (élet)módról van szó, ahogy eddig is élted az életedet.

Ahol a tudatalattid biztonságban érzi magát, mert ösztönösen tudja, hogy ha eddig nem ért baj, ezután sem fog. Csakhogy a tudatos részed nem feltétlenül elégszik meg ezzel : Te is biztosan számtalanszor érezted már , hogy változtatnod, fejlődnöd kellene, hogy többre vagy hivatott, hogy másképp kellene élned.

Ez néha kellemetlenségekkel járhat, mert  kockáztatnod kell, merésznek kell lenned, ismeretlen helyzetekbe kell  kerülnöd, ami magában rejti a kudarc lehetőségét is. Ez ellen a tudatalattid riadtan fog tiltakozni – és meghátrálásra kényszerít – már, ha hagyod így legyen.

Lépj ki a komfortzónádból és teremts egy szebb jövőt magadnak

Az egész életedet meg fogja határozni az a keret, amit a komfortzóna jelent. Mivel a  komfortzóna az önképed része, – annak a szemléletnek az összessége, amit a lehetőségeidről, a képességeidről és a tudásodról alkotsz  – nagyon fontos, hogy felismerd mikor értél a határára:  mikor  lép működésbe az az ösztön, ami  a biztonságra törekedve korlátozni fog.

Ha nem kezded el “feszegetni” ezeket a határokat – nem is fog változni semmi: hiába lennének lehetőségeid – nem fogsz élni velük, választhatnál egy jobb életet, mégsem teszed meg,  – csak panaszkodni és keseregni fogsz, és egy helyben toporogni. Az igazi személyiségfejlődés, a komfortzónád valódi átlépése akkor kezdődik el, amikor az önmagadról alkotott képet elkezded felülírni, elengedni. 

Hogyan segít a meditáció  a komfortzónád tágitásában?

A meditáció segítségével képessé válhatsz arra, hogy megteremtsd azt a  belső egyensúlyt, ami a céljaid eléréséhez vezet –  a komfortzónád kereteinek átlépése során is. A meditáció közismerten jótékony hatásai most is érvényesülni fognak: gyógyítja a testedet és a lelkedet, közelebb visz önmagadhoz, és a tudatalattidhoz.

Segít abban, hogy választ kapj a saját kérdéseidre, hogy megnyugodj, hogy  kizárólag a jelenre koncentrálj, hogy a  gondolkodásmódodat, életszemléletedet  átalakitsd. Ha gyakran meditálsz az agyad olyan területeit stimulálod majd , amelyekhez pozitív érzelmek kötődnek, illetve ezzel egyidőben a félelem érzetért felelős agyterületeid mérete csökkeni fog.

Mindez hozzájárul majd ahhoz, hogy bátran, és határozottan kezedbe vedd az életed irányítását, hogy képessé válj változni, és változtatni. 

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .