Csendesítsd le a gondolataid a meditáció erejével

Mindenki mást vár a meditációtól: nyugalmat, ellazulást, békét, erőt, csendet. Van, akinek  egzotikus tűnik, míg mások nem hisznek benne eléggé ahhoz, hogy érezni tudják a pozitív hatásait.  Pedig a meditáció olyan, – bárki számára elérhető módszer, amelynek segítségével boldogabbá és kiegyensúlyozottabbá válhatnak a mindennapok.

Akár a Te mindennapjaid is…

Az elme lecsendesítése meditáció segítségével

Neked is ismerős lehet a helyzet: zakatolnak a gondolataid – még el sem készültél az aktuális feladatoddal, de már ezer más gondolat foglalkoztat. Csapongsz, – káoszt teremtve a lelkedben, miközben soha nem vagy jelen az itt és most valóságában. Ez az örökös zsivaj  fárasztó,  mert megfoszt az élettől, attól, hogy  élvezd a pillanat nyújtotta örömöket. 

A meditáció segítségével lecsendesitheted az elméd – a figyelmedet egy meghatározott tárgyra irányithatod.  Ez a tudatos koncentráltság lesz az, ami nem engedi majd, hogy  a gondolataid tovább csapongjanak. 

Lelki egyensúlyod megtalálása érdekében először le kell győznöd a saját magad által önmagadról létrehozott negatív elképzeléseidet, aminek kulcsa az éber figyelem – önmagad objektív – előítéletek nélküli  figyelésének, és elfogadásának elmélyült állapota.

Meditáció során a tested ellazul, a szellemed tisztává és összerendezetté válik azáltal, hogy átengeded a nyugalomnak és az önmagadra való koncentrálásnak.  

A meditatív állapot elérésének döntő feltétele, hogy a tudatodból  kiürítsd a hétköznapi tartalmakat, helyet teremtve mindannak , ami lelked mélyebb síkjairól fel akar emelkedni. Ez eleinte nehéz feladat, amit csak megfelelő meditációs technikák rendszeres gyakorlásával érhetsz el.  

Első lépés a koncentráció 

A koncentráció figyelmet, belső éberséget jelent. Segítségével meg tudod őrizni a belső békédet, és egyensúlyodat olyan helyzetekben is, amikor a félelem próbál kiszolgáltatottá tenni. 

Amikor koncentrálsz  tudatosan választod meg  a meditáció tárgyát. Ez lehet tárgy, fogalom, gondolat, vagy csupán maga a légzésed – a lényeg: ezen kívül semmi más nem létezik. Fontos, hogy ne akard görcsösen – mert nem vezet eredményre. Először hagyd, hogy a gondolataid szabadon áramoljanak, miközben próbálj csendes és nyugodt lenni. Majd fokozatosan kezdj el összpontosítani  arra az egyetlen tárgyra-dologra, amit  kiválasztottál. Ha a gondolataid újra elkalandoznának – maradj türelmes  – tereld őket vissza a koncentrációd tárgyára.  Mindez egy igen intenzív folyamat – de még nem meditáció. Sok-sok gyakorlás után viszont eljön a pillanat, amikor átléphetsz abba a nyugodt, csendes elmébe ahol nincs félelem, aggodalom, csak öröm és béke létezik. 

Honnan tudhatod, hogy jól meditáltál?

Ha jól meditálsz önkéntelenül belső öröm tölt el – úgy érzed, hogy a tested olyan könnyű, hogy akár még repülni tudnál.  Nincsenek sötét,zavaró gondolataid, megtanulsz másképp nézni a világra –  pozitívan, segítő szándékkal, és  szeretettel – annak minden tökéletlensége ellenére is. 

A meditációtól mindenki mást vár… 

Te meditálj a belső békéd megtalálásáért,  a boldogabb mindennapokért.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .