Fogyókúrázol? Segít a meditáció.

Már megint fogyókúrázol… De miért is szeretnél megszabadulni a fölös kilóidtól? Divatból? Mások elvárásai miatt? Az ideális testsúly, vagy az esztétikus megjelenés, a formás alak elérése érdekében? Vagy azért, mert tisztában vagy az elhízás következtében kialakuló betegségek veszélyével?  Hogyan segíthet ebben a meditáció? Fogyókúra és meditáció? Mi köze lenne a kettőnek egymáshoz? – kérdezed most homlokráncolva. Nos, ha valóban fogyni akarsz, akkor jó ha tudod, hogy nagyon is sok köze van…

Az átgondolatlan fogyókúra veszélyei

A fogyókúra legtöbbször csak  önsanyargató kínlódás, amely az esetek nagy részében kudarcba fullad.  Kudarcba fullad, mert nem megfelelő az általad  kiválasztott diéta: túl sokszor jár éhezéssel (leves-diéták), egyoldalú (csak rizs, csak főtt tojás), és egészségtelen (csak egy tápanyagcsoportot részesít előnyben – szénhidrát-, vagy zsír-, vagy fehérje- diéták).  A szervezetedben energia-, tápanyag-, vitamin-, és ásványi anyag-hiány alakul ki, ami kezdetben általános gyengeséget, száraz, fakó, repedezett bőrt, hajhullást, később  izületi gyulladást, vérnyomás- problémát, állandósult fejfájást és tompaság érzetet eredményez. Hosszú távon pedig többek között csontritkulás, keringési zavarok, anyagcserezavarok, menstruációs és termékenységi zavarok lehetnek  a következményei. Ezen diéták közös tulajdonsága az is , hogy a kezdetben sikeres gyors fogyás után – megáll a folyamat – a szervezeted pánik-üzemmódba kapcsol, és raktározni kezd. Te pedig beletörődve, hogy nem vagy képes tovább fogyni– feladod, és újra visszatérsz a régi étkezési szokásaidhoz – aminek eredményeképpen a leadott kilók kamatostul vissza kúsznak.

Ne fogyókúrázz – inkább élj egészségesen!

Sokkal eredményesebb lehetsz, ha már az elején a “fogyókúra” szót lecseréled valami másra – egyrészt azért, mert az, amibe fogsz nem elég, ha csak kúraszerűen történik, másrészt ha úgy fogalmazol, hogy “egészségesebbre reformálod” az életmódodat nem terhelődik rád akkora nyomás. 

Egészséged megőrzéséhez biztosítani kell a szervezeted számára szükséges tápanyagokat, vitaminokat, ásványi anyagokat, mikroelemeket. Ebből következik, hogy súlycsökkenés elérése érdekében  sem vonható meg egyik sem teljes mértékben, mert annak beláthatatlan következményei lehetnek. Ezért az új táplálkozási szokásaid mikéntjét úgy kell meghatározni, hogy tudd – mindez nem csak arról szól, hogy mi az, amit ehetsz, és mi az, amit nem, hanem fontos része az is, hogy 

  • milyen az elfogyasztott étel minősége (például egy gyorsfagyasztott zöldség nem tartalmaz annyi vitamint, mint a friss, nyers változata)
  • hogyan készíted el (zsiradékban sütés helyett – párolás)
  • miből – mennyit eszel (sok-sok zöldség, kevés zsiradék, zéró natív cukor)
  • milyen gyakran étkezel (lehetőleg napi 3 fő étkezés, és 3 kisétkezés ajánlott)
  • figyelsz e a tápanyagok megfelelő arányára
  • elég kitartó vagy e –és betartod a céljaid eléréséhez szükséges szabályokat

Hogyan segít a meditáció a testsúly csökkentésében?

A meditáció:

  • segít új szemszögből látni a mindennapjaidat
  • segít megváltoztatni a gondolkodásmódodat: a legbensőbb énedet is pozitív irányba programozhatod, 
  • kiegyensúlyozottá tesz – nő az önbizalmad és az életkedved 
  • erősíteni a tiszteletet és szeretetet magad iránt 
  • által megtanulod becsülni azt, aki vagy, és arra késztet, hogy gondoskodva önmagadról egészségesebb döntéseket hozz
  • megtanít arra, hogy hallgass a belső hangodra, és bánj kíméletesebben magaddal
  • lecsendesíti az elmédet, és tisztán megmutatja azokat a problémákat amelyek miatt nem tudsz határt szabni az evésnek
  • stabilizálja az érzelmeidet 
  • a koncentráció eltereli a figyelmedet a sóvárgásról
  • csökkenti a stressz káros hatásait – az állandó stresszhatások jelentősen lassítják az anyagcserét, a testedet felfokozott izgalmi állapotban tartják, veszélyérzetet tartanak fenn, és energiaraktározásra késztetnek. A stressz hatására kortizol hormon termelődik ami megemeli a vérnyomásodat,  inzulinszintedet, növeli az étvágyadat – ezek együttes hatása pedig elhízáshoz vezet.
  • a lecsendesült elme ereje képes hatni a testedben zajló folyamatokra

Ezentúl ne fogyókúrázz, hanem  változtass életmódot, és változtasd meg az életed!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)