Csendesítsd le a gondolataid a meditáció erejével

Mindenki mást vár a meditációtól: nyugalmat, ellazulást, békét, erőt, csendet. Van, akinek  egzotikus tűnik, míg mások nem hisznek benne eléggé ahhoz, hogy érezni tudják a pozitív hatásait.  Pedig a meditáció olyan, – bárki számára elérhető módszer, amelynek segítségével boldogabbá és kiegyensúlyozottabbá válhatnak a mindennapok.

Akár a Te mindennapjaid is…

Az elme lecsendesítése meditáció segítségével

Neked is ismerős lehet a helyzet: zakatolnak a gondolataid – még el sem készültél az aktuális feladatoddal, de már ezer más gondolat foglalkoztat. Csapongsz, – káoszt teremtve a lelkedben, miközben soha nem vagy jelen az itt és most valóságában. Ez az örökös zsivaj  fárasztó,  mert megfoszt az élettől, attól, hogy  élvezd a pillanat nyújtotta örömöket. 

A meditáció segítségével lecsendesitheted az elméd – a figyelmedet egy meghatározott tárgyra irányithatod.  Ez a tudatos koncentráltság lesz az, ami nem engedi majd, hogy  a gondolataid tovább csapongjanak. 

Lelki egyensúlyod megtalálása érdekében először le kell győznöd a saját magad által önmagadról létrehozott negatív elképzeléseidet, aminek kulcsa az éber figyelem – önmagad objektív – előítéletek nélküli  figyelésének, és elfogadásának elmélyült állapota.

Meditáció során a tested ellazul, a szellemed tisztává és összerendezetté válik azáltal, hogy átengeded a nyugalomnak és az önmagadra való koncentrálásnak.  

A meditatív állapot elérésének döntő feltétele, hogy a tudatodból  kiürítsd a hétköznapi tartalmakat, helyet teremtve mindannak , ami lelked mélyebb síkjairól fel akar emelkedni. Ez eleinte nehéz feladat, amit csak megfelelő meditációs technikák rendszeres gyakorlásával érhetsz el.  

Első lépés a koncentráció 

A koncentráció figyelmet, belső éberséget jelent. Segítségével meg tudod őrizni a belső békédet, és egyensúlyodat olyan helyzetekben is, amikor a félelem próbál kiszolgáltatottá tenni. 

Amikor koncentrálsz  tudatosan választod meg  a meditáció tárgyát. Ez lehet tárgy, fogalom, gondolat, vagy csupán maga a légzésed – a lényeg: ezen kívül semmi más nem létezik. Fontos, hogy ne akard görcsösen – mert nem vezet eredményre. Először hagyd, hogy a gondolataid szabadon áramoljanak, miközben próbálj csendes és nyugodt lenni. Majd fokozatosan kezdj el összpontosítani  arra az egyetlen tárgyra-dologra, amit  kiválasztottál. Ha a gondolataid újra elkalandoznának – maradj türelmes  – tereld őket vissza a koncentrációd tárgyára.  Mindez egy igen intenzív folyamat – de még nem meditáció. Sok-sok gyakorlás után viszont eljön a pillanat, amikor átléphetsz abba a nyugodt, csendes elmébe ahol nincs félelem, aggodalom, csak öröm és béke létezik. 

Honnan tudhatod, hogy jól meditáltál?

Ha jól meditálsz önkéntelenül belső öröm tölt el – úgy érzed, hogy a tested olyan könnyű, hogy akár még repülni tudnál.  Nincsenek sötét,zavaró gondolataid, megtanulsz másképp nézni a világra –  pozitívan, segítő szándékkal, és  szeretettel – annak minden tökéletlensége ellenére is. 

A meditációtól mindenki mást vár… 

Te meditálj a belső békéd megtalálásáért,  a boldogabb mindennapokért.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)