Meditációval a pánikbetegség ellen

Úgy érzed nincs lehetőséged dönteni… Bizonytalanság és kétség gyötör… Nem Te irányítasz – a kontrollt már rég  elvesztetted… És ha mindez nem lenne elég, még időközönként olyan rosszul érzed magad testileg-lelkileg, hogy azt hiszed életveszélyben vagy.

Ez bizony pánikroham

A pánikbetegség nem válogat : ugyanúgy előfordulhat egy fiatal lánnyal, mint ahogy egy többgyermekes édesanyával, vagy idős férfival is – nem kell szégyenkezned miatta. A pánikbetegség egy önálló betegség, amely súlyos, de kezelhető –  a szorongással járó pszichés zavarok közé tartozik, ( rokon betegségei a fóbiák, az általános szorongás, a kényszerbetegségek és a  poszttraumatikus stressz szindróma). Az időről időre hirtelen rádtörő intenzív félelem, olyan elemi erejű, hogy eleinte nem is tudod, mi történik veled. Bárhol és bármikor kialakulhat: egyedüllét során, társaságban, otthon, nyilvános helyen, sőt akár az álmodból is felébreszthet. Hirtelen kezdődik, általában 10 percen belül eléri a tetőfokát és körülbelül fél órán keresztül tart. Sokféle formában jelentkezhet:van hogy órákon keresztül, vagy akár egy napig is tart, elvonulása után pedig fáradtnak,és  kimerültnek érzed magad. 

Jellemző tünetek: 

  • kontrollvesztéstől, megőrüléstől, haláltól való félelem
  • intenzív, elviselhetetlennek megélt, rossz közérzet
  • légszomj
  • halálfélelem
  • menekülési kényszer
  • szapora szívverés
  • kipirulás
  • szédülés
  • izzadás
  • reszketés, hidegrázás
  • görcsös hasi és/vagy mellkasi fájdalom
  • fejfájás
  • gyengeség
  • gombócérzés a torokban, nyelési nehezítettség

 

Az intenzív, komoly tünetek miatt érthető, hogy a pánikroham könnyen összetéveszthető más betegségekkel, kezdődő szívinfarktussal, hormonális betegségekkel. Ha nincs a tünetekért felelős más egészségügyi problémád, akkor az orvosod  felállíthatja a pánikbetegség diagnózisát a tünetek jellege és gyakorisága alapján.

Mit tehetsz? 

Meditációval a pánikbetegség ellen…

Ha testileg és lelkileg is odafigyelsz magadra, akkor kisebb az esély egy-egy pánikroham felbukkanására.

A meditáció kedvező hatásai a pánikbetegség esetén is érvényesülnek:

  1. A stressz oldására az egyik legkézenfekvőbb és legősibb megoldás, a mély és tudatos légzés. A hirtelen rádtörő roham esetén azonnal alkalmazhatod – a légzésed problémafókuszú irányításával mérsékelheted a tünetek intenzitását, akár meg is állíthatod a testedben szétáradó pánikot. Az agyad nyugalmi helyzetbe való visszahelyezésének és a kapkodó légzésed csillapításának legjobb módja, ha a kilégzésed kétszer olyan hosszú, mint a belégzésed.
  2. segít lecsillapitani az elméd – megszünteti a gondolataid kontrollálhatatlannak tűnő cikázását.
  3. segít abban, hogy harmónikusabbá váljanak a mindennapjaid – ezzel mérsékli a stressz okozta feszültséget, elűzi az alaptalan félelmeket, oldja a szorongást
  4. megtanít arra, hogy miként zárhatod ki eredményesen a negatív gondolataidat,  és  miként válthatsz nézőpontot a lelki békéd elérése érdekében
  5. megismertet az itt és most fontosságával – azzal, hogy csak a jelen pillanat számít – azaz nem fogod az energiáidat a múlton való rágódásra, vagy a jövőtől való rettegésre pazarolni
  6. elfeledteti a külső problémákat, a külvilág zaját, – mentális békét létrehozva megismertet a valódi éneddel, a belső világoddal
  7. átformálja a gondolataidat – tudatosítani tudod magadban a szorongást kiváltó gondolatokat – és megtanulod kiegyensúlyozottabb, kevésbé félelmetes gondolatokkal helyettesíteni azokat.

Ne hagyd, hogy a pánik eluralkodjon az életedben –  meditálj, jógázz és vedd át az irányítást!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)