Meditációval a pánikbetegség ellen

Úgy érzed nincs lehetőséged dönteni… Bizonytalanság és kétség gyötör… Nem Te irányítasz – a kontrollt már rég  elvesztetted… És ha mindez nem lenne elég, még időközönként olyan rosszul érzed magad testileg-lelkileg, hogy azt hiszed életveszélyben vagy.

Ez bizony pánikroham

A pánikbetegség nem válogat : ugyanúgy előfordulhat egy fiatal lánnyal, mint ahogy egy többgyermekes édesanyával, vagy idős férfival is – nem kell szégyenkezned miatta. A pánikbetegség egy önálló betegség, amely súlyos, de kezelhető –  a szorongással járó pszichés zavarok közé tartozik, ( rokon betegségei a fóbiák, az általános szorongás, a kényszerbetegségek és a  poszttraumatikus stressz szindróma). Az időről időre hirtelen rádtörő intenzív félelem, olyan elemi erejű, hogy eleinte nem is tudod, mi történik veled. Bárhol és bármikor kialakulhat: egyedüllét során, társaságban, otthon, nyilvános helyen, sőt akár az álmodból is felébreszthet. Hirtelen kezdődik, általában 10 percen belül eléri a tetőfokát és körülbelül fél órán keresztül tart. Sokféle formában jelentkezhet:van hogy órákon keresztül, vagy akár egy napig is tart, elvonulása után pedig fáradtnak,és  kimerültnek érzed magad. 

Jellemző tünetek: 

  • kontrollvesztéstől, megőrüléstől, haláltól való félelem
  • intenzív, elviselhetetlennek megélt, rossz közérzet
  • légszomj
  • halálfélelem
  • menekülési kényszer
  • szapora szívverés
  • kipirulás
  • szédülés
  • izzadás
  • reszketés, hidegrázás
  • görcsös hasi és/vagy mellkasi fájdalom
  • fejfájás
  • gyengeség
  • gombócérzés a torokban, nyelési nehezítettség

 

Az intenzív, komoly tünetek miatt érthető, hogy a pánikroham könnyen összetéveszthető más betegségekkel, kezdődő szívinfarktussal, hormonális betegségekkel. Ha nincs a tünetekért felelős más egészségügyi problémád, akkor az orvosod  felállíthatja a pánikbetegség diagnózisát a tünetek jellege és gyakorisága alapján.

Mit tehetsz? 

Meditációval a pánikbetegség ellen…

Ha testileg és lelkileg is odafigyelsz magadra, akkor kisebb az esély egy-egy pánikroham felbukkanására.

A meditáció kedvező hatásai a pánikbetegség esetén is érvényesülnek:

  1. A stressz oldására az egyik legkézenfekvőbb és legősibb megoldás, a mély és tudatos légzés. A hirtelen rádtörő roham esetén azonnal alkalmazhatod – a légzésed problémafókuszú irányításával mérsékelheted a tünetek intenzitását, akár meg is állíthatod a testedben szétáradó pánikot. Az agyad nyugalmi helyzetbe való visszahelyezésének és a kapkodó légzésed csillapításának legjobb módja, ha a kilégzésed kétszer olyan hosszú, mint a belégzésed.
  2. segít lecsillapitani az elméd – megszünteti a gondolataid kontrollálhatatlannak tűnő cikázását.
  3. segít abban, hogy harmónikusabbá váljanak a mindennapjaid – ezzel mérsékli a stressz okozta feszültséget, elűzi az alaptalan félelmeket, oldja a szorongást
  4. megtanít arra, hogy miként zárhatod ki eredményesen a negatív gondolataidat,  és  miként válthatsz nézőpontot a lelki békéd elérése érdekében
  5. megismertet az itt és most fontosságával – azzal, hogy csak a jelen pillanat számít – azaz nem fogod az energiáidat a múlton való rágódásra, vagy a jövőtől való rettegésre pazarolni
  6. elfeledteti a külső problémákat, a külvilág zaját, – mentális békét létrehozva megismertet a valódi éneddel, a belső világoddal
  7. átformálja a gondolataidat – tudatosítani tudod magadban a szorongást kiváltó gondolatokat – és megtanulod kiegyensúlyozottabb, kevésbé félelmetes gondolatokkal helyettesíteni azokat.

Ne hagyd, hogy a pánik eluralkodjon az életedben –  meditálj, jógázz és vedd át az irányítást!

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .