Meditáció a stressz csökkentésére

Már mindannyian hallottunk a krónikus stressz és a gyenge fizikai egészség közötti szoros kapcsolatról. A legújabb kutatások szerint összefüggés van a negatív érzelmek és a szervezetben kialakult gyulladás között. A negatív érzelmek egy idő után nagy terhelést rónak az immunrendszerre és számos egészségügyi probléma kockázatát képesek megnövelni, a meditáció gyógyír lehet ezekre a problémákra.

Mit okozhat a krónikus stressz?

A gyulladás a szervezeten belüli folyamat, amely egy természetes válasz a sérülésre, a betegségre vagy a fertőzésre. A gyulladás magas vagy krónikus szintje olyan betegségek magas kockázatával jár együtt, mint ízületi gyulladás, cukorbetegség vagy fibromyalgia.

A kutatók azt találták, hogy azon embereknél, akik hosszabb időn keresztül éltek át negatív érzelmeket, illetve rossz volt a hangulatuk – ami egy hosszabb időszakot ölelt át –, következetesen magasabb volt a gyulladás biomarkerszintje, mint azoknál az embereknél, akiknek nem voltak érzelmi problémáik. Ezzel szemben a pozitív érzelmek és a jobb hangulat a gyulladás csökkent szintjéhez kapcsolódik, még akkor is, ha ezeket az érzelmeket az emberek csak rövid ideig tapasztalják meg.

A krónikus stressz és a negatív érzelmek más egészségügyi kockázatok is jelentenek. A negatív hangulat veszélyezteti az immunrendszert, károsíthatja a sejteket a DNS szintjén, és súlyosbíthatja a már meglévő krónikus betegségeket. A stressz is befolyásolhatja a memóriát és növelheti a betegségek kialakulásának a kockázatát. Ilyen lehet például a stroke vagy a szívinfarktus.

Mire jó a meditáció?

Nagyon fontos, hogy a stressz-szintet csökkentsük, és minél kevesebbet idegeskedjünk. Nem lehet mindig a világra, az életre, a szomszédra, a főnökre fogni a negatív érzéseket. Sok múlik azon, hogy mi miként állunk az élet nehézségeihez.

Első lépésként változtasson az étrendjén és fizikailag váljon aktívvá, mert már ez a két tényező is rendkívül sokat segíthet a helyzet megoldásában, azaz a stressz csökkentésében. Az egészséges táplálkozás és a rendszeres testedzés a fizikai és a lelki egészség sarokkövei.

A stresszkezelés hatékony módszerei közé tartozik a mélylégzés, a forró fürdő, a masszázs, a meditáció, azaz a nap pár perces szellemi gyakorlat.

8forrás: https://gyogyszernelkul.com/a-negativ-erzelmek-novelik-a-gyulladas-szintjet/ )

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)