Meditációval a negatív gondolatok ellen

A Te gondolataid is szabadon jönnek-mennek – felbukkannak, majd eltűnnek. Észrevetted, hogy a negatív töltetű gondolataidhoz kapcsolódó kellemetlen érzésekre jobban emlékszel? Hogy ezek  az érzések nagyban meghatározzák miként látod önmagad, az életed, másokat? Ezek a rossz gondolatok azok, amelyek megkeserítheti az életedet, mert nem hagyják, hogy kiélvezd a pillanatot – a most megismételhetetlenségét.

Hol a hiba?

Vannak tipikus negatív gondolkodási hibák – nézzük: magadra ismersz?

  • Figyelmen kivul hagyod a pozitívumot.(Pl.:”Más is kapott ajándékot nem csak én…)
  • A legrosszabb eshetőségre gondolsz. (“Úgyis kudarcot vallok”)
  • Végletekben gondolkodsz. Amikor a dolgok feketék vagy fehérek, a szürke nem létezik.(Ha nem sikerül – soha többé nem próbálkozom”)
  • Felcimkézed önmagad (“csődtömeg vagyok, ügyetlen vagyok”)
  • Felnagyítod a problémát (“Nem figyel rám, nem vagyok neki fontos)
  • Általánosítasz egyetlen esemény alapján (“Nem vettek fel – alkalmatlan vagyok mindenre”)
  • Negatív szűrés – amikor  egyetlen negatív részlet kiragadása alapján az egész szituációt negatívan minősíted (Késik a busz – nem lesz izgalmas a kirándulás)
  • „Kell” és „kellene” állítások – Elvárásokat fogalmazol meg önmagad vagy mások felé ( Meg kell tanulnod a verset.)

A negatív gondolatok hatása

A gondolataidnak ereje van. Teremtő ereje.  Azzal, hogy  negatívan gondolsz önmagadra folyamatosan rombolod az önértékelésedet, az önbecsülésedet, és az önbizalmadat, a kialakult negatív énkép miatt pedig garantáltan szorongóvá, frusztrálttá, depresszióssá válhatsz és  sikertelen lesz az életed. Amire a legtöbbet fókuszálsz, amire a legtöbbet  gondolsz –  az fog létrejönni az életedben! Amikor negatívan gondolsz a jövődre – determinálhatod azt, hiszen ennek a gondolatnak rendelsz alá mindent. 

Hogyan segíthet a meditáció a negatív gondolatok elűzésében?

 

Lelki egyensúlyod megteremtése érdekében le kell csendesíteni az elmédet- el kell hallgattatni a fejedben folyamatosan cikázó legtöbbször negatív gondolatokat, önkorlátozó hiedelmeket – hitrendszereket, ítéleteket – ellenkező esetben a pozitív gondolatok nem tudnak érvényesülni. Az elme lecsendesítésére több módszer is létezik:

    1. Lazits tudatosan – alkalmazd az autogén tréninget vagy jógázz rendszeresen, ezek segítenek majd a stressz leküzdésében, a tudatos koncentráció miatt pedig elűzik majd a feszültséget okozó gondolat áradatot. 
    2. Törölj és írd felül – amikor észreveszed, hogy újra negatívan viszonyulsz valamihez, vagy éppen ítélkezel magad fölött – mondd azt magadban, hogy “Törlés”- majd írd felül egy pozitív megerősítéssel. 
    3. Meditálj rendszeresen – a meditáció során a tudatod nem a külvilággal kapcsolatos gondolatokra koncentrál, hanem a

belső énedhez fordul – a belső világod felfedezésével sikerül majd fenntartani az elméd üres fókuszált állapotát, azt az állapotot, ahol nincsenek előre gyártott ítéletek.  A gondolataid fegyelmezése és a figyelmed koncentrálása révén oldódni fog a szorongásod, félelemmentes, békés lesz minden, ami elősegíti, hogy pozitív irányba tudj  javítani a gondolataidon, és az életeden. Amint elkezded megtapasztalni a belső békéd forrását, megszabadulhatsz a tudatod negativitásától: a haszontalan gondolkodástól, a félelemmel, kétséggel és aggodalommal feltöltött gondolataidtól. 

Hogy lehetséges ez? A meditáció alatt  az a feladat, hogy ha elkalandozik a figyelmed, akkor ezt észrevedd és visszahozd. Ez a típusú metakogníció (észreveszed, hogy merre járnak a gondolataid) egyre javul, erősödik és már nem csak a meditációban, hanem a hétköznapi életedben is. Ezáltal hamarabb észreveszed, ha stresszt okozó, aggodalmaskodó, visszahúzó  vagy negatív gondolataid vannak – és időben tudsz pozitívan  reagálni rájuk. Ahogy egyre inkább észreveszed  a negatív gondolataidat, egyre jobban erősödik majd az a képességed, hogy elengedd őket, és ne rágódj  egy problémán annyit – ezáltal idővel a gondolkodásmódod is egyre pozitívabb lesz.

A negatív gondolkodásmód nem vezet semmi jóra – eredményét valószínüleg most is a saját bőrödön tapasztalod. Te is érzed – ideje változtatni és elindulni egy pozitív életszemlélet felé, ami kiegyensúlyozottabbá és boldogabbá tehet Téged és a környezetedben élőket is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

error: Content is protected !!

Iratkozz Fel Ingyenes Videós Kezdő Meditációs Hírlevelemre MOST!

Kezdd el az otthoni meditációs gyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy 15 videóból álló email sorozatot, melynek segítségével azonnal elkezdheted otthoni meditációs gyakorlásodat. Kérlek, írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. A hírlevélben küldött videókért NEM KELL fizetned. Köszönöm a bizalmadat. Az e-mail-címedet bizalmasan kezelem. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)