13+1  tipp, hogy vidámabbak legyenek a szürke hétköznapok

Vajon  Te az életed mennyi részét vesztegeted el azáltal, hogy nem vagy jelen? Csak rohansz, rutinszerűen- gépiesen, közönybe fulladtan teszed a dolgod – miközben az idő homokként pereg ki az ujjaid közül… Vajon miként lehetne ezen úgy változtatni, hogy a frusztrációt felváltsa az elégedettség, a boldogság? Hogyan lehetne visszacsempészni a vidámságot a  mindennapokba?

13+1  tipp, hogy vidámabbak legyenek a szürke hétköznapok

 

  1. Élj előítéletektől mentesen! 

  2. Válj kedvessé, elfogadóvá, megengedővé, és elengedővé  – ne aggódj, ne szorongj semmin, engedd el végre a félelmeidet!

  3. Bármennyire is nehéznek tűnik de bízz meg az emberekben – igy nem őrli fel az életedet a gyanakvás 

  4. Viszonyulj türelmesen mindenhez és mindenkihez!

  5. Utasítsd el  az erőszak minden formáját – legyen az akár szóbeli, akár fizikális

  6. Válj kíváncsivá – ezzel újra felébred benned a gyermeki felfedező szellem, ami új dolgokra, tettekre motivál.

  7. Légy hálás  mindazért, amid van – és ne keseregj amiatt amid nincs!

  8. Tapasztald meg, hogy a nagylelkűség – az adni tudás, sokkal kellemesebb érzés, mint a kapni akarás!

  9. Vedd át az irányítást az életed fölött, és ne hagyd a körülmények áldozatként sodorjanak magukkal!

  10. Válj nyitottá  az új dolgok iránt! Lépj ki végre a biztonságosnak hitt  komfortzónádból!  Ne félj az újtól, a változástól – ne csak a partvonal mellől figyeld, miként zajlik az élet – hanem szállj be Te is a játékba!

  11. Tarts lépést a világgal! Alkalmazkodj a jelen követelményeihez MOST,   hogy a jövőd boldogabb lehessen!

  12. Ne nézz vissza! A múlton már úgysem változtathatsz – tanulj, okulj belőle, majd zárd le, és dobd el a kulcsot!

  13. Ne gondolkozz folyton a problémáidon! Az elméd ugyanis egy problémamegoldó szerkezet. Problémákat tud és szeret megoldani, ezért, ha hagyod, folyamatosan ezeken fog rágódni, akár valósak ezek a problémák, akár nem.

    +1 tipp Mosolyogj! A mosoly egyrészt szépit, “fertőző”, és vidámságot teremt. 

 

Meditáció – az itt és most megélésének hatékony eszköze

A meditáció az itt és most megélésének eszköze – tudatos jelenlét, a jelen pillanatra irányitott minősítésektől mentes figyelem. Egy lehetőség arra, hogy az ösztönös megnyilvánulásaidat, és a sokszor negativ hiedelmeidet – leküzdve beléphess a tudatosság világába.

Ha tudatosan figyelsz a tested jelzéseire, az érzelmeidre – akkor nem hagyod, hogy a dolgok automatikusan megtörténjenek veled – hanem TE döntöd el mi legyen a következő lépés. Ettől fogva az életed felszabadultabbá, lazábbá, boldogabbá, és vidámabbá válik.

Jó ha tisztában vagy vele: csak a tudatos éned tud boldoggá tenni.

Vannak  pillanatok, amikor rájössz, hogy milyen csodás az élet – amikor szinte szárnyal a lelked és ha jobban belegondolsz nem is  kell hozzá nagy dolog. Egy nyugodt beszélgetés a szüleiddel, egy forró tea, közös játék a gyerekeiddel, egy átszundított vasárnap délután,  séta a parkban…- színek, hangok, illatok, érzések – a vidámság és az elégedettség pillanatai.

A meditáció olyan szemléletváltás, ami megnyugtatja az elmédet, fókuszálttá teszi a figyelmedet, – és tudatossá téve összhangba hoz a világgal. 

Igen. Vannak és lesznek is gondjaid. De attól, hogy belemerülsz az önsajnálatba – még nem fognak eltünni. Viszont ha pozitív életszemlélettel, a jelenre koncentrálsz – könnyebben megtalálhatod a megoldást. 

 

1 thought on “13+1  tipp, hogy vidámabbak legyenek a szürke hétköznapok”

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .